1. Novinky a oznamy
  2. /
  3. Smishingový útok

Smishingový útok

| 17.11.2022

Vážení klienti,

dovoľujeme si vás upozorniť, že sme zaznamenali podvodné konanie tzv. smishing.

Smishing je spôsob získavania citlivých bankových informácií cez sms správu. Cieľom útočníka je u svojej obete vytvoriť pocit dôvery, na čo využíva aj technické riešenie, ktoré mu umožňuje pri kontaktovaní klientov použiť meno banky.

Na displeji mobilu sa tak môže zobrazovať ako odosielateľ správy Tatra banka, pritom odosielateľom je podvodník.

Útočník vás v takýchto sms správach zavádza informáciami o blokovaní či zrušení účtu alebo karty. Taktiež vás môže upozorňovať na podozrivú aktivitu prebiehajúcu na vašom internet bankingu.

Nikdy neklikajte na priložený odkaz v sms správe a v žiadnom prípade nezadávajte vaše citlivé údaje do zobrazených webových stránok.

Klienti sa môžu stretnúť aj s ďalším podobným typom útoku. Vishing je spôsob získavania citlivých bankových informácií cez telefonát, kedy útočník sa vydáva za pracovníka banky. Na obete nalieha s neodkladným problémom, ktorý potrebuje vyriešiť s vašou pomocou.

Dôležité upozornenie:

Banka nikdy nežiada citlivé osobné a bankové informácie cez sms správu alebo telefonát.

Tieto citlivé údaje s nikým nezdieľajte ani v prípade, že sa odosielateľ sms vydáva za banku:

  • číslo platobnej karty, jej platnosť, CVV kód,
  • PID klienta spolu s heslom do Internet bankingu,
  • kódy z Karty a čítačky pre riešenia rôznych neštandardných situácií.

V prípade, že sa stretnete s týmto typom podvodného konania, prosím, kontaktujte nás na e-mailovej adrese digitalnabezpecnost@tatrabanka.sk alebo neodkladne kontaktujte DIALOG Live.

Ďakujeme za vašu obozretnosť.

S úctou
Tatra banka

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/novinky-oznamy/smishingovy-utok/