Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača.

Tatra banka

29.9.2016 15:31

Často kladené otázky

Odpovedali sme na vaše najčastejšie otázky.

Teraz si môžete vyhľadať odpovede na to,
čo vás zaujíma, rýchlo a jednoducho.

 

Balík služieb

Balík služieb

Tatra personal

Balík služieb Tatra PersonalTB

Stačí, ak predložíte doklad o ukončení stredoškolského alebo vysokoškolského štúdia, ktorý nie je starší ako 3 roky.

Viac

Do 20 rokov nemusíte dokladovať nič. Medzi 20 a 26 rokom stačí raz priniesť potvrdenie o návšteve školy, nie staršieho ako 30 dní, alebo index s platným zápisom v aktuálnom školskom roku.

Viac

Na otvorenie účtu stačí predložiť len občiansky preukaz. Účet je aktívny okamžite a je vedený bez minimálneho zostatku.

Viac

Za každú zmenu na karte (napr. zmena PIN kódu cez bankomat) je poplatok vo výške 5 EUR.

 

Za výber z bankomatu inej banky alebo v zahraničí platí pre všetky debetné karty poplatok vo výške 1,75 EUR.

Viac

Využite podmienky Programu odmeňovaniaTB a jednoducho si cenu za balík služieb znížite o polovicu alebo balík služieb využívajte bez poplatku.

Viac

Debetná platobná karta pre majiteľa účtu je v cene balíka služieb Tatra PersonalTB.

Viac

Kedykoľvek nastavte výšku voliteľného prečerpania na 0 eur prostredníctvom Internet bankingu alebo kontaktného centra DIALOG.

Viac

Výšku Voliteľného prečerpania si môžete zmeniť prostredníctvom Internet bankingu alebo kontaktného centra DIALOG.

Viac

Voliteľné prečerpanie (debet, možnosť ísť do mínusu na účte) predstavuje možnosť zvoliť si finančnú rezervu, ktorú môžete mať nastavenú na svojom účte s balíkom služieb a využiť v prípade potreby kedykoľvek.

Viac

Sporenie si môžete nastaviť vo svojom Internet bankingu kliknutím na názov účtu alebo na ikonu zobrazenú za zostatkom účtu.

Viac

Sporiaci systém je "elektronická pokladnička", ktorá vám umožňuje šetriť peniaze bez akejkoľvek viazanosti, pričom výšku a formu sporenia si zvolíte sami.

Viac

Službu si môžete kedykoľvek aktivovať a následne kedykoľvek upraviť vo vašom Internet bankingu (v záložke Žiadosti/Výpisy z účtu a oznámenia), v ktorejkoľvek pobočke, či cez DIALOG.

Viac

Karty

Karty

Z pohľadu banky ide o ten istý produkt - Mobilné platby, ktorý má dizajny iCarte a O2 - v závislosti od toho, aký typ mobilného telefónu klient využíva.
V príprade iCarte ide o riešenie pre iPhone, ktoré je v podobe prídavného zariadenia, ktoré nahrádza NFC funkcionalitu v iPhone. Toto riešenie využíva aplikáciu Tatra banka pre mobilné platby.
V prípade O2 ide o riešenie v spolupráci s mobilným operátorom O2, ktoré je momentálne dostupné pre niektoré vybrané mobily s operačným systémom Android a podporujúce NFC funkcionalitu. Veríme tomu, že zoznam vhodných mobilov sa bude priebežne rozširovať. Riešenie je podporované úžívateľskjou aplikáciou O2 Karty v mobile.

V prípade Mobilných platieb iCarte je potrebné mať iPhone a požiadať v Tatra banke o tento produkt iCarte.
V prípade Mobilných platieb O2 je potrebné, aby mal klient vhodný NFC mobil, SIM kartu podporujucu technológiu NFC od mobilného operátore O2 a tiež aktivovaný produkt Mobilné platby O2 v Tatra banke.

Pred prvým použitím mobilu na platby je potrebná ešte aktivácia aplikácie v mobile samotným klientom. Pre proces úspešnej aktivácie je potrebný dátový prístup a tiež minimálny zostatok 60 Eur na bežnom účte klienta v Tatra banke. Pokiaľ jedna z týchto dvoch podmienok nie je v čase aktivácie aplikácie splnená, aktivácia nebude úspešná a informuje klienta, aby ju skúsil neskôr.

Near Field Communication (NFC) technológia slúži na bezkontaktné spojenie, ktoré umožňuje jednoduchú a bezpečnú výmenu dát medzi zariadeniami do vzdialenosti približne 5 cm. Táto technológia môže byť využitá v rôznych typoch zariadení: od smartfónov, cez cestovné karty až po digitálne fotoaparáty.

Okrem príručky k smartfónu, príp. k základným údajom o telefóne na krabici, môže užívateľ nájsť údaj o NFC v telefóne aj v NASTAVENIACH zariadenia. Pokiaľ v časti venovanej „Bezdrôtovému pripojeniu a sieťam" pod možnosťou „Viac" sa nachádza možnosť zapnúť NFC, váš smartfón túto technológiu podporuje. Zaručene vám túto funkcionalitu vo vašom mobile budú vedieť potvrdiť v predajni O2.

Momentálne nie je možné platiť všetkými smartfónmi, ktoré využívajú NFC technológiu. Existuje mnoho technických obmedzení a podmienok, ktoré musia byť splnené. NFC telefón musí byť hlavne certifikovaný na platby kartovou spoločnosťou Visa. Aktuálny zoznam podporovaných telefónov nájdete na http://www.kartyvmobile.o2.sk a veríme, že priebežne sa bude tento zoznam rozširovať..

Mobilné platby je možné realizovať aj v čase, keď sa klient nachádza mimo dosahu signálu, resp. keď je SIM karta zablokovaná. Dátové pripojenie je nevyhnutné iba pri aktualizácii nastavení, napr. resete limitov.

Áno. Prostredníctvom Mobilných platieb môžete realizovať nákup aj cez internet. Všetky údaje o karte, potrebné pre online nákup, nájdete priamo v aplikácii v mobile, v záložke „Nastavenia", v ponuke „Detaily o karte", ktoré sú chránené PINom.

V súčasnosti nie je možné vyberať hotovosť z bankomatu prostredníctvom mobilu. Na našom trhu zatiaľ nie sú dostupné bankomaty, ktoré by podporovali bezkontaktnú funkcionalitu.

Klienti Tatra banky majú v cene balíka služieb Tatra PersonalTB neobmedzený počet mobilných platieb. Priamo s využívaním mobilných platieb nie sú spojené žiadne poplatky. Na produkt Mobilné platby O2 a Mobilné platby iCarte sa viažu ďalšie poplatky v zmysle sadzobníka poplatkov Tatra banky pre debetné karty (napr. zrušenie). Aktivácia Mobilných platieb O2 a Mobilných platieb iCarte je spoplatnená jednorazovým aktivačným poplatkom.

Tatra banka má v súčasností zo všetkých slovenských bánk najširšiu sieť obchodníkov s bezkontaktnými terminálmi. Bezkontaktné platby akceptuje takmer 4 600 prevádzok po celom Slovensku, vybavených vyše 7 000 bezkontaktnými terminálmi od Tatra banky. Každý obchodník, u ktorého je možné platiť bezkontaktne, je označený logom bezkontaktnej technológie. Bezkontaktné čítačky sú zvyčajne umiestnené na pokladničnom pulte tak, aby boli dobre viditeľné.

Ďalšiu debetnú kartu Visa Electron k balíku služieb Tatra PersonalTB získate za poplatok 1 euro mesačne, v prípade debetnej karty MasterCard je poplatok 2 eurá mesačne.

Viac

Debetná platobná karta pre majiteľa účtu je v cene balíka služieb Tatra PersonalTB.

Viac

Emailový výpis

Emailový výpis

O výpis z archívu môže klient požiadať na ktorejkoľvek pobočke za poplatok v zmysle Sadzobníka poplatkov.

Heslo k e-výpisu je vytlačené na potvrdení o nastavení výpisu alebo je dostupné k informácii na ktorejkoľvek pobočke, ako aj na službe DIALOG po overení a identifikovaní volajúceho.

Internet banking

Internet banking

PID, osobné identifikačné číslo, je 7 miestny numerický kód pridelený bankou k rodnému číslu klienta. Vaše PID nájdete vo Vašej Zmluve o pridelení a zásadách používania identifikačných, autentifikačných a autorizačných nástrojov. Pri podpísaní tejto zmluvy Vám bolo odovzdané aj prístupové heslo do služby Internet banking.

Viac

Správa s SMS kódom má najvyššiu prioritu. Skúste skontrolovať nastavenia vášho telefónu. Overte si, či nemáte plnú schránku vo vašom telefóne, dostatočné pokrytie signálom, prípadne si vypnite a zapnite telefón. Ak problém pretrváva, kontaktujte nás.

Viac

Počet pokusov na prihlásenie nie je obmedzený, ale po troch po sebe nasledujúcich neúspešných pokusoch sa prístup na určitý čas zablokuje a prihlásenie do uplynutia tohto času nebude možné. O okamžité odblokovanie zamietnutého prístupu môžete požiadať telefonicky na službe DIALOG Live.

Viac

Pravdepodobne sa prihlasujete do služby Internet banking práve v čase, kedy prebieha denná uzávierka.

Viac

Služby elektronického bankovníctva a kontaktného centra DIALOG získate ku každému balíku služieb Tatra PersonalTB.

Viac

Karta a čítačka

Karta a čítačkaTB

O vydanie náhradného hesla pre prístup do služby Internet banking môžete požiadať osobne v ktorejkoľvek pobočke Tatra banky.

Viac

Je možné, že náš Risk monitoring vyhodnotil vaše prihlásenie za neštandardné. Prosím, použite z Karty a čítačkyTB funkciu "Podpis", nie "Kód". Funkciu nájdete dohľadaním cez tlačidlo "Menu" na ČítačkeTB.

Viac

Ide o autentifikačné číslo, ktoré umožňuje bezpečné prihlásenie do Internet bankingu. Vygenerovať si ho môžete z nástroja Karta a čítačkaTB alebo z aplikácie, ktorá tento nástroj nahrádza.

Viac

Karta a čítačka je v súčasnosti najbezpečnejší spôsob pristupovania k Internet bankingu. Môžete ju využívať ako mobilnú aplikáciu. Stiahnite si ČítačkaTB v mobilnom telefóne. Používanie je rovnako jednoduché ako používanie SMS kódu.

Viac

B-mail

B-mail

Nastavenia služby B-mail môžete kedykoľvek upravovať a aktualizovať v Internet banking v záložke "B-mail k účtu" alebo telefonicky cez službu DIALOG po vašom overení Kartou a čítačkouTB.

Viac

Službu B-mail si môžete aktivovať v Internet bankingu v záložke B-mail k účtu kliknutím na "nový" alebo zavolajte na 24 hodinové kontaktné centrum DIALOG.

Viac

Overte si vo vašom Internet bankingu či máte správne zadaný B-mail a podmienky na jeho doručovanie. Potvrďte zmeny, ak sa ešte stále nedoručujú, volajte službu DIALOG.

Viac

 

Služba B-mail vás informuje o pohyboch na vašom bežnom účte či kreditnej karte Visa. Mobil banking vám umožní využívať aj bankové menu, kde môžete disponovať so svojím účtom, overovať si stav na účte, realizovať platby priamo na displeji mobilného telefónu.

Viac

Úvery

Úvery

Úvery

Úvery

Všetky aktuálne tlačivá k úverom nájdete na jednej stránke.

Viac

Pozrite si zoznam úverov, porovnajte si ich a vyberte si ten, ktorý vám najviac vyhovuje.

Viac

Spoludlžníkom v hypotéke môže byť ktorákoľvek právne spôsobilá osoba.

Viac

Bezúčelový úver

Bezúčelový úverTBClassic

Úver poskytujeme žiadateľovi len, ak nie je v omeškaní so splácaním na iných úveroch. Pri schvaľovacom procese však zohľadňujeme všetky skutočnosti platobnej schopnosti žiadateľa individuálne.

Viac

Mesačná splátka je z vášho účtu uhrádzaná automatickým inkasom. Splatná je v ktorýkoľvek deň si vyberiete, medzi 1. - 27. dňom v mesiaci. Zúčtuje sa v dvoch položkách, ako splátka úrokov a splátka istiny. Bezúčelový úverTB Classic môžete získať s dobou splácania 1 až 6 rokov.

Viac

O akýkoľvek úver môžete požiadať len pokiaľ nie ste v skúšobnej alebo vo výpovednej lehote.

Viac

Bezúčelového úveruTB Classic môžeme poskytnúť aj žiadateľovi na materskej dovolenke, pokiaľ bude o úver žiadať so spoludlžníkom, ktorý má dostatočný príjem potrebný pre splácanie úveru.

Viac

O predčasné splatenie Bezúčelového úveruTB Classic môžete požiadať po zaplatení prvej splátky na ktorejkoľvek pobočke Tatra banky. V čase podania žiadosti nesmie byť žiadna splátka úveru v omeškaní.  Výška poplatku za predčasné splatenie Bezúčelového úveruTB Classic  je 4% z predčasne splácanej istiny.  Pre zmluvy o úvere uzatvorené od 30. 04. 2010 je výška poplatku 1% z predčasne splacánej istiny, najviac však v zákonom stanovenej výške.

Viac

Už do 24 hodín od podania žiadosti.

Viac

Počas doby splácania úveru je úroková sadzba nemenná.

Viac

Ak splníte bankou stanovené podmienky pre poskytnutie Bezúčelového úveruTB Classic, nevyžadujeme, aby do úverového vzťahu pristúpila ďalšia osoba.

Viac

Úver je bezúčelový, použitie peňazí z úveru nemusíte preukazovať. V zmysle zákona o spotrebiteľských úveroch č. 258/2001 Z. z. však nie je možné použiť tento typ úveru na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania.

Viac

Bezúčelový úverTB Classic je určený klientom aj neklientom banky, vo veku od 18 do 65 rokov (v čase podania žiadosti), s trvalým pobytom na území SR a trvalým príjmom.

Viac

Vyhovujúcu výšku úveru, počet splátok a dobu splatnosti môžete zistiť v kalkulačke.

Viac

Odpovie vám Sprievodca bezúčelovým úverom. Prečítajte si 5 krokov ku všetkému, čo budete chcieť.

Viac

S poskytnutím a čerpaním Bezúčelového úveruTB Classic sú spojené nasledovné poplatky:

  • poplatok za spracovanie žiadosti vo výške 2% z výšky úveru, min. 30 Eur, max. 300 Eur - platí sa pri poskytnutí prostriedkov na účet
  • poplatok za správu úveru - 2 Eur mesačne - platí sa v termíne splátky úveru
  • poistné (ak sa dojedná) vo výške podľa dohodnutého typu poistenia - platí sa v termíne splátky úveru

 

 

Stačí, ak zamestnanie u aktuálneho zamestnávateľa tvrá viac ako rok a zároveň doba určitá už raz bola predĺžená a do uplynutia doby určitej zostáva ešte najmenej 12 mesiacov. V iných prípadoch vám môže pomôcť pridanie spoludlžníka.

Viac

Príjem z podnikania vydokladujete na tlačive "Potvrdenie o príjme z podnikateľskej činnosti" (potvrdenie nesme byť staršie ako 1 mesiac) a oprávnenie na podnikanie musí existovať minimálne 24 mesiacov bez prerušenia.

Viac

Pri podaní žiadosti o Bezúčelový úverTB Classic je potrebné dokladovať čistý mesačný príjem vo výške 350 EUR. Ak do úverového vzťahu vstupuje okrem žiadateľa aj spoludlžník, je potrebné dokladovať spoločný čistý mesačný príjem vo výške min. 650 Eur.

Viac

V prípade zložitej situácie môžete požiadať o reštrukturalizáciu Bezúčelového úveruTB Classic. Pri súhlase všetkých účastníkov úverového vzťahu si môžete dohodnúť buď odklad splátok maximálne na 9 mesiacov pričom naďalej splácate úroky z úveru alebo predĺžiť dobu splatnosti maximálne na 8 rokov v prípade, ak nie ste v omeškaní.

Viac

V prípade záujmu o vyšší úverový limit Bezúčelového úveruTB Classic je možné podať novú žiadosť o úver.

Viac

Hypotéka

HypotékaTB

Nie, hypotéku je možné poskytnúť len osobám s trvalým pobytom alebo príjmom na území Slovenska.

Viac

Z Americkej hypotékyTB je možné vyplatiť akýkoľvek typ úveru - hypotekárny, bezúčelový, zabezpečený aj nezabezpečený. Avšak nie je možné vyplatiť rôzne druhy kreditných a splátkových kariet, ako aj ani povolené prečerpania.

Viac

Americká hypotékaTB je bezúčelový úver zabezpečený nehnuteľnosťou.

Viac

Áno, ale v prípade, ak ho neviete štandardne zdokladovať, môžete požiadať o HypotékuTB bez dokladovania príjmu?

Viac

Piatimi krokmi k vášmu bývaniu vás prevedie jednoduchý Sprievodca hypotékou.

Viac

Minimálne dva mesiace pred ukončením fixácie dostanete písomné upozornenie o ukončení fixácie aj s navrhovanými zmenami. Následne môžete požiadať o zmenu fixácie do určitého dátumu. Ak tak nespravíte, automaticky pokračujete v pôvodnej fixácii.

Viac

Nedodržanie minimálnej lehoty splatnosti hypotekárneho úveru podľa zákona stráca charakter hypotekárneho. V tomto prípade dlžník stráca nárok na štátny príspevok počas celej doby splatnosti a je povinný vrátiť celú nárokovanú výšku štátneho príspevku.

Viac

O predčasné splatenie úveru môžete požiadať formou žiadosti o zmenu na danom úvere a uhradiť poplatok vo výške 110 eur. Pri predčasnom splatení uhradíte zostatok istiny a poplatok za predčasné splatenie - 5 % z výšky nesplatenej istiny. V čase ukončenia fixácie je predčasné splatenie úveru bez poplatku.

Viac

Aktuálny zostatok úveru sa vám v Internet bankingu zobrazí vždy po zaplatení pravidelnej mesačnej anuitnej splátky.

Viac

Znížiť si svoj úver môžete mimoriadnou splátkou až do výšky zostatku úveru. Pri ukončení fixácie úrokovej sadzby dokonca bez poplatku.

Viac

S funkcionalitou HypotékyTB Zrýchlené splácanie môžete svoju HypotékuTB splatiť o niekoľko rokov skôr a ušetriť pri tom tisícky eur. Stačí ak k bežnej mesačnej splátke priložíte aj čosi navyše.

Viac

 

Ide najmä o doklady preukazujúce účel poskytnutia úveru (kúpna zmluva, zmluva o budúcej kúplnej zmluve, list vlastníctva), preukázaujúce výšku príjmu, ohodnotenie nehnuteľnosti. Sprievodca hypotékou vás prevedie 5 krokmi vlastnému bývaniu.

Viac

Sporenie a investovanie

Sporenie a investovanie

Terminovaný účet

Terminovaný účet

Poplatok za predčasný výber z termínovaného účtu je strata úroku z vyberanej sumy, podľa doby viazanosti na termínovanom účte. Sadzobník poplatkov nájdete TU.

Termínovaný účet je možné otvoriť cez svoj Internet banking, presný postup, resp.pomoc vie poskytnúť služba DIALOG (telefonicky,alebo formou online chatu).

DDS

DDS

Príspevok účastníka je dobrovoľný. Stačí si len zmeniť danú sumu na trvalom príkaze, alebo ak je sporenie odvádzané cez zamestnávateľa, zmenu je potrebné nahlásiť na účtarni.

Na možnosti zrušenia je potrebné sa informovať na ktorejkoľvek pobočke, nakoľko sa postupuje v zmysle dávkového plánu a jeho podmienok. Samozrejme, existujú možnosti pokračovať v sporení.

Nárok na výplatu vzniká až po splnení podmienok, ktoré sú stanovené podľa dávkového plánu klienta. Na možnosti výplaty sa môžete informovať na ktorejkoľvek pobočke.

Pokiaľ starý zamestnávateľ prispieval, je potrebné novému zamestnávateľovi odovzdať kópiu Zmluvy o DDS, aby mohol pokračovať v príspevkoch. Zmenu nie je potrebné nikde inde hlásiť.

TAM

TAM

V ponuke je klasiciký Program sporenia Plus,ktorý je možné založiť na pobočke ako aj cez Internet banking, mesačná suma musí byť minimálne 15,-EUR a sporenie je bez viazanosti. Založenie a vedenie je bezplatné.

Aktuálny Sadzobník poplatkov nájdete TU.

Vývoj kurzu a konkrétneho fondu nájdete na stránke www.tam.sk, alebo po prihlásení do svojho Internet bankingu v záložke "Investičné služby"_Stav na konte.

Svoje konto si môžete otvoriť aj s konkrétnym pokynom na nákup či klasického sporenia,alebo jednorázovej investície vo svojom Internet bankingu v záložke "investičné služby"_Otvorenie konta, Pokyn na nákup.

 

Otvorené konto a svoju investíciu, ako aj jej zhodnotenie môžete vidieť po prihlásení do svojho Internet banking v záložke "Investičné služby"_Stav na konte.

Otvorené konto a svoju investíciu, ako aj jej zhodnotenie, môžete vidieť po prihlásení do svojho Internet banking v záložke "Investičné služby"_ Stav na konte.

Otvorené konto a svoju investíciu,ako aj jej zhodnotenie môžete vidieť po prihlásení do svojho Internet banking v záložke "Investičné služby".

 

Platobný styk

Platobný styk

SEPA

Cieľom SEPA (Single Euro Payments Area - jednotná oblasť platieb v eurách) je odstránenie rozdielov pri realizácii domácich platieb a cezhraničných platieb v mene euro v rámci Európskej únie a Európskeho hospodárskeho priestoru. Spotrebitelia, podniky, obchodníci a verejný sektor budú schopní realizovať platby a inkasá v mene euro v rámci tejto oblasti rovnako jednoducho, rýchlo a lacno ako domáce platby. Najneskôr od 1. februára 2014 sa všetky domáce platby v mene euro stanú SEPA platbami.

SEPA platba je platba v mene euro realizovaná v rámci oblasti SEPA. Účty príjemcu aj platiteľa sú identifikované IBANom. Výška platby je neobmedzená, pričom suma platby je pripísaná na účet príjemcu v plnej výške, najneskôr nasledujúci pracovný deň po jej odpísaní z účtu platiteľa.

 

Najvýraznejším rozdielom sú formáty účtov, prostredníctvom ktorých sú identifikované účty platiteľa a príjemcu. Pri domácich platbách sa aktuálne využíva číslo účtu vo formáte BBAN (predčíslie účtu, číslo účtu a kód banky, napr. 000000-2612637541/1100). Na identifikáciu účtov sa v SEPA platbách používa medzinárodný formát čísla účtu IBAN (napr.: SK3111000000002612637541).
Najneskôr od 1. 2. 2014 sa všetky domáce platby v mene EUR stanú SEPA platbami..

 

 

Nie, SEPA sa týka výlučne platieb realizovaných v mene euro v rámci SEPA oblasti. Platby v iných menách, príp. platby mimo SEPA oblasti, nie sú považované za SEPA platby. Pod SEPA reguláciu takisto nespadajú expresné platby.

IBAN je číslo účtu v medzinárodnom formáte. Na Slovensku má rozsah 24 znakov a skladá sa z ISO kódu krajiny, kontrolnej číslice, kódu banky, predčíslia účtu a čísla účtu. Pre overenie správnosti IBAN odporúčame použiť IBAN validátor, ktorý je dostupný na webovej stránke Tatra banky. Pre výpočet IBANu je možné použiť IBAN konvertor, ktorý poskytuje aj hromadnú konverziu existujúcich formátov účtov na IBANy.
Príklad:
Súčasný tvar (BBAN) bežného účtu: 2612637541/1100
IBAN tvar: SK3111000000002612637541

Klienti môžu využívať existujúci formát čísla účtu, tzv. BBAN pri realizácii domácich platieb počas prechodného obdobia do 1. februára 2016. Takto zadané účty za klienta banka automaticky zmení na formát IBAN.

Nie, čísla účtov sa pre klientov meniť nebudú. Každý účet ma priradený dnes používaný formát čísla účtu (BBAN, t. j. predčíslie účtu, číslo účtu a kód banky), a zároveň aj IBAN formát. Väčšina bánk už aj v súčasnosti zobrazuje na výpisoch k účtom oba formáty čísla účtu.
Prechodné obdobie, ktoré bude v zmysle Nariadenia EP a Rady č.260/2012 trvať do 1. 2. 2016, klientom zabezpečí, že pre identifikáciu čísla účtu príjemcu budú môcť použiť dnes využívaný formát čísla účtu (BBAN, t.j. predčíslie, číslo účtu a kód banky) alebo IBAN. V prípade, že klienti použijú starý formát čísla účtu, banky ho automaticky prekonvertujú na medzinárodný formát IBAN.

Áno, existujúce trvalé príkazy budú naďalej platné. Banka ich automaticky prekonvertuje na SEPA trvalé príkazy, t.j. prevedie číslo účtu príjemcu platby na medzinárodný tvar IBAN a vypočíta Referenciu platiteľa (ak bol uvedený aspoň jeden z platobných symbolov).

Klient bude môcť na identifikáciu účtu príjemcu využiť aktuálne používaný formát čísla účtu (BBAN - t.j. predčíslie, číslo účtu a kód banky) alebo číslo účtu v medzinárodnom formáte IBAN.
Takisto, na výpise k účtu bude namiesto aktuálne používaného formátu čísla účtu (BBAN - t.j. predčíslie, číslo účtu a kód banky) zobrazené číslo účtu vo formáte IBAN (International Bank Account Number). Na bližšiu identifikáciu platby bude môcť klient použiť pole referencia platiteľa.

 

 

Platby v mene euro v rámci oblasti SEPA bude klient vedieť realizovať rovnako jednoducho ako aj v súčasnosti. Pri zadávaní platobných príkazov bude môcť použiť nové pole referencia platiteľa slúžiace na bližšiu identifikáciu platby. Na identifikáciu účtu príjemcu bude musieť použiť IBAN rovnako ako dnes.
Platby budú na účet príjemcu pripisované v nasledujúci pracovný deň po ich odpísaní z účtov platiteľov, rovnako ako sú dnes domáce platby. Platby budú pripisované v plnej výške, pričom klienti znášajú len poplatky svojej banky.

Referencia platiteľa slúži na jednoznačnú identifikáciu platby. Bude prenesená od platiteľa k príjemcovi v nezmenenej podobe rovnako ako dnes používané platobné symboly. Tieto zavedením SEPA nezanikajú, budú však prenášané práve prostredníctvom poľa referencia platiteľa.

Nie, klienti budú môcť využívať platobné symboly aj naďalej. V prípade, že ich klienti uvedú na platobnom príkaze, do banky príjemcu budú zaslané v poli referencia platiteľa v zmysle pravidiel dohodnutých na národnej úrovni.
Príklad referencie platiteľa: /VS1234567890/SS9876543210/KS1234.

Nie, tento termín je záväzný len pre krajiny eurozóny. Pre krajiny, v ktorých mena euro nie je domácou menou, bola odložená účinnosť SEPA regulácie na 31. 10. 2016.

SEPA inkaso

SEPA inkaso je bezhotovostná platba v mene euro v rámci oblasti SEPA. Realizovaná je na základe platobného príkazu od príjemcu platby. Platiteľ dá súhlas (mandát) na realizáciu SEPA inkasa nie banke, ako to bolo doteraz, ale priamo príjemcovi platby. V prípade súhlasov s inkasom (mandátov) zriadených po 1.2.2014 klienti, s 2. úrovňou sprístupnenia svojho účtu, zadajú súhlas s inkasom aj Tatra banke. Pri prechode na SEPA formát nie je na strane platiteľa potrebná žiadna aktivita, súhlasy s inkasom zriadené pred 1.2.2014 zostávajú naďalej v platnosti. Spoločnosti, ktoré majú záujem o úhradu svojich pohľadávok prostredníctvom SEPA inkasa, požiadajú o pridelenie tzv. identifikátora príjemcu (CID - Creditor Identifier) prostredníctvom svojej banky. Toto číslo bude slúžiť na autorizáciu inkasa spracovateľskou bankou namiesto čísla účtu príjemcu, ktoré je používané v súčasnosti. V Slovenskej republike prideľuje identifikátor príjemcu Národná banka Slovenska.

 

 

Súhlasy s inkasom ako aj samotné platobné príkazy na SEPA inkaso obsahujú nové polia, ktoré dnes nie sú využívané, napr. CID a UMR. Splatnosť inkasa bude určená priamo príjemcom platby, pričom v prípade nedostatku prostriedkov na účte platiteľa sa táto automaticky zamietne, t. z. ruší sa možnosť opakovania platby v prípade nedostatočného krytia. Na druhej strane, inkasným spoločnostiam pribudne možnosť zasielania inkás do zahraničia, čo dnes nie je možné. Od 1. 2.2014 sa všetky domáce inkasá stanú SEPA inkasami.

CID je tzv. „Creditor Identifier", teda jedinečný identifikátor príjemcu inkasa. Každá firma, ktorá chce prijímať SEPA inkasá, požiada o pridelenie CID a je pod týmto identifikátorom uvedená v tzv. Registri kreditorov. Správcom registra v SR je Národná banka Slovenska. Klient žiada o vydanie CID svoju banku, ktorá túto žiadosť sprostredkuje správcovi registra.

UMR je „Unique Mandate Reference", teda jedinečná referencia mandátu, ktorá slúži na identifikáciu inkasného vzťahu. Dohodnutá je v zmluve medzi platiteľom a príjemcom. Napr. pokiaľ klient platí jednej inkasnej spoločnosti za viac služieb, táto firma je identifikovaná jedným identifikátorom príjemcu inkasa (CID), pričom každý inkasný vzťah (platby za rôzne služby) majú priradené vlastné UMR.

Mandát je súhlas na realizáciu SEPA inkasa, ktorý udeľuje podpísaním platiteľ príjemcovi inkasa. Na základe neho je príjemca inkasa oprávnený poslať platobný príkaz na SEPA inkaso do banky platiteľa.

Tento parameter definuje správanie sa bežného účtu voči SEPA inkasám. Banky v SR poskytujú tri úrovne sprístupnenia účtu pre SEPA inkasá:
1. úroveň umožňuje realizovať všetky platby z účtu platiteľa na základe prijatého platobného príkazu na SEPA inkaso. Platiteľ si však môže zadefinovať zoznam tzv. nežiaducich príjemcov.
2. úroveň: z účtu platiteľa budú na základe prijatého platobného príkazu na SEPA inkaso realizované len tie platby, ku ktorým platiteľ zadal súhlas s inkasom aj vo svojej banke.
3. úroveň: z účtu platiteľa sa žiadna platba súvisiaca so SEPA inkasom nezrealizuje.
Všetky účty v mene euro majú nastavenú druhú úroveň, ktorú je však možné na žiadosť klienta zmeniť.

Áno, súhlasy na inkaso, ktoré platitelia zadefinovali vo svojej banke pred 1. 2. 2014, ostávajú v platnosti aj po tomto termíne, teda budú platiť aj pre SEPA inkasá.

 

 

 

Ostatné

Ostatné

Mobilné aplikácie

Mobilné aplikácie

Z pohľadu banky ide o ten istý produkt - Mobilné platby, ktorý má dizajny iCarte a Orange či O2 - v závislosti od toho, aký typ mobilného telefónu klient využíva.
V príprade iCarte ide o riešenie pre iPhone, ktoré je v podobe prídavného zariadenia, ktoré nahrádza NFC funkcionalitu v iPhone. Toto riešenie využíva aplikáciu Tatra banka pre mobilné platby.
V prípade Orange a O2 ide o riešenie v spolupráci s mobilnými operátoromi, ktoré je momentálne dostupné pre niektoré vybrané mobily s operačným systémom Android a podporujúce NFC funkcionalitu. Veríme tomu, že zoznam vhodných mobilov sa bude priebežne rozširovať. Riešenie je podporované úžívateľskou aplikáciou Mobile Pay pre Orange a O2 Karty v mobile.

V prípade Mobilných platieb iCarte je potrebné mať iPhone a požiadať v Tatra banke o tento produkt iCarte.
V prípade Mobilných platieb Orange a O2 je potrebné, aby mal klient vhodný NFC mobil, SIM kartu podporujúcu technológiu NFC od mobilného operátora Orange či O2 a tiež aktivovaný produkt Mobilné platby Orange či O2 v Tatra banke.

Pred prvým použitím mobilu na platby je potrebná aktivácia aplikácie v mobile samotným klientom. Pre proces úspešnej aktivácie je potrebný dátový prístup a tiež minimálny zostatok 60 eur na bežnom účte v Tatra banke. Pokiaľ jedna z týchto dvoch podmienok nie je v čase aktivácie aplikácie splnená, aktivácia nebude úspešná a informuje vás, aby ste ju skúsil neskôr.

Near Field Communication (NFC) technológia slúži na bezkontaktné spojenie, ktoré umožňuje jednoduchú a bezpečnú výmenu dát medzi zariadeniami do vzdialenosti približne 5 cm. Táto technológia môže byť využitá v rôznych typoch zariadení: od smartfónov, cez cestovné karty až po digitálne fotoaparáty.

Okrem príručky k smartfónu, príp. k základným údajom o telefóne na krabici, môže užívateľ nájsť údaj o NFC v telefóne aj v NASTAVENIACH zariadenia. Pokiaľ v časti venovanej „Bezdrôtovému pripojeniu a sieťam" pod možnosťou „Viac" sa nachádza možnosť zapnúť NFC, váš smartfón túto technológiu podporuje. Zaručene vám túto funkcionalitu vo vašom mobile budú vedieť potvrdiť v predajni mobilných operátorov.

 

 

 

Momentálne nie je možné platiť všetkými smartfónmi, ktoré využívajú NFC technológiu. Existuje mnoho technických obmedzení a podmienok, ktoré musia byť splnené. NFC telefón musí byť hlavne certifikovaný na platby kartovou spoločnosťou Visa. Aktuálny zoznam telefónov podporujúcich mobilné platby nájdete na www.bezkontaktnaplatba.sk a veríme, že priebežne sa bude tento zoznam rozširovať..

Mobilné platby je možné realizovať aj v čase, keď sa nachádzate mimo dosahu signálu. Dátové pripojenie je nevyhnutné iba pri aktivácii a aktualizácii nastavení, napr. resete limitov.

Áno. Prostredníctvom Mobilných platieb môžete realizovať nákup aj cez internet. Všetky údaje o karte, potrebné pre online nákup, nájdete priamo v aplikácii v mobile, v záložke „Nastavenia", v ponuke „Detaily o karte", ktoré sú chránené PINom.

V súčasnosti nie je možné vyberať hotovosť z bankomatu prostredníctvom mobilu. Na našom trhu zatiaľ nie sú dostupné bankomaty, ktoré by podporovali bezkontaktnú funkcionalitu.

Klienti Tatra banky majú v cene balíka služieb Tatra PersonalTB neobmedzený počet mobilných platieb. Priamo s využívaním mobilných platieb nie sú spojené žiadne poplatky. Na produkt Mobilné platby Orange či O2 a Mobilné platby iCarte sa viažu ďalšie poplatky v zmysle sadzobníka poplatkov Tatra banky pre debetné karty (napr. zrušenie). Aktivácia Mobilných platieb Orange či O2 a Mobilných platieb iCarte je spoplatnená jednorazovým aktivačným poplatkom.

Tatra banka má v súčasností zo všetkých slovenských bánk najširšiu sieť obchodníkov s bezkontaktnými terminálmi. Bezkontaktné platby akceptujú prevádzky po celom Slovensku, na vyše 8 900 bezkontaktných termináloch Tatra banky. Každý obchodník, u ktorého je možné platiť bezkontaktne, je označený logom bezkontaktnej technológie. Bezkontaktné čítačky sú zvyčajne umiestnené na pokladničnom pulte tak, aby boli dobre viditeľné.

1.Otvorte si aplikáciu Tatra banka
2.Zadajte číslo PID a heslo od vášho Internet bankinguTB. Potvrďte tlačidlom Odoslať.
3.Na mobile sa vám zobrazí obrazovka na zadanie autentifikačného kódu. Ten si vygenerujete na ČítačkeTB cez funkciu PODPIS
4.Vytvorte si PIN kód, ktorý budete odteraz používať na prihlásenie do aplikácie.

V tomto prípade je potrebné rozpárovať (t.j. vymazať Vaše prihlasovacie údaje) aplikáciu a znova sa prihlásiť cez PID, heslo a kód z klasickej Karty a ČítačkyTB.

Aplikáciu rozpárujete nasledovne :

1. V nastaveniach kliknite na tlačidlo Deaktivovať
2. Potvrďte deaktiváciu
3. Aplikácia sa rozpáruje

Užívateľské hľadisko:

  • 4-miestny PIN je už štandardom v mobilnom bankovníctve (aj ostatné TB aplikácie pre platby používajú 4-miestny PIN kód - Mobilné platby, Tatra banka VIAMO)
  • 4-miestny PIN je jednoduchší na zadávanie, čím zvyšujeme užívateľský komfort klienta
  • 4-miestny PIN si užívateľ lepšie pamätá
  • 4-miestny PIN je podobný návyk ako pri debetnej/kreditnej karte

Bezpečnostné hľadisko:

  • ide o zmenu z offlinového 8-miestneho bezpečnostného kľúča na onlinový 4-miestny PIN kód (všetky dôverné informácie sa overujú výlučne na serveri, v aplikácii nie sú informácie, ktoré by potenciálnemu útočníkovi umožnili prekódovať 4-miestny PIN kód)
  • po 3 nesprávnych zadaniach PIN kódu sa aplikácia rozpáruje
  • všetka komunikácia medzi zariadením a bankou je šifrovaná

Odporúčania pre klientov:

  • mobilné zariadenie používajte v bezpečnom prostredí (pozor na cudzie nezabezpečené wi-fi), kde nemôže dôjst k odpozorovaniu hesla
  • PIN kód neprezrádzajte cudzím osobám ani si ho nikam nezapisujte
  • nepoužívajte jednoduchý číselný rad: z dôvodu bezpečnosti neodporúčame používať jednoduchý PIN kód napr. 1111 alebo 1234
  • svoj mobil nikomu nepožičiavajte, pri jeho strate kontaktujte banku alebo si deaktivujte aplikáciu Tatra banka v Internet bankingu

Aplikáciu Tatra banka je možné rozpárovať (t.j. vymazať Vaše prihlasovacie údaje) aj na diaľku prostredníctvom Internet BankinguTB.
1. Prihláste sa do nového Internet BankinguTB
2. Kliknite na záložku Nastavenia a ďalej na záložku Banking pre mobilné zariadenia
3. Kliknite na tlačidlo Reset

V prípade, ak chcete deaktivovať aj vygenerované kódy pre Výber z bankomatu mobilom, môžete tak spraviť prostredníctvom aplikácie Tatra banka na inom mobilnom zariadení alebo prostredníctvom nášho kontaktného centra DIALOG Live.

Dôvodom, prečo sa Vám zobrazila táto hláška je pravdepodobne to, že ste prekročili denný/mesačný limit (3000 EUR / 30 000 EUR ) pre platby cez mobilnú aplikáciu Tatra banka. Do týchto limitov sa započítavajú aj platby zadané cez aplikáciu Tatra banka VIAMO.

Platbu môžete zadať cez klasický Internet BankingTB ak si v nastaveniach povolíte dodatočnú autorizáciu platieb Kartou a čítačkouTB.

Aplikácia Tatra banka podporuje beh na pozadí t.j. je možné ju použiť súčasne s aplikáciou ČítačkaTB na jednom zariadení a aktivovať si tak aplikáciu Tatra banka. Maximálny čas behu aplikácie Tatra banka na pozadí je 2 minúty. Tento čas môže byť aj kratší v závislosti od dostupných systémových prostriedkov na vašom zariadení a od nastavenia vášho mobilného zariadenia.

Funkcionalitu skeneru poštových poukazov nájdete v časti Platba v ľavom hornom rohu. Inicializovaním ikony skenera sa aktivuje kamera, prostredníctvom ktorej zoskenujete čiarový kód poštového poukazu, QR kód podľa štandardu bankovej asociácie alebo datamatrixový kód, čím sa vám vyplní platobný príkaz. Funkcionalita je prístupná len pre smartfóny s fotoaparátom so samozaostrovaním (autofocus). Schopnosť načítať kód je obmedzená kvalitou tlače na poukaze.

Využitie entropie pri tvorbe hesla zjednodušene znamená, že sa vyhodnocuje náhodnosť resp. rôznorodosť znakov (malé písmená, veľké písmená, číslice, ...). Jednoduché, ale zároveň silné heslo by teda malo obsahovať kombináciu veľkých a malých písmen, aspoň jednu číslicu a prípadne aj iné znaky. Jednoduchý postup, ako si vyrobiť takéto heslo je použiť napríklad vaše priezvisko, niektoré písmená zadať veľkými písmenami a doplniť číslami, prípadne inými znakmi. Ďalší postup je napríklad použiť prvé písmená z nejakej frázy, vety, alebo porekalda, ktoré si pamätáte napr "Heslo do mojej čítačky", čiže "Hdmc" a doplniť ho číslami, prípadne inými znakmi.

Klienti so smartfónom s operačným systémom Android, iOS, Windows Phone/Windows 10  si aplikáciu Čítačka môžu stiahnuť zo svojho obchodu s aplikáciami.
Klienti so staršími typmi mobilných telefónov značky Nokia s operačným systémom Symbian alebo telefónmi značky BlackBerry si môžu aplikáciu stiahnuť z webovej stránky Tatra banky do svojho počítača a následne ju pomocou dátového káblu uložia do svojho telefónu. V prípade, ak majú vo svojom mobilnom telefóne predplatené dátové služby, môžu si aplikáciu stiahnuť priamo do telefónu z tejto web stránky. Na webe Tatra banky sú dva súbory: ČítačkaTB [.jad] ČítačkaTB[.jar]. Pre korektné fungovanie aplikácie je potrebné stiahnuť do zariadenia oba tieto súbory. Kliknutím na ikonu jedného zo súborov uložených v mobilnom telefóne sa spustí proces inštalácie.

Jednou z možností je aktivácia pomocou Internet bankinguTB. V záložke Nastavenia/Čítačka kliknite na tlačidlo Aktivovať aplikáciu Čítačka. Aplikáciu aktivujete:

  • nasnímaním QR kódu z Internet bankinguTB  alebo
  • prekopírovaním aktivačného textu z Internet bankinguTB do Vášho mobilného zariadenia.

Presné pokyny nájdete v Internet bankinguTB, prípadne priamo v aplikácii ČítačkaTB.
Ďalšou z možností aktivácie aplikácie ČítačkaTB je pomocou kontaktného centra DIALOG Live.
Pre bližšie info zavolajte priamo na DIALOG Live.

ČítačkaTB je tzv. offlinová aplikácia. Klient po jej stiahnutí nepotrebuje prístup na internet, hlasové ani dátové služby. Prístup na internet je potrebný v podobe dátového paušálu alebo krátkodobého pripojenia cez wi-fi len pri stiahnutí aplikácie z obchodu. Klienti, ktorí chcú aplikáciu používať v staršom mobilnom telefóne, v zariadení zn. Nokia s operačným systémom Symbian alebo v mobilnom telefóne BlackBerry, si môžu aplikáciu stiahnuť z webu Tatra banky a následne ju pomocou dátového káblu preniesť do svojho telefónu.

Pravdepodobne máte na svojom iPhone novú verziu operačného systému iOS 8. Táto verzia zaviedla povoľovanie hardverového vybavenia pre aplikácie. V nastaveniach iPhonu nájdite, prosím, aplikáciu ČítačkaTB a povoľte používanie fotoaparátu.

  • Hotovosť si môžete vybrať aj keď pri sebe nemáte platobnú kartu.
  • Kód pre výber mobilom si môžte pripraviť vopred, pred príchodom k bankomatu.. Samostný výber pri bankomate tak trvá len približne 15 sekúnd.
  • K výberu je možné zadať vlastnú poznámku, na základe ktorej potom budete presne vedieť, na čo ste si hotovosť vyberali.
  • Kód nie je možné oskimovať ako platobnú kartu.
  • Jedným zariadením (smartfónom, tabletom) môžete vyberať aj z viacerých účtov

Pre vykonanie výberu z ktoréhokoľvek bankomatu Tatra banky vám stačí

  • Smartfón alebo tablet s naištalovanou aplikáciou Tatra bank
  • Majiteľské oprávnenie k aspoň jednému bežnému súkromného účtu v Tatra banke

Kód pre výber je

  • generovaný náhodne t.j. nie je možné ho predikovať
  • vždy jedinečný
  • jeho platnosť je časovo ohraničená - od vygenerovania v mobilnej aplikácii až po jeho výber alebo zrušenie, maximálne 20 minút

Bankomaty sú proti náhodnému „tipovaniu" kódov chránené časovým zámkom.

 

Nová funkcionalita aplikácie Tatra banka vám zobrazí zostatok a posledných 10 pohybov na vašom účte len po priložení vášho mobilu k platobnej karte.

Ako na to

1. Odomknutie telefónu
Na úspešné načítanie platobnej karty si odomknite telefón a zapnite NFC

2. Načítanie karty
Priložte vašu platobnú kartu k zadnej časti smartfónu a chvíľu počkajte

3. Zobrazenie údajov
Po načítaní platobnej karty sa na displeji smartfónu zobrazia informácie o karte, zostatok a pohyby na účte

Funkcionalita je dostupná pre operačný systém Android.

NFC (Near Field Communication) je funkcionalita niektorých smartfónov, najmä s operačným systémom Android, ktorá slúži na bezdotykovú offline výmenu dát na krátku vzdialenosť.
Telefón s NFC má túto službu v Nastaveniach, v časti, kde sa nachádza aj ovládanie Wi-fi, prípadne Bluetooth a podobne.

Funkcionalita NFC PrehľadTB vyžaduje zapnuté NFC (Nastavenia telefónu), odomknutú obrazovku a aplikáciu Tatra banka v smartfóne.
Technológia NFC je nová bezkontaktná funkcionalita smartfónov, na ktorej fungovanie vplývajú viaceré faktory ktoré nevieme ovplyvniť. Ide najmä o typ telefónu, verziu OS Android a NFC. Všetky tieto závislosti môžu spôsobiť nefunkčnosť novej funkcionality. Niekedy pomáha vypnutie a zapnutie NFC/smartfónu. Je ale možné, že na niektorých typoch telefónov nebude možné NFC PrehľadTB zobraziť.

V prípade, že NFC PrehľadTB funguje, ale nezobrazujú sa očakávané informácie, aplikácia vám uvedie na obrazovke dôvody. Medzi tie najčastejšie patrí nespárovaná aplikácia Tatra banka v smartfóne, karta iného držiteľa alebo presiahnutý bezkontaktný limit na karte. V poslednom spomínanom prípade stačí napríklad vykonať kartou operáciu s PINom na bankomate alebo platobnom terminále.

Nie, pre zobrazenie zostatku je potrebné splniť viacero podmienok, pričom najzákladnejšie sú:

  • Držiteľ karty, evidovaný v systéme a osoba s aktivovanou aplikáciou Tatra banka musí byť tá istá osoba.
  • Táto osoba musí mať taktiež oprávnenie k danému účtu cez elektronické kanály.

Pre aktiváciu služby VIAMO na platenie je nevyhnutné byť  majiteľom bežného účtu s balíkom služieb Tatra PersonalTB a aktivovaný Internet bankingTB v Tatra banke a zároveň vlastniť smartfón s podporovaným operačným systémom (iOS, Android, Windows Phone).
Ak nemáte vytvorený profil na www.viamo.sk, vytvorte si ho.

Pre aktiváciu zadajte do aplikácie Tatra banka VIAMO:

  • Aktivačný kód, ktorý získate prihlásením do profilu
  • Telefónne číslo a heslo, ktorým sa prihlasujete do profilu

 

Druhé telefónne číslo si môžete pridať do profilu na www.viamo.sk, v záložke Základné údaje po stlačení možnosti Zmeniť telefónne číslo, alebo si môžete vytvoriť samostatný - druhý profil. V takomto prípade však v každej aplikácii, uvidíte len transakcie, ktoré sa týkajú jedného konkrétneho čísla.

Aplikáciu Tatra banka VIAMO môžete používať na viacerých smartfónoch. 

Každá realizovaná platba sa okrem aplikácie Tatra banka VIAMO a portálu VIAMO zobrazí aj na bankovom výpise z účtu alebo v prehľade platieb v Internet bankinguTB.

Okamžite vám príde notifikácia, že vám niekto poslal peniaze. V prípade, že máte aplikáciu Tatra banka VIAMO, dozviete sa o tom cez notifikačnú správu. Pokiaľ nemáte aplikáciu Tatra banka VIAMO, príde vám informácia v SMS správe. Prevod peňazí je potom závislý od toho, z ktorej banky odosielateľ posiela peniaze a v ktorej banke máte účet pre príjem VIAMO platby. Pokiaľ to je Tatra banka, prevod nastane obyčajne v ten istý deň. Pokiaľ to je to medzibankový prevod, ten môže trvať aj dlhšie podľa pravidiel medzibankových prevodov, zvyčajne však na druhý deň.

Pokiaľ nie ste registrovaný, peniaze na vás počkajú až týždeň (sedem kalendárnych dní). To znamená, že transakcia vo VIAMO čaká, kým zadáte číslo účtu, na ktoré majú byť doručené peniaze. Po zadaní čísla účtu sa vykoná prevod podľa pravidiel ako pri registrovaných príjemcoch.

Pokiaľ peniaze neprevezmete (nezadáte číslo účtu na portáli www.viamo.sk), transakcia sa nezrealizuje, to znamená že z účtu odosielateľa peniaze neodídu.

Pre prijatie platby nie je potrebné, aby ste museli mať nainštalovanú VIAMO aplikáciu. Pre príjem postačuje registrácia príjemcu na www.viamo.sk, kde zadate telefónne číslo a bankový účet, na ktorý majú chodiť platby. Tento účet môže byť v ktorejkoľvek banke alebo pobočke zahraničnej banky na Slovensku.

Po treťom nesprávnom zadaní PIN kódu sa vaša aplikácia Tatra banka VIAMO zablokuje. Po zablokovaní aplikácie je potrebné opätovne aktivovať aplikáciu pridaním zariadenia na portáli VIAMO.

Pri strate telefónu je potrebné okamžite odobrať zariadenie na portáli www.viamo.sk alebo zablokovať službu zavolaním na DIALOG Live.

Z bezpečnostných dôvodov nie je možné meniť PIN v aplikácii Tatra banka VIAMO. Najprv je potrebné deaktivovať aplikáciu, a to priamo z aplikácie Tatra banka VIAMO alebo odobratím zariadenia na portáli VIAMO. Následne stačí aktivovať aplikáciu, kde si zvolíte nový PIN. Pri tejto zmene sa nestratia žiadne informácie v transakciách, takže sa prakticky dostanete do toho istého stavu, ako pred deaktivovaním.

Pokiaľ ste pri odosielaní platby zadali nesprávne telefónne číslo, prípadne príjemca platby nemá v profile priradené správne číslo bankového účtu, kontaktujte svoju banku. Tatra banka v rámci reklamačného konania zistí príjemcu mylnej platby a zabezpečí riešenie situácie v súlade so zákonom o bankách.

 

V prípade problémov s posielaním peňazí kontaktujte Tatra banku cez DIALOG Live.

Pre realizáciu platby je nevyhnutné, aby bol dostatok finančných prostriedkov na bankovom účte. Tatra banka limituje výšku transakcie realizovanej prostredníctvom aplikácie Tatra banka VIAMO. Obmedzenie objemu za obdobie a počtu transakcií je predmetom obchodných podmienok.

Limity pre platby aplikáciou Tatra banka VIAMO

 Jednorázové platby
 Minimálna transakcia 0,01 eur   Maximálna transakcia 200 eur 
Kumulatívne limity
Suma všetkých platieb spolu realizovaných aplikáciou Tatra banka VIAMO.
 Maximálny denný limit  200 eur Maximálny týždenný limit  1 000 eur 
Maximálny mesačný limit  3 000 eur Maximálny ročný limit 30 000 eur 

Pokiaľ nevlastníte telefón s podporovaným operačným systémom, môžete sa zaregistrovať ako príjemca platieb realizovaných prostredníctvom služby VIAMO.

Aplikáciu Tatra banka VIAMO je možné deaktivovať z aplikácie Tatra banka VIAMO z menu „Informácie", alebo sa dá deaktivovať z portálu, v časti „Bankové účty a aplikácie" kde vyberiete voľbu "odobrať zariadenie". Pokiaľ používate aplikáciu Tatra banka VIAMO na viacerých smartfónoch, z menu na portáli www.viamo.sk vyberiete na ktorom zariadení chcete deaktivovať aplikáciu.

Máte dve možnosti, platba prejde po skončení technickej prestávky alebo platbu zrušíte a vykonáte ju znova po jej ukončení.

Hlasová biometria

Hlasová biometria

Hlasová biometria porovnáva pre každého človeka jedinečné charakteristiky hlasu, a preto poskytuje klientovi pri overení vyššiu formu ochrany pri overení jeho identity, pričom benefitom je komfort, jednoduchosť a rýchlosť overenia.

Hlasová vzorka sa vytvára zo zvukovej stopy hlasu klienta, ktorá vzniká počas telefonátu. Tento záznam systém spracuje do matematického záznamu, ktorý uloží do databázy.

Vytvorenie hlasovej vzorky bude klientovi štandardne ponúknuté operátorom po vybavení požiadavky, kvôli ktorej DIALOG kontaktoval. Aby sme si boli istí identitou klienta, ktorému vzorku vytvárame, musí byť overený Kartou a čítačkou. Následne sa systém pokúsi spracovať hlas klienta, ktorý sa zaznamenal od začiatku hovoru. V prípade, že nebol nazbieraný dostatočný objem zvukovej nahrávky alebo nie je v potrebnej kvalite, klient môže byť požiadaný, aby ešte pokračoval v hovore. Ak sa napriek niekoľkým pokusom nepodarí hlasovú vzorku vytvoriť, klientovi môže byť ponúknutá možnosť vytvorenia hlasovej vzorky v jeho nasledujúcom hovore.

 

 

Karta a čítačka predstavuje vysokú mieru bezpečnosti postavenú na unikátnej postupnosti kódov, pričom hlasová biometria sa zakladá na jedinečnej charakteristike hlasu klienta, ktorý na rozdiel od Karty a čítačky nemôže byť odcudzený. Overenie hlasom zároveň predstavuje pre klienta vyšší komfort ako používanie Karty a čítačky pri využívaní služieb DIALOG.

 

 

V prípade neúspešného overenia klienta hlasom je klientovi stále k dispozícii overenie Kartou a čítačkou, aj v rámci toho istého hovoru.

V prípade štandardne kvalitného spojenia a dostatočného objemu hlasu klienta bude na vytvorenie hlasovej vzorky postačovať jeden hovor.

Zmena hlasu alebo choroba môže negatívne ovplyvňovať výsledky overenia. V prípade choroby môže byť daný hlas menej rozpoznateľný, toto riziko však pominie po vyzdravení. V prípade výraznej zmeny hlasu klienta je možné vzorku zmazať a vytvoriť si novú.

Overenie hlasovou biometriou budeme využívať pre všetky produkty v prípade poskytovania informácií, ktoré podliehajú bankovému tajomstvu.

Overenie v inom jazyku je možné, aj keď systém je vyladený práve na slovenčinu.

Pri overení hlasom založenom na voľnej reči sa nepoužívajú heslá. Klient je overovaný počas bežnej konverzácie.

Nie je v záujme klienta vymeniť sa pri transakcii s niekým iným. Takúto zmenu hovoriaceho zároveň rozpozná aj operátor. V tomto prípade platí podobný prístup ako pri požičiavaní Karty a čítačky - je zodpovednosťou klienta nikomu svoje autentifikačné nástroje neposkytovať.

Pri overení hlasom na DIALOGu vedú operátori s klientom aktívny dialóg (nepredvídateľné otázky), preto nie je možné si na takýto rozhovor prednahrať odpovede.

Všetky transakcie systému sú detailne logované v databáze. Spätne je možné dohľadať všetky detaily hovoru a vypočuť si daný verifikačný audio súbor a porovnať voči vytvorenej hlasovej vzorke.

Šeky

Šeky

Službu na preplatenie šekov v súčasnosti v ponuke nemáme, klient má možnosť sa obrátiť na ktorúkoľvek inú banku, kde mu šek vedia akceptovať a preplatiť.

Osobné údaje

Osobné údaje

O všetky zmeny môže klient požiadať na ktorejkoľvek pobočke, je v záujme klienta, aby boli jeho údaje aktualizované po akejkoľvek zmene.