Tatra banka predstavuje novú generáciu platenia mobilom

07.11.2016

Službu Bezkontaktné mobilné platby uviedla Tatra banka na slovenský trh ako prvá už v roku 2012. Teraz v spolupráci so spoločnosťou Visa predstavuje aplikáciu MobilePayTB, ktorá prináša nový pohľad na platenie mobilom.


Aplikácia MobilePayOd 3. novembra majú klienti Tatra banky možnosť stiahnuť si do svojich smartfónov novú mobilnú aplikáciu MobilePayTB. Aplikácia je dostupná pre všetky smartfóny s operačným systémom Android, a to bez ohľadu na to, ktorého mobilného operátora si klient zvolil.

„Podľa našej najnovšej štúdie – Visa 2016 Digital Payments – zaznamenala Európa obrovský nárast platieb mobilnými zariadeniami. Len za posledný rok sa percento používateľov mobilných platieb zvýšilo z 18 % na 53 %. Sme preto veľmi radi, že v spolupráci s Tatra bankou uvádzame HCE NFC mobilné platby a tak posúvame Slovensko ďalej, do veľkej éry mobilných platieb,“ Marcel Gajdoš, riaditeľ Visa pre SR a ČR.

Nová technológia pre mobilné platby

Aplikácia MobilePayTB je založená na využití technológie HCE – Host Card Emulation. Každá karta, na ktorej si klienti v aplikácii aktivujú mobilné platby, dostane svoj „alias“, tzv. token (16-miestne číslo). V celom priebehu transakcie je následne číslo plastovej karty nahradené práve týmto tokenom – to platí pre bezkontaktné platby i pre nákupy na internete. Údaje o karte sú tak maximálne chránené pred zneužitím.

Bezkontaktné mobilné platbyBezkontaktné mobilné platby nezávislé od operátora
Možnosť platiť bezkontaktne Android smartfónom priniesla Tatra banka svojim klientom prvýkrát už v roku 2013. Toto riešenie však bolo podporované len na obmedzenom počte smartfónov a dostupné bolo len pre klientov dvoch slovenských mobilných operátorov.

Nová aplikácia MobilePayTB je dostupná pre klientov všetkých mobilných operátorov. Každý klient, ktorý má v Tatra banke aktívny prístup do Internet bankinguTB a má vydanú aspoň jednu platobnú kartu, si tak môže aktivovať aplikáciu MobilePayTB. Pre využitie bezkontaktných mobilných platieb stačí, aby mal klient smartfón s NFC anténou a verziu operačného systému Android 4.4 a vyššiu.

Dôležitou novinkou je, že mobilné platby si klienti odteraz môžu jednoducho „zapnúť“ na viacerých kartách. Kým doteraz boli mobilné platby dostupné len ako ďalšia debetná karta k bežnému účtu fyzickej osoby, nová aplikácia umožňuje klientom aktivovať si mobilné platby na ktorejkoľvek zo svojich Visa kariet – či už debetnej, kreditnej, firemnej, alebo súkromnej.

Pohodlné a rýchle platby u obchodníkovPohodlné a rýchle platby u obchodníkov

Klienti majú aj naďalej možnosť zvoliť si medzi dvomi spôsobmi platby:

  • automatická: transakcie do 20 € realizujú bez PINu a ak chcú zaplatiť svojou predvolenou kartou, nie je potrebné ani spustiť aplikáciu, stačí mať podsvietený displej telefónu;
  • manuálna: potrebné je potvrdiť každú platbu PINom, a to bez ohľadu na jej výšku. PIN pre potvrdenie platby klienti zadávajú iba v mobilnej aplikácii, ďalšie potvrdzovanie PINu na POS termináli nie je potrebné.

V prípade, že klient nemá v telefóne NFC, môže využívať všetky ostatné funkcionality, ako sú internetové platby či online manažment platobných kariet.

Bezpečné platby na internete


S aplikáciou MobilePayTB môžu klienti využiť aj bezpečné platby na internete. Aplikácia totiž umožňuje vygenerovať si jednorazové číslo karty, ktoré následne klient použije na konkrétny nákup u vybraného obchodníka. „Vďaka tomu, že číslo karty je jednorazové, nie je možné, aby bola karta zneužitá na ďalšie platby. Z nášho pohľadu je to ideálny nástroj na odbúranie obáv klientov pri nákupoch cez internet,“ hovorí Rastislav Vallo, vedúci Oddelenia platobných kariet.

Online manažment platobných karietOnline manažment platobných kariet

Možnosť manažovať si nastavenia platobných kariet priniesla Tatra banka svojim klientom už v minulom roku – prostredníctvom Internet bankinguTB a mobilnej aplikácie Tatra banka.

Teraz môžu klienti využívať ďalší jednoduchý a pohodlný nástroj na manažovanie svojich kariet – aplikáciu MobilePayTB. V aplikácii nájdu všetky dôležité informácie o svojej karte: aký typ karty vlastnia, kedy exspiruje jej platnosť, výšku limitov či aký typ cestovného poistenia si zvolili. Prostredníctvom aplikácie MobilePayTB majú klienti tiež možnosť:

  • prezerať si transakcie zrealizované kartou – či už plastom, alebo prostredníctvom smartfónu;
  • nastavovať si parametre kariet podľa vlastných preferencií;
  • v prípade potreby kartu rýchlo zablokovať;
  • ako aj zmeniť jej názov.

Kontakt:

Zuzana Povodová
hovorkyňa
zuzana_povodova@tatrabanka.sk
02/5919 1557
0903 641 846

Poradíme vám?


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/tlacove-spravy/tatra-banka-predstavuje-novu-generaciu-platenia-mobilom/