Rady klientom: Ako postupovať v prípade podozrivej e-mailovej komunikácie

27.02.2015

Tatra banka zaznamenala v posledných dňoch zvýšený výskyt podozrivej e-mailovej komunikácie, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov. Ide o podvodné konanie nazývané phishing.

Podvodný e-mail vzbudzuje dojem, že odosielateľom je Tatra banka. Obsahuje odkaz na podvodnú stránku a pod zámienkou aktualizácie online bankovníctva požaduje od klientov zadanie prihlasovacích údajov do Internet bankingu.

Upozorňujeme, že Tatra banka nikdy od klientov nežiada overenie ich osobných údajov takýmto spôsobom. To sa týka tak e-mailovej, ako aj telefonickej komunikácie. Odporúčame preto na e-mail neodpovedať ani neklikať na jeho prílohy alebo linky. Pracovníci zaoberajúci sa bezpečnosťou už situáciu aktívne riešia. V budúcnosti je v podobných prípadoch potrebné čo najskôr kontaktovať banku cez DIALOG Live.

Ak už klienti zadali na podvodnej stránke svoje aktuálne heslo do online bankovníctva, odporúčame, aby ho v záujme bezpečnosti ďalej nepoužívali. Nové heslo si môžu rýchlo a jednoducho vytvoriť v Internet bankinguTB v nastaveniach svojho profilu. Zároveň pripomíname, že vďaka nástroju Karta a čítačkaTB je pre úspešné prihlásenie do Internet bankinguTB potrebné okrem hesla zadať aj jednorazový kód.

Bližšie informácie ako chrániť svoje údaje poskytujeme naším klientom aj na stránke Internet bankinguTB v záložke Bezpečnosť.


Kontakt:

Marína Masárová
Hovorkyňa
marina_masarova@tatrabanka.sk
02/5919 1593
0911 328 007

Zuzana Povodová
Media relations manager
zuzana_povodova@tatrabanka.sk
02/5919 1557
0903 641 846

Poradíme vám?


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/tlacove-spravy/rady-klientom-ako-postupovat-pripade-podozrivej-mailovej-komunikacie/