

3D Secure
Potvrďte svoje internetové nákupy s 3D Secure kódom, v mobilnej aplikácii Tatra banka, Internet bankinguTB alebo cez nástroj Karta a čítačkaTB a plaťte bezpečnejšie.

Bezpečné platenie na internete

Bezplatné zaslanie overovacieho SMS kódu

Platí pre všetky debetné aj kreditné karty

Široká akceptačná sieť obchodníkov s 3D Secure
Postup pri platení
Zadávanie potrebných údajov z platobnej karty pre platbu na stránke obchodníka sa nemení.
Po zadaní:
- čísla karty,
- platnosti karty a
- trojmiestneho bezpečnostného kódu
vás platobná brána vyzve na overenie platby:
- Toto okno platobnej brány nezatvárajte a pomocou aplikácie Tatra banka alebo Internet bankinguTB platbu potvrďte.
- Po úspešnom overení sa platba sprocesuje na strane obchodníka.
Na stránke obchodníka sa vám zároveň zobrazí potvrdzovacia obrazovka k nákupu s ďalšími inštrukciami.
Pozrite si návod na platenie na internete.
Prečítajte si aj ako predísť najčastejším chybám pri potvrdzovaní platieb:
- Ako úspešne zaplatiť kartou online cez Android
- Ako úspešne zaplatiť kartou online cez iPhone
- Ako úspešne zaplatiť kartou online cez počítač
Pre úspešné platenie a potvrdzovanie platieb musíte mať najnovšiu verziu mobilnej aplikácie Tatra banka a povolené PUSH notifikácie.
Stiahnite si najnovšiu verziu aplikácie:
Postup platenia v prípade obchodníka podporujúceho len staršiu verziu 3D Secure protokolu:
- do potvrdzovacej obrazovky vpíšete 3D Secure kód zo zaslanej SMS správy
- po vyplnení potvrdzovacieho kódu stačí kliknúť na „Potvrdiť“
Postup platenia v prípade obchodníka podporujúceho novšiu verziu 3D Secure protokolu:
- kliknite na PUSH notifikáciu, ktorú sme vám vygenerovali, otvorte aplikáciu Tatra banka alebo sa v novom okne prehliadača prihláste do Internet bankinguTB
- ktorákoľvek z horeuvedených možností vám automaticky zobrazí platbu kartou, ktorá čaká na vašu autorizáciu
- po kontrole platobných údajov: meno obchodníka, výška transakcie, debetná alebo kreditná položka si môžete vybrať či danú transakciu autorizujete alebo zamietnete
- po odhlásení z mobilnej aplikácie alebo internet bankingu sa výsledok spracovania platby dozviete na stránke obchodníka
Obchodníci podporujúci 3D Secure majú logá:
U obchodníkov, ktorí nepodporujú 3D Secure môžete platiť ako doteraz iba zadáte údaje z platobnej karty alebo prostredníctvom Tatra banka aplikácie a jednorazového čísla karty.
Často kladené otázky
Pri platbe na internete u obchodníka, ktorý túto službu podporuje, budete vyzvaný na autorizáciu platby.
V závislosti od toho, ktorú verziu 3D Secure protokolu obchodník podporuje, vám bude zaslaná bezplatná SMS správa s 3D Secure kódom alebo vytvorená požiadavka na autorizáciu platby v mobilnej aplikácii Tatra banka alebo Internet bankinguTB.
Autorizácia transakcie je pri každej platbe jedinečná a má obmedzenú platnosť.
Po vašej autorizácii Tatra banka potvrdí obchodníkovi, že ste oprávnený platbu vykonať a vy môžete zaplatiť za nákup. Nemôže sa stať, že za tovar vašou platobnou kartou zaplatí neoprávnená osoba.
K požiadavke na autorizáciu platby príde len v prípade, že obchodník podporuje 3D Secure protokol. Po zadaní údajov z karty (číslo karty, platnosť karty a trojmiestny bezpečnostný kód) budete vyzvaný k autorizácii transakcie, ktorú vykonáte v závislosti od toho, ktorú verziu 3D Secure protokolu obchodník podporuje. Pokiaľ obchodník nepodporuje protokol 3D Secure, platba sa vykoná bez nutnosti autorizácie.
Z dôvodu nariadenia Európskej bankovej autority (EBA) musí byť klient pri autorizovaní transakcie vykonanej v Európskom hospodárskom priestore autentifikovaný jedným alebo viacerými prvkami/faktormi, najmenej z dvoch kategórií:
Kategória/faktor | Prvky, ktoré je možno overiť pri platbách v internetovom prostredí |
---|---|
Vedomosť | Heslo, PIN, Odpovede na dohodnuté konkrétne otázky, ... |
Vlastníctvo | Tokeny, Dynamické bezpečnostné kódy, Mobilné aplikácie, Mobilný telefón klienta |
Charakteristické znaky držiteľa platobnej karty | Biometrické údaje: odtlačky prstov, Face ID |
Prečítajte si viac o Silnej Autentifikácii Klienta (SCA).
Najprv sa presvedčte, či obchodník má na stránke akceptačné logá:
Ak nie, nákup nie je potrebné potvrdiť 3D Secure kódom. Platbu zrealizujete len zadaním dát z karty (číslo karty, platnosť karty a trojmiestny bezpečnostný kód).
Potom skontrolujte na potvrdzovacej obrazovke na aké telefónne číslo sme vám SMS správu odoslali.
Ak je telefónne číslo správne, prosím zohľadnite, že doručenie SMS trvá zvyčajne niekoľko sekúnd. Pokiaľ na SMS správu čakáte dlhšie ako päť minút, kliknite v potvrdzovacom okne na voľbu „Zrušiť“ a v e-shope opäť zadajte požiadavku na platbu.
Pokiaľ ani potom SMS správu s kódom nedostanete, kontaktujte DIALOG Live alebo zaplaťte jednorazovým číslom karty vygenerovaným z aplikácie Tatra banka.
Telefónne číslo si môžete zmeniť prostredníctvom:
- mobilnej aplikácie Tatra banky, v časti Nastavenia a Profil
- Internet bankinguTB v časti Nastavenia a Môj profil
- kontaktnej služby DIALOG Live na čísle:
*1100 alebo *TABA
z pevnej linky volajte na číslo: 0800 00 1100
zo zahraničia použite číslo: +421 2/5919 1000
Kontaktné telefónne číslo si môžete nastaviť cez akúkoľvek z nasledujúcich možností:
- mobilnej aplikácie Tatra banky, v časti Nastavenia a Profil
- v Internet bankinguTB, v časti Nastavenia a Môj profil,
- kontaktujte DIALOG Live na čísle:
*1100 alebo *TABA
z pevnej linky volajte na číslo: 0800 00 1100
zo zahraničia použite číslo: +421 2/5919 1000
- navštívte ktorúkoľvek pobočku banky.
Možnosť autorizácie internetového nákupu platobnou kartou je podmienená:
- pre platby u obchodníkov so staršou verziou 3D Secure poskytnutím telefónneho čísla banke
- pre platby u obchodníkov s novšou verziou 3D Secure podpisom zmluvy o pridelení Identifikačných, Autentifikačných a Autorizačných prostriedkov
Po chybnom zadaní vás systém požiada o zadanie správneho 3D Secure kódu.
Ak zadáte 3D Secure kód nesprávne 3-krát za sebou, bude vám služba dočasne zablokovaná.
Pre jej odblokovanie sa obráťte na kontaktné centrum DIALOG Live na číslach:
*1100 alebo *TABA
z pevnej linky volajte na číslo: 0800 00 1100
zo zahraničia použite číslo: +421 2/5919 1000.
Bezodkladne požiadajte o zablokovanie karty cez službu DIALOG Live na číslach:
*1100 alebo *TABA
z pevnej linky volajte na číslo: 0800 00 1100
zo zahraničia použite číslo: +421 2/5919 1000
alebo kartu blokujte prostredníctvom mobilnej aplikácie Tatra banka.
Prostredníctvom aplikácie Tatra banka môžete platiť na internete ešte bezpečnejšie a to vďaka jednorazovému číslu karty, ktoré si jednoducho vygenerujete v aplikácii. Jednorazové číslo karty je použiteľné iba na jednu platbu, t. j. nie je ho možno používať opakovane.
Ako si vygenerovať jednorázové číslo karty?
- Skontrolujte si, či máte v mobile aktívny prístup k internetu.
- Vyberte si zo zoznamu kariet tú, ktorou chcete zaplatiť.
- Kliknite na „Internetová platba“.
- Po potvrdení PINom aplikácia zobrazí jednorazové údaje o karte, ktoré použijete na platbu u obchodníka.
Tip pre vás: Ak nakupujete priamo z telefónu, údaje je možné jednoducho kopírovať. Ak nakupujete z iného zariadenia, údaje o karte odpíšte do formulára obchodníka. Údaje o karte máte k dispozícii aj vo forme notifikácie v hornej lište telefónu.
Skontrolujte si nastavenia karty v Internet bankinguTB, v mobilnej aplikácii Tatra banka alebo kontaktujte call centrum DIALOG Live za účelom preverenia.
https://www.tatrabanka.sk/sk/personal/platobne-karty/3d-secure/