Tatra banka VIAMO
Posielajte peniaze jednoducho a rýchlo na telefónne číslo cez vynovenú aplikáciu Tatra banka VIAMO.
Platba jednoduchá ako posielanie SMS
Rovnaká bezpečnosť ako pri bankových prevodoch
Platby až
do 1 000 EUR denne
Bez potreby poznať číslo účtu alebo banku príjemcu
Výhody služby VIAMO
- posielanie peňazí je rovnako jednoduché ako posielanie SMS správ,
- transakcia cez VIAMO je bezpečná ako akýkoľvek iný bankový prevod,
- platiť už môžete v takmer 100 obchodoch a rôznych organizáciách,
- nie je potrebné poznať číslo účtu ani banku príjemcu,
- zasielanie platieb až do 1 000 EUR denne,
- VIAMO je bez poplatku k Účtu pre modrú planétuTB.
Funkcie služby VIAMO
1. Platba na telefónne číslo
S aplikáciou Tatra banka VIAMO môže posielať peniaze cez mobil komukoľvek na slovenské telefónne číslo. V aplikácii vyberiete príjemcu, zadáte sumu a platbu potvrdíte PIN kódom. Príjemca okamžite dostane správu o vašej platbe (cez notifikačnú správu alebo SMS).
- Ak je zaregistrovaný, prebehne štandardný bankový prevod a peniaze sú automaticky prevedené na jeho účet, ktorý má priradený k telefónnemu číslu.
- Ak nie je zaregistrovaný, môže si peniaze vyzdvihnúť na portáli www.viamo.sk/prijem, pričom stačí mať účet v ktorejkoľvek banke alebo pobočke zahraničnej banky na Slovensku.
2. Platba obchodníkom
S aplikáciou Tatra banka VIAMO zaplatíte obchodníkom za tovar alebo služby jednoducho a bezpečne. Aplikácia umožňuje viaceré spôsoby platby:
- Platba cez BLIK je jednoduchý a bezpečný spôsob platby na internete. Pri prvej platbe si v aplikácii Tatra banka VIAMO vygenerujete 6-miestny jednorázový kód a následne ho zadáte na stránke obchodníka (alebo na jeho platobnej bráne). Platbu potom len potvrdíte v aplikácii Tatra banka VIAMO. Obchodníka resp. prehliadač si môžete uložiť a pri ďalšej platbe si už nemusíte generovať kód, ale po výbere spôsobu platby BLIK na stránke obchodníka platbu len autorizujete v aplikácii Tatra banka VIAMO.
- Platba cez VIAMO QR kód, môže byť zobrazený na web stránke obchodníka alebo v kamennej prevádzke pri pokladni a obsahuje detaily platobného príkazu.
- Platba z mobilnej aplikácie obchodníka využíva presmerovanie do aplikácie Tatra banka VIAMO, kde sa Vám automaticky zobrazia detaily platobného príkazu.
- Platba zo zoznamu v aplikácii Tatra banka VIAMO je podporovaná len pre vybraných príjemcov (obchodníkov, neziskové organizácie a školy). Aplikácia Vás sprevádza pri vypĺňaní prevodného príkazu.
Pozrite si zoznam obchodníkov, u ktorých môžete platiť cez VIAMO alebo BLIK.
3. Vyžiadanie peňazí
Funkcionalita Vyžiadanie peňazí slúži na vyzvanie priateľov alebo známych, aby vám uhradili požadovanú sumu. Stačí zadať príjemcu, výšku sumy a prípadne popis.
Príjemca je o požiadavke automaticky informovaný push notifikáciou a môže na ňu v aplikácii reagovať vytvorením platby, respektíve zamietnutím pripomienky. Ak nemá aplikáciu VIAMO, môžete mu požiadavku poslať ako payme platobnú linku.
4. Ďalšie možnosti
- Jednoduché rozdelenie účtu za spoločnú platbu medzi viacero osôb. Osoby je možné zadať jednotlivo alebo vytvoriť skupinu (napríklad s kolegami pri rozdeľovaní platby za spoločné obedy). Následne len stačí zadať celkovú sumu účtu a poznámku. Suma účtu sa automaticky rozdelí medzi zvolené osoby rovnakým dielom. V prípade potreby je však možné výšku príspevku pre jednotlivé osoby ešte upraviť. Po potvrdení sa zvoleným osobám pošle žiadosť o platbu do ich VIAMO aplikácie, alebo Payme odkaz ak aplikáciu VIAMO nemajú.
- V záložke Profil si môžete zmeniť osobné údaje, PIN kód do aplikácie, alebo si vygenerovať kód pre aktiváciu aplikácie na novom smartfóne
Limity
Platby:
- jednorazová transakcia 1 000 EUR
- kumulované transakcie 1 000 EUR za deň a 5 000 EUR za mesiac
Pripomienka platby:
- maximálna transakcia 1 000 EUR
Aktivácia aplikácie VIAMO
Aktivácia aplikácie
Službu VIAMO ako aj aplikáciu Tatra banka VIAMO si najrýchlejšie aktivujete priamo cez aplikáciu Tatra banka.
Ďalšie možnosti aktivácie aplikácie Tatra banka VIAMO sú:
- Aktivačným kódom – ktorý získate prihlásením sa do VIAMO portálu alebo v aktívnej aplikácii Tatra banka VIAMO v záložke Profil
- Prihlasovacími údajmi (telefónne číslo a heslo) do vášho VIAMO profilu
Profil si okrem aplikácie Tatra banka môžete vytvoriť aj cez www.viamo.sk
Dostupnosť/Podmienky aktivácie
- aplikácia je dostupná pre zariadenia s operačným systémom iOS od verzie 14.0, Android od verzie 8.0
- vyžaduje sa aj majiteľské oprávnenie k bežnému účtu s balíkom služieb Účet pre modrú planétuTB
Často kladené otázky
Áno. Aplikáciu Tatra banka VIAMO môžete používať na viacerých smartfónoch. Bližšie detaily nájdete v časti Aktivácia aplikácie.
Ak máte viacero telefónnych čísel, ďalšie telefónne číslo si môžete jednoducho zaevidovať priamo v aplikácii Tatra banka VIAMO, v záložke Môj Profil.
Každá realizovaná platba sa okrem aplikácie Tatra banka VIAMO a portálu VIAMO zobrazí aj na bankovom výpise z účtu alebo v prehľade platieb v službe Internet bankingTB. Ak používate mobilnú aplikáciu Tatra banka, platba bude zobrazená aj v nej.
V okamihu, keď vám niekto odošle peniaze, príde vám notifikácia.
Prevod peňazí je následne závislý od toho, či ide o vnútrobankový alebo medzibankový prevod. Pri vnútrobankovej platbe dôjde k pripísaniu prostriedkov ihneď. V prípade medzibankovej platby môžu byť prostriedky pripísané ihneď (ak je spracovaná instantne) alebo v závislosti od pravidiel medzibankových prevodov, zvyčajne na druhý deň.
Pokiaľ nie ste zaregistrovaný, peniaze na vás počkajú až týždeň (sedem kalendárnych dní). To znamená, že transakcia vo VIAMO čaká, kým zadáte číslo účtu, na ktoré majú byť doručené peniaze. Po zadaní čísla účtu sa vykoná prevod podľa pravidiel ako pri zaregistrovaných príjemcoch.
Pokiaľ peniaze neprevezmete (nezadáte číslo účtu na portáli www.viamo.sk), transakcia sa nezrealizuje, to znamená, že z účtu odosielateľa peniaze neodídu.
Na prijatie platby nie je potrebné, aby ste museli mať nainštalovanú aplikáciu VIAMO. Na príjem postačuje registrácia príjemcu na www.viamo.sk, kde zadáte telefónne číslo a bankový účet, na ktorý majú chodiť platby. Tento účet môže byť vedený v ktorejkoľvek banke alebo pobočke zahraničnej banky na Slovensku.
Po treťom nesprávnom zadaní PIN kódu sa vaša aplikácia Tatra banka VIAMO deaktivuje. Pre ďalšie používanie aplikácie je potrebné ju opätovne aktivovať.
Pri strate telefónu treba okamžite odobrať zariadenie na portáli www.viamo.sk alebo zablokovať službu zavolaním na DIALOG Live.
Pokiaľ ste pri odosielaní platby zadali nesprávne telefónne číslo, prípadne príjemca platby nemá v profile priradené správne číslo bankového účtu, kontaktujte svoju banku. Tatra banka v rámci reklamačného konania zistí príjemcu mylnej platby a zabezpečí riešenie situácie v súlade so zákonom o bankách.
V prípade problémov s posielaním peňazí kontaktujte Tatra banku cez DIALOG Live.
Pre realizáciu platby je nevyhnutné, aby bol dostatok finančných prostriedkov na bankovom účte. Tatra banka limituje výšku transakcie realizovanej prostredníctvom aplikácie Tatra banka VIAMO. Obmedzenie objemu za obdobie a počtu transakcií je predmetom obchodných podmienok.
Aplikáciu Tatra banka VIAMO je možné deaktivovať z aplikácie Tatra banka VIAMO v menu, prípadne sa dá deaktivovať z portálu v časti BANKOVÉ ÚČTY A APLIKÁCIE, kde vyberiete voľbu ODOBRAŤ ZARIADENIE. Pokiaľ používate aplikáciu Tatra banka VIAMO na viacerých smartfónoch, z menu na portáli www.viamo.sk vyberiete, na ktorom zariadení chcete deaktivovať aplikáciu.
Aplikáciou Tatra banka VIAMO môžete, napríklad, jednoducho dobiť kredit Easy, prispieť na dobročinnosť (Nadácia Tatra banky, Liga proti rakovine), zaplatiť za donáškové a kuriérske služby (GLS, DPD), na zľavových portáloch (Zľava dňa) či na iných e-shopoch (Martinus, EXIsport).
Stiahnite si aplikáciu a začnite využívať jej výhody už teraz:
https://www.tatrabanka.sk/sk/personal/ucet-platby/mobilne-aplikacie/tatra-banka-viamo/