3 najdôležitejšie bezpečnostné pravidlá
#predigitalnubezpecnost

1

Údaje z platobnej karty, ako i kód na potvrdenie platby (tzv. 3D Secure kód) používajte vždy len na potvrdenie konkrétnej platby kartou, ktorú vy sami práve realizujete.

  • Ak od vás niekto žiada číslo karty, exspiráciu, CVV a potvrdzovací kód, aby vám napríklad mohol poslať peniaze, je to určite podvodník. Ak ste mu už údaje z platobnej karty poskytli, bezodkladne ju zablokujte.
  • Ani banka od vás nikdy nevyžaduje potvrdenie prijatej platby na váš účet bezpečnostným kódom.
  • Pri platbách kartou na internete používajte jednorazové číslo karty, ktoré si jednoducho vygenerujete v mobilnej aplikácii Tatra banka, a to pre každý nákup zvlášť.
2

Pri potvrdzovaní platieb kartou cez internet si vždy dôsledne skontrolujte presnú sumu a názov obchodníka.

  • Ak ste boli pri platbe na webovej stránke vyzvaný na prepísanie bezpečnostného kódu zaslaného do SMS, aplikácie alebo Internet bankinguTB, banka vám v správe vždy uvedie presnú sumu a názov obchodníka, u ktorého realizujete nákup. Čítajte pozorne, akú správu vám banka poslala a všímajte si aj desatinné čiarky uvedené v sume.
  • V prípade, že sa názov obchodníka alebo iné údaje v autorizačnej správe nezhodujú s tým, čo je uvedené na webovej stránke, a nepoužili ste jednorazovú platobnú kartu, odporúčame bezodkladnú blokáciu karty.
3

Bezpečnostný kód určený na aktiváciu služby Apple Pay alebo Google Pay nikdy nezadávajte na žiadnej webovej stránke, telefonicky ani do žiadnej aplikácie podobnej platobnej bráne. Obchodník ho na spracovanie platby nepotrebuje a nemá dôvod žiadať ho od vás.

  • Ak bezpečnostný kód od vás žiada ktokoľvek na účel pripísania platby alebo overenia transakcie, je to vždy podvodník. Ak ste mu už platobné údaje poskytli, kartu bezodkladne zablokujte. 
  • Bezpečnostný kód určený na aktiváciu služby Apple Pay alebo Google Pay, ktorý vám bol zaslaný do mobilnej aplikácie alebo Internet bankinguTB, použite výlučne iba v situácii, keď si vedome pridávate novú platobnú kartu do elektronickej peňaženky alebo si aktivujete túto službu (aplikáciu) na novom zariadení.
  • Pridanie platobnej karty do aplikácie Google Pay/Apple Pay iniciujte vždy radšej priamo z mobilnej aplikácie Tatra banka.

Stali ste sa obeťou digitálneho útoku?