VIAMO prináša jednoduchý prevod peňazí z mobilu na mobil

07.06.2013

Na posielanie peňazí oddnes stačí iba telefónne číslo. Novú mobilnú aplikáciu, ktorá výrazne zjednodušuje bezhotovostné prevody peňazí medzi bankovými účtami, prináša spoločnosť VIAMO. Ako prví si ju môžu vyskúšať klienti Tatra banky a VÚB banky, prijímať peniaze môžu však aj klienti iných bánk.

„Dnes sa dá zaplatiť mobilom aj v obchode, no vyrovnať sa rýchlo s kamarátom za obed bolo pri doterajších riešeniach pomerne zložité," hovorí Adam Marek, CEO spoločnosti VIAMO, ktorá je autorom služby VIAMO. „Zapínať niekde v meste internet banking len preto, že nemáte presnú hotovosť a potom vypĺňať čísla účtov, ktoré mnoho ľudí ani nepozná, končilo väčšinou tým, že ste ostávali dlžní." To VIAMO primälo k vytvoreniu jednoduchej služby, v ktorej na prevod peňazí stačí to, čo má poruke každý - telefónne číslo. Používateľ si nainštaluje mobilnú aplikáciu VIAMO svojej banky a prepojí svoje slovenské mobilné číslo s číslom účtu v banke. Ak chce niekomu poslať peniaze, stačí, keď si vyberie jeho meno z telefónneho zoznamu, zadá sumu a prevod potvrdí PIN kódom. O prevode sa neregistrovaný príjemca okamžite dozvie z SMS-ky, kde nájde inštrukcie na prijatie platby, registrovanému príjemcovi príde už len notifikácia o prevode. Nepotrebuje žiadne špeciálne príslušenstvo, nemusí si nič dobíjať, peniaze prevádza priamo medzi bankovými účtami. Služba v súčasnosti funguje pre telefóny s operačným systémom Android a iOS.

„Pre úspech služby je dôležité, aby sa do nej zapojilo čo najviac bánk. VIAMO je navrhnuté ako otvorený ekosystém," vysvetľuje A. Marek. Ako prvé sa do VIAMO zapojili Tatra banka a VÚB banka. Ich klienti si už dnes môžu stiahnuť aplikáciu a posielať peniaze na telefónne číslo zo svojich účtov. „Výhodou služby je, že príjemca môže mať účet v ktorejkoľvek slovenskej banke a peniaze mu prídu, aj keď jeho banka zatiaľ službu VIAMO neposkytuje. To by malo prispieť k rýchlemu šíreniu služby," dodáva A. Marek.

„Neustále pracujeme na tom, aby boli bankové služby jednoduchšie a klientom spríjemňovali život. VIAMO je presne tento typ služby - klient zrealizuje finančnú transakciu bez potreby použitia štandardných bankových systémov. Sme radi, že ju prinášame spolu s VÚB bankou klientom ako prví," hovorí Igor Vida, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Tatra banky.

„Našim klientom prinášame prostredníctvom VIAMO ďalšiu možnosť ako jednoducho a rýchlo posielať peniaze zo svojho bankového účtu na účet prijímateľa. Stačí iba poznať telefónne číslo príjemcu. Verím, že táto novinka sa zaradí k obľúbeným službám našej banky," dodáva Ignacio Jaquotot, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ VÚB banky.

VIAMO je bezplatná služba pre klientov VÚB banky a Tatra banky, ako aj pre príjemcov prevodov v iných bankách. Všetky informácie o službe a aplikáciách na stiahnutie nájdete na www.viamo.sk.

Ako funguje VIAMO

Zriadenie služby:

viamo1.bmpPoužívateľ si vytvorí na portáli www.viamo.sk profil a prepojí svoje telefónne číslo s účtom v banke. Stiahne si bezplatnú aplikáciu VIAMO svojej banky* z App Store alebo z Google Play podľa typu telefónu. Aplikáciu aktivuje zadaním aktivačného kódu z portálu VIAMO a zvolí si PIN kód pre potvrdzovanie prevodov peňazí.

 

Používanie služby:

viamo2.bmp1. krok
Používateľ v aplikácii vyberie príjemcu z telefónneho zoznamu alebo priamo zadá jeho telefónne číslo.

 



viamo3.bmp2. krok
Po zadaní sumy prevod peňazí potvrdí PIN kódom.*

 

 

viamo4.bmp3. krok
Príjemca okamžite dostane správu o prevode (cez push notifikáciu alebo cez SMS).
a) Ak už je zaregistrovaný, peniaze sa mu prevedú na účet priradený k jeho telefónnemu číslu.
b) Ak ešte nie je zaregistrovaný, v SMS-ke nájde informácie, ako sa zaregistrovať a vyzdvihnúť si peniaze. Platba bude v banke odoslaná na spracovanie hneď po registrácii.*

 

Technológia a bezpečnosť

  • Platobné operácie sa vykonávajú nad bankovými účtami klientov v mene EUR. 
  • VIAMO nikdy nedisponuje peniazmi klientov.
  • Aplikácia funguje na smartfónoch so systémami iOS a Android. 
  • Nevyžaduje NFC ani iné ďalšie technológie. 
  • Prijímateľom platby pritom môže byť aj majiteľ bežného telefónu, nie len smartfónu.
  • Prevody sú zabezpečené elektronickým podpisom a celý systém je postavený na PKI infraštruktúre.

*PIN kód si zvolí používateľ pri aktivácii aplikácie. Maximálny denný limit na prevody cez VIAMO je 150 resp. 200 eur pre každý registrovaný účet v závislosti od banky, jednorazovo je možné poslať maximálne 50 eur.
*Ak má príjemca účet v banke, ktorá VIAMO zatiaľ neposkytuje, môže sa zaregistrovať iba ako príjemca.

Na čo sa hodí VIAMO

Prieskum, ktorý realizovala agentúra TNS Slovakia, potvrdil predpoklad, že o službu VIAMO budú mať používatelia záujem:

    viamo_prieskum.bmp
  • 57 % respondentov sa aspoň niekedy dostáva do situácie, kedy si potrebuje požičať peniaze
  • 62 % by malo záujem o službu VIAMO, z toho tri štvrtiny (74 %) by ju použili aspoň dvakrát do mesiaca a tretina (35 %) aspoň raz týždenne 
  • najviac (69 %) respondentov prejavilo záujem o používanie služby medzi svojimi známymi
  • tí, ktorí prejavili záujem o používanie služby, by ju spontánne využili najčastejšie v týchto situáciách (v %): 

viamo_prieskum2.bmp

Kto stojí za službou VIAMO

VIAMO, a.s.
Spoločnosť VIAMO, a.s. je autorom služby VIAMO, ktorú prevádzkuje v spolupráci s partnerskými bankami. Stopercentným akcionárom spoločnosti VIAMO, a.s. je spoločnosť mTrust, s.r.o., ktorá vznikla v roku 2009 ako subjekt zabezpečujúci vývoj a prevádzku vysoko zabezpečených elektronických služieb pre mobilné telefóny. Služby mTrust stavajú na dlhoročných skúsenostiach v oblasti vývoja a aplikácie riešení využívajúcich elektronický podpis. VIAMO, a.s. disponuje certifikovaným, vysoko dostupným výpočtovým systémom určeným pre prevádzku služby VIAMO.


Tatra banka, a.s.
Tatra banka je univerzálna banka, ktorá bola založená v roku 1990 ako prvá slovenská súkromná banka. Počas 23 rokov svojho pôsobenia na Slovensku vždy prinášala nadštandardné riešenia. Jednoduchší prístup klienta ku každodennému bankovníctvu predstavoval prioritu Tatra banky. Preto prinášala inovácie, ktoré na slovenskom trhu nemali konkurenciu. Patria medzi ne prvý Internet banking (1998), prvé 24-hodinové kontaktné centrum DIALOG pre klientov, prvá kreditná karta Visa (1994), možnosť obchodovať so zlatom bez sprostredkovateľa (2009), prvá natívna aplikácia pre mobilné bankovníctvo (2010), prvé bezkontaktné mobilné platby (2012), možnosť čerpať predschválený bezúčelový úver prostredníctvom aplikácie Tatra banka v mobile a mnohé iné.


VÚB banka
S viac ako 1,2 miliónom klientov je VÚB druhou najväčšou bankou na Slovensku. Vznikla v roku 1990 vyčlenením časti komerčných aktivít Štátnej banky československej na území Slovenska a od roku 2001 je členom silnej medzinárodnej finančnej skupiny Intesa Sanpaolo. Ako jediná zo Slovenska patrí podľa magazínu Global Finance medzi desať najbezpečnejších bánk strednej a východnej Európy. Okrem služby VIAMO v júni tohto roku spustí aj nový Internet banking vrátane verzie pre mobilné zariadenia.

Kontakty pre médiá:
VIAMO Peter Jančárik, jancarik@seesame.com, 0910 999 882
Tatra banka Marína Smolková, marina_smolkova@tatrabanka.sk, 0911 328 007
VÚB banka Alena Walterová, awalterova@vub.sk, 0904 755 195

 

Poradíme vám?


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/tlacove-spravy/viamo-prinasa-jednoduchy-prevod-penazi-z-mobilu-mobil/