Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača.

Tatra banka

4.12.2016 23:23

Chráňte si svoje financie

Venujte zvýšenú pozornosť ochrane
vašich citlivých udajov:

  • pri výbere z bankomatu
  • pri e-mailovej komunikácii
  • pri telefonických rozhovoroch

 

Phising

Phising

Čo je phishing?

Phishing je podvodný e-mail. Pomocou neho sa neznámy útočník snaží vylákať od prijímateľa e-mailu citlivé údaje na prihlásenie sa do Internet bankingTB.

Podvodný e-mail sa javí, akoby bol zaslaný Tatra bankou, no môže obsahovať určité podozrivé znaky:

  • Adresa odosielateľa nie je štandardná

 Neštandardná adresa email Tatra banky

  • Štandardná webová adresa Tatra banky vyzerá nasledovne

 Štandardná adresa email Tatra banky

  • Obsahuje neznáme meno odosielateľa

Phising

  • Oficiálny e-mail od Tatra banky je od konkrétneho odosielateľa

 Štandardná adresa email Tatra banky

  • E-mail je napísaný krkolomným jazykom a obsahuje gramatické chyby

 E-mail phising
Kliknutím na odkaz v texte mailu sa klient dostáva na podvodnú webovú stránku, kde má zadať svoje citlivé údaje.

Webová stránka sa podobá na originálnu stránku Tatra banky, avšak po načítaní neobsahuje všetky bezpečnostné znaky:

  • Zelený zámoček

Bezpečnostný znak - zelený zámoček

  • Označenie https

Bezpečnostný znak - https

  • Stránka je umiestnená na podvodnej doméne 

Bezpečnostný znak - doména

  • Stránka je graficky nedokonalá a pôsobí ako zle načítaná 

Bezpečnostný znak - grafika

V prípade prijatia takéhoto e-mailu vás prosíme o jeho preposlanie na adresu: ISSecurity@tatrabanka.sk.

Ako postupovať pri hrozbe phishingu


Klientom odporúčame zvýšenú obozretnosť. Na podvodné e-maily za žiadnych okolností nereagujte, neklikajte na odkazy v texte emailu, ani na jeho prílohy.

Ako postupovat

V prípade, že ste údaje na podvodnej stránke vyplnili, odporúčame vám okamžite nás kontaktovať prostredníctvom DIALOG Live *1100.

Dialog Live

Skimming

Skimming

Čo je skimming ?

Skimming platobných kariet je typ podvodu, pri ktorom sa páchatelia snažia získať údaje z platobnej karty a PIN kód.  Následne vytvoria duplikát karty, s ktorým najčastejšie vyberajú hotovosť z bankomatov v zahraničí.

Údaje z platobnej karty  zväčša získavajú páchatelia inštaláciou špeciálnych zariadení najmä na bankomaty.

Ukážka podvodného bankomatu

Ukážka podvodného bankomatu

  • skrytá čítačka magnetického prúžku platobnej karty
  • skrytá kamera alebo falošná klávesnica zaznamenáva PIN

Zaznamenávanie dát z platobných kariet


Alternatívou skimmingu na bankomatoch je zaznamenávanie dát z platobných kariet pri platení
u obchodníka alebo v reštaurácii. Takto získané údaje (bez PINu) slúžia na nákupy cez internet.

Zaznámenávanie dát z platobných kariet


Odporúčania Tatra banky

  • Zakryte druhou rukou klávesnicu. Pri zadávaní PIN kódu si zakryte druhou rukou klávesnicu tak, aby  ju nedokázala snímať skrytá kamera.
















  • Bankomat Tatra Banky
  • Ak je to možné, využívajte bankomaty Tatra banky


















  • Hlásenie na DIALOG Live
  • Ak máte podozrenie, že
    s bankomatom bolo manipulované, transakciu nerealizujte a Vaše
    podozrenie nahláste na DIALOG Live *1100.














  • Služba B-mailMajte aktívnu službu b-mail.



















  • Obrat účtu
  • Pravidelne si kontrolujte
    obraty na bankovom alebo kartovom účte. 

















  • Platobná karta Tatra Banky
  • V prípade, ak kartu podávate inej osobe (napr. pri platení), majte ju vždy „na očiach“.