Vyhlásenie o prístupnosti
Informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovaných služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovaných služieb s týmito požiadavkami
Tatra banka, a.s., so sídlom Hodžovo nám. 3, 811 06 Bratislava 1, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III., číslo zápisu: Odd. Sa, vložka č. : 71/B, IČO: 00 686 930, DIČ: 2020408522 (ďalej len „Poskytovateľ služby“) v súlade s ustanovením § 6 Zákona č. 351/2022 Z.z. o prístupnosti výrobkov a služieb osobám so zdravotným postihnutím v platnom znení (ďalej len „Zákon“), týmto informuje verejnosť o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovanej finančnej služby v zmysle ustanovenia § 3 písm. l.) Zákona (ďalej len „Služba“) a o súlade poskytovaných Služieb Poskytovateľom Služby s týmito požiadavkami.
A. Informácie o všeobecných požiadavkách na prístupnosť Služby pre osoby so zdravotným postihnutím:
V zmysle Zákona je Poskytovateľ služby povinný zabezpečiť, aby sa Služba poskytovala tak, aby
- bola zabezpečená prístupnosť výrobkov, ktoré sa používajú pri poskytovaní Služby, v súlade s ustanovenými požiadavkami na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím,
- boli informácie o fungovaní Služby, a ak sa pri poskytovaní Služby používajú výrobky, aj informácie o prepojení Služby na tieto výrobky, informácie o ich vlastnostiach, ktoré sa týkajú prístupnosti pre osoby so zdravotným postihnutím, a o ich interoperabilite s asistenčnými zariadeniami a prístrojmi:
-
sprístupnené prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
-
poskytované zrozumiteľným spôsobom,
-
poskytované spôsobmi, ktoré dokáže používateľ vnímať,
-
sprístupnené, ak ide o obsah, v textových formátoch, ktoré sa môžu použiť na vytvorenie alternatívnych asistenčných formátov prezentovateľných používateľom rôznymi spôsobmi a prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
-
poskytované písmom primeranej veľkosti a vhodného typu s prihliadnutím na predvídateľné podmienky použitia a s použitím dostatočného kontrastu a nastaviteľných medzier medzi písmenami, riadkami a odsekmi,
-
sprevádzané alternatívnou prezentáciou akéhokoľvek netextového obsahu,
-
poskytované v elektronickej podobe, ak sú potrebné na poskytovanie služby jednotným a primeraným spôsobom tak, aby bola služba vnímateľná, ovládateľná, zrozumiteľná a spoľahlivá,
-
webové sídla a mobilné aplikácie, ktorými sa služba poskytuje, vrátane súvisiacich online aplikácií a služieb poskytovaných prostredníctvom mobilných zariadení, boli v súlade so štandardami pre prístupnosť a funkčnosť webových sídiel a aplikácií, a to takým spôsobom, aby boli vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
-
podporné služby (helpdesk, telefonické informačné strediská, technická podpora, konverzné služby a služby odbornej prípravy), ak sú dostupné, poskytovali informácie o prístupnosti služby pre osoby so zdravotným postihnutím a jej kompatibilite s asistenčnými technológiami, a to prístupnými spôsobmi komunikácie.
B. Informácie o dodatočných požiadavkách na prístupnosť Služby pre osoby so zdravotným postihnutím:
Pri poskytovaní Služby musí byť:
- zabezpečené poskytovanie metód identifikácie, elektronických podpisov, bezpečnosti a platobných služieb, ktoré sú vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
- zabezpečené, aby boli poskytované informácie zrozumiteľné, a to bez toho, aby bola presiahnutá úroveň komplexnosti B2 (stredne pokročilá) spoločného európskeho referenčného rámca Rady Európy pre jazyky.
C. Informácie o súlade poskytovaných Služieb Poskytovateľom služby s požiadavkami na prístupnosť poskytovanej Služby:
Všeobecný opis Služby v prístupných formátoch
Naše Služby sú navrhnuté tak, aby boli prístupné pre všetkých používateľov, vrátane osôb so zdravotným postihnutím. Informácie poskytujeme v rôznych formátoch, ako sú textové dokumenty, osobné alebo telefonické rozhovory, audio nahrávky a vizuálne materiály, ktoré sú prístupné aj pre osoby s rôznymi typmi zdravotných postihnutí.
Opisy a vysvetlenia potrebné na pochopenie toho, ako Služba funguje
Naše služby fungujú na princípe poskytovania informácií a podpory prostredníctvom rôznych komunikačných kanálov. Používatelia môžu pristupovať k Službe podľa typu poskytovanej Služby buď v online prostredí, telefonicky alebo osobne na pobočkách Poskytovateľa služby. Všetky naše materiály sú navrhnuté tak, aby boli pochopiteľné a prístupné pre osoby so zdravotným postihnutím.
Opis spôsobu, akým Služba spĺňa ustanovené požiadavky na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím
Naše Služby spĺňajú požiadavky na prístupnosť tým, že:
- poskytujú informácie v prístupných formátoch, ako sú písmo primeranej veľkosti a vhodného typu s prihliadnutím na predvídateľné podmienky použitia a s použitím dostatočného kontrastu a nastaviteľných medzier medzi písmenami, riadkami a odsekmi,
- zverejnené audio nahrávky a elektronické dokumenty sú kompatibilné s čítačkami obrazoviek,
- zabezpečujú fyzickú prístupnosť našich priestorov, vrátane bezbariérového prístupu a vhodných zariadení pre osoby s pohybovými obmedzeniami,
- ponúkajú podporu prostredníctvom vyškoleného personálu, ktorý je schopný komunikovať s osobami so zdravotným postihnutím a poskytovať potrebnú pomoc,
- je zabezpečená prístupnosť výrobkov, ktoré sa používajú pri poskytovaní Služby, v súlade s ustanovenými požiadavkami na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím s výnimkou prípadov, ktoré umožňuje zákon a to práve s cieľom v čo najväčšej miere umožniť predpokladané využívanie Služieb osobami so zdravotným postihnutím,
- informácie o fungovaní Služby, a ak sa pri poskytovaní Služby používajú výrobky, aj informácie o prepojení Služby na tieto výrobky, informácie o ich vlastnostiach, ktoré sa týkajú prístupnosti pre osoby so zdravotným postihnutím, a o ich interoperabilite s asistenčnými zariadeniami a prístrojmi sú sprístupnené prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála, sú poskytované zrozumiteľným spôsobom, sú poskytované spôsobmi, ktoré dokáže používateľ vnímať,
- Informácie sú sprístupnené, ak ide o obsah, v textových formátoch, ktoré sa môžu použiť na vytvorenie alternatívnych asistenčných formátov prezentovateľných používateľom rôznymi spôsobmi a prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
- Informácie sú sprevádzané alternatívnou prezentáciou akéhokoľvek netextového obsahu,
- Informácie sú poskytované v elektronickej podobe, ak sú potrebné na poskytovanie Služby jednotným a primeraným spôsobom tak, aby bola Služba vnímateľná, ovládateľná, zrozumiteľná a spoľahlivá,
- Webové sídla a mobilné aplikácie, ktorými sa Služba poskytuje, vrátane súvisiacich online aplikácií a služieb poskytovaných prostredníctvom mobilných zariadení, boli v súlade so štandardami pre prístupnosť a funkčnosť webových sídiel a aplikácií, a to takým spôsobom, aby boli vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
- Podporné služby (helpdesk, telefonické informačné strediská, technická podpora, konverzné služby a služby odbornej prípravy), ak sú dostupné, poskytovali informácie o prístupnosti služby pre osoby so zdravotným postihnutím a jej kompatibilite s asistenčnými technológiami, a to prístupnými spôsobmi komunikácie.
Sprístupnenie informácií
Informácie o prístupnosti našich Služieb sú dostupné v písomnej forme a ústnej forme. Tieto informácie sú poskytované spôsobom, ktorý je prístupný pre osoby so zdravotným postihnutím, vrátane online prístupných dokumentov, telefonickej podpory a osobných konzultácií.
Poskytovanie informácií počas celej doby poskytovania Služby
Počas celej doby poskytovania našej Služby zabezpečujeme, aby všetky informácie o prístupnosti boli aktuálne a dostupné pre všetkých používateľov.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/vyhlasenie-pristupnosti/