Biometrické inovácie menia komunikáciu s bankou na zážitok

Linda Lalinská | Tatra banka a.s. Autor: Linda Lalinská, Tatra banka a.s. | 07.09.2020 | 2 min. čítania

Biometrické inovácie menia komunikáciu s bankou na zážitok

Aj vďaka týmto inováciám získala Tatra banka prestížne ocenenia od magazínu Global Finance za najlepšiu online ponuku produktov na svete a bola označená za najinovatívnejšou digitálnu banku na svete. Pozrite sa, ako dané inovácie zjednodušili komunikáciu klientov s bankou.

Elektronický podpis

„Prepáčte, ale váš podpis nesedí s podpisovým vzorom. Prosím, skúste sa podpísať ešte raz.” Zažili ste už podobnú situáciu? A predstavte si, že ste na druhej strane stola a zodpovednosť za overovanie klienta na základe podpisového vzoru, takmer z profesie grafológa, je na vašich pleciach.

Biometria podpisu vyriešila mnohé ťažkosti klientov aj pracovníkov banky. Prečo je úspešná? Technológia digitálnych podpisových tabletov s elektronickým perom identifikuje 7 rôznych parametrov, vrátane sklonu písma, prítlaku pera na podložku alebo rýchlosti písania. Aj keby sme si vzali extrémny príklad, že sa dvaja ľudia podpíšu tromi krížikmi, systém digitálneho podpisu ich identitu rozpozná. Navyše sa váš podpisový vzor v banke vyvíja spolu s vami. Každým podpisom, ktorý v banke zanecháte a prejde overením, totiž aktualizujete váš podpisový vzor, ktorý sa skladá z veľkého počtu podpisov a postupne sa tak váš podpis môže zmeniť bez toho, aby ste to banke oznámili.

Hlasová biometriaTB

A čo táto situácia?

„Dobrý deň, potrebujem urobiť prevod z účtu.”
„Dobrý deň, veľmi radi, nadiktujte nám prosím kód z čítačky… .”

V tomto kroku vaša požiadavka často aj skončila, ak ste pri sebe nemali kartu, čítačku, alebo nemali aktuálne priestor na to, aby ste si kód vygenerovali. Hlasová biometriaTB odbúrala množstvo času a niekoľko krokov pri identifikácii volajúceho na kontaktné centrum DIALOG Live.

Už po pár mesiacoch od uvedenia mala väčšina klientov nahratú svoju hlasovú vzorku a na identifikáciu dnes stačí prehodiť pár slov s pracovníkom call centra. Mesačne sa takto overí totožnosť klientov viac ako 43 000-krát. Ľahkosť a bezpečnosť identifikácie hlasom umožnila sprístupnenie plnohodnotného poskytovania väčšiny produktov a služieb bez nutnosti návštevy pobočky a zjednodušila komunikáciu s bankou veľkému množstvu klientov.

Tvárová biometriaTB

V poradí treťou biometrickou inováciou bola Tvárová biometriaTB. Klienti iných bánk môžu jednoducho za pár minút získať účet alebo úver v Tatra banke. To všetko z pohodlia obývačky alebo z akéhokoľvek miesta, presne vtedy, keď ho potrebujú. Zosnímanie a analýza biometrických parametrov tváre spolu s online overením dokladu totožnosti v registri dokladov Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, robí z tejto služby unikát. Do procesu online otvorenia účtu či poskytnutia úveru tak už nemusí zasahovať žiaden pracovník banky. Za prvý rok túto inováciu využilo v Tatra banke viac ako 32 000 klientov, čo je dôkazom, že je skutočne efektívna.

Tip pre vás:

Už o pár dní si budete môcť vďaka Tvárovej biometriiTB otvoriť online Živnostenský účetTB, ktorý máte na prvých 12 mesiacov bez poplatku za poskytnutie úveru.

 

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/inovativne-bankovnictvo/biometricke-inovacie-menia-komunikaciu-bankou-zazitok/