1. Personal
  2. /
  3. Platobné karty
  4. /
  5. MasterCard

MasterCard

Embosovaná karta vydávaná k bežnému účtu.
Banka ukončila vydávanie nových MasterCard od 15. 03. 2023.
Karty vydané pred týmto termínom ostávajú v platnosti do 30. 09. 2023 a do toho času sú plne funkčné.

 

Najčastejšie otázky a odpovede k zrušeniu kariet MasterCard

Od kedy bude zmena platná?

  • Platobné karty MasterCard bude možné používať do 30. septembra 2023.
    Klienti, ktorí nemajú zatiaľ v Tatra banke vydanú Visa kartu, ju automaticky obdržia v digitálnej aj plastovej podobe. Tú bude môcť jej držiteľ používať od momentu vydania. Novú kartu je možné ihneď vložiť do peňaženky Apple Pay alebo Google Pay a bezkontaktne platiť prostredníctvom mobilu. Tiež je možné vygenerovať si jednorazové číslo karty pri platbe na internete, prostredníctvom mobilnej aplikácie Tatra banka alebo Internet bankinguTB. Fyzická platobná karta Visa bude klientovi doručená na kartovú adresu podľa jeho preferencie poštou alebo do ním zvolenej pobočky.

Kedy dostanem novú kartu Visa k účtu?

  • Novú kartu Visa dostanú klienti, ktorí Visa kartu ešte nemajú a vlastnili výhradne kartu MasterCard.

    Nová debetná karta Visa bude klientom zaslaná v priebehu mesiacov august a september 2023. Spôsob doručenia novej platobnej karty bude rovnaký, ako si klient zvolil pri pôvodnej karte MasterCard. Adresu doručenia si môže skontrolovať v mobilnej aplikácii Tatra banka v časti detail karty

    Ostatní klienti majú k dispozícii aj naďalej svoju Visa kartu.

Sú aj lokality, kde sa nedá platiť s kartou Visa? Ak áno, čo s tým?

  • Debetná karta Visa je medzinárodná platobná karta, ktorá je akceptovaná celosvetovo. V niektorých lokalitách môže byť použitie debetnej karty obmedzené, preto klientom pri častých cestách do zahraničia odporúčame kombináciu debetnej a kreditnej karty.

Čo mám spraviť so svojou starou MasterCard? Kam ju mám odniesť?

  • Starú alebo zrušenú kartu MasterCard môže klient vrátiť v ktorejkoľvek pobočke Tatra banky, prípadne ju po 01. 10. 2023 vložiť do bankomatu, ktorý ju zadrží.

Je možné použiť neembosovanú kartu, ako je debetná karta Visa, na prenájom auta, hotela a pod.? 

  • Áno, je to možné. V súčasnosti je časté, že si klient rezerváciu hotela alebo prenájom auta objedná vopred cez internet. Vtedy stačí pri objednávke zadať požadované kartové údaje, prípadne platiť priamo fyzicky na mieste aj konkrétnou plastovou kartou alebo mobilom.

    Banky dnes vydávajú rôzne digitálne alebo virtuálne karty, preto je požiadavka na použitie embosovanej karty skôr výnimočná. 

Aký je rozdiel medzi Visa a MasterCard kartami?

  • Medzi týmito dvoma kartami nie je žiadny zásadný rozdiel. Nové Visa karty ponúkajú širokú škálu akceptácie a veľa spôsobov jej použitia, ako je platba na platobných termináloch, platby na internete, vrátane použitia jednorazového čísla karty, alebo platenie prostredníctvom mobilného telefónu. Všetky informácie o používaní Visa kariet klient nájde na našej webovej stránke.

Nenachádzam sa na Slovensku, preto si neviem prevziať kartu. Čo mám v tomto prípade robiť?

  • V takom prípade je možné požiadať o vydanie náhradnej karty, napríklad cez mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo cez Internet bankingTB. Pred jej vydaním je potrebné zmeniť si adresu doručenia karty na novú adresu v zahraničí. 

Chcem si zmeniť adresu, na ktorú mi doručíte Visa kartu. Ako mám postupovať?

  • Zmenu kartovej adresy je možné vykonať v mobilnej aplikácii Tatra banka, Internet bankinguTB, prípadne v pobočke alebo prostredníctvom kontaktného centra DIALOG Live. Zmenu adresy je potrebné zrealizovať ešte pred vydaním digitálnej karty, v opačnom prípade príde karta na pôvodnú adresu.

Nechajte nám telefónne číslo a my vám zavoláme

 
www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/personal/platobne-karty/mastercard/