1. Blog
  2. /
  3. Inovatívne bankovníctvo
  4. /
  5. Chcem reklamovať platbu kreditkou. Ako to urobím najrýchlejšie?

Chcem reklamovať platbu kreditkou. Ako to urobím najrýchlejšie?

Zuzana Žiaranová | Tatra banka Autor: Zuzana Žiaranová, Tatra banka | 19.07.2022 | 4 min. čítania

ako reklamovat platbu kreditkou

Objednaný tovar vám nebol doručený? Alebo vás prekvapila transakcia, ku ktorej ste nezadali údaje z vašej kreditnej karty? Najrýchlejšia cesta, ako sa dostať naspäť k svojim peniazom, vedie cez mobilnú aplikáciu Tatra banka.

Dokážete ušetriť desiatky minút: nemusíte chodiť do pobočky ani volať na call centrum. Všetky potrebné údaje k reklamácii zadáte rýchlo a jednoducho vo vašom mobile. 

Čo môžem reklamovať cez aplikáciu?

Tip pre vás: Ak sa pokúsite reklamáciu najskôr riešiť s obchodníkom, výrazne zvýšite šance na pozitívny výsledok. 

Zúčtované transakcie (okrem poplatkov a prijatých platieb) súkromnými aj firemnými kreditnými kartami: 

  • Visa štandard, 
  • Visa zlatá, 
  • Visa Platinum.

ako zadat reklamaciu platby kreditkou

Návod krok za krokom:

  1. V aplikácii Tatra banka zvoľte Pohyby na karte a vyberte platbu, ktorú chcete reklamovať.

  2. V detaile pohybu kliknite na možnosť Reklamovať transakciu.

  3. Vyberte si dôvod reklamácie.

  4. Zadajte kontaktné údaje. 

  5. Skontrolujte a potvrďte zadané údaje. Na potvrdzujúcej obrazovke uvidíte číslo vášho podnetu. Toto číslo spolu s potvrdením o prevzatí podnetu vám zašleme aj do schránky správ. 

 Pozrite si tiež krátke video, ako môžete zadať reklamáciu: 

Upozornenie: Ak si zvolíte ako dôvod reklamácie "Uvedenú transakciu som nerealizoval", kartu po zadaní podnetu automaticky zablokujeme. Ide o bezpečnostné opatrenie a legislatívnu povinnosť, pričom na blokovanie karty vás vopred upozorníme hláškou v aplikácii.

Jedna reklamácia až pre 10 platieb

Pri vybraných dôvodoch je možné do jednej reklamácie pridať viacero platieb kreditnou kartou. Stačí, ak na obrazovke Údaje o reklamácii zvolíte možnosť Pridať transakciu. Následne označte pohyby, ktoré chcete reklamovať. Maximálny počet transakcií je 10 na jeden podnet.  

Aké dokumenty si mám pripraviť?

Aplikácia vás bude sprevádzať celým procesom reklamácie a pri vybraných dôvodoch si od vás vypýta doklad o nákupee-mailovú komunikáciu s obchodníkom

Dokumenty zašlete po zadaní reklamácie na e-mailovú adresu: reklamacie_karty@tatrabanka.sk, pričom do e-mailu uvediete číslo vášho podnetu.

Ako sa dozviem výsledok reklamácie? 

Odpoveď na reklamáciu vám zašleme do schránky správ a súčasne vás upozorníme push notifikáciou

Ak ste si pri zadávaní reklamácie zvolili ako kontaktný kanál e-mail, výsledok reklamácie vám príde do schránky správ aj do vašej e-mailovej schránky. Dokument je zašifrovaný heslom, ktoré si zvolíte pri zadávaní podnetu.

Viete, že:

84 % reklamácii vybavíme do 15 pracovných dní. Len v 16 % prípadoch je lehota vybavenia dlhšia, stáva sa to v prípadoch, ktoré sú zložitejšie a vyžadujú spoluprácu s medzinárodnými kartovými spoločnosťami.

online reklamacia platby kreditkou 

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/inovativne-bankovnictvo/online-reklamacia-platby-kreditnou-kartou/