1. Blog
  2. /
  3. Návody
  4. /
  5. Ako úspešne dokončiť platbu kartou na internete cez Android

Ako úspešne dokončiť platbu kartou na internete cez Android

Mária Mahútová | Tatra banka a.s. Peter Poruban | Tatra banka a.s. Autori: Mária Mahútová, Tatra banka a.s.; Peter Poruban, Tatra banka a.s. | 15.02.2021 | 3 min. čítania

potvrdenie platby kartou cez internet

Nedarí sa vám úspešne zaplatiť kartou cez mobil s operačným systémom Android?

Toto sú možné dôvody, ktoré sa skrývajú vo vašom smartfóne a znemožňujú zrealizovanie platby. Pozrite sa, ako správne postupovať krok za krokom:

V prípade, že využívate na platbu kartou iné zariadenie, venujte pozornosť nasledujúcim návodom:

1. Overte si, že na platbu používate platobnú kartu vydanú na vaše meno a mobilnú aplikáciu Tatra banka spárovanú s vaším PID číslom (osobné identifikačné číslo). Napríklad platbu kartou iného člena rodiny čakajúcu na potvrdenie vo vašej aplikácii pod vaším PID číslom nenájdete.

2. Uistite sa, že používate najaktuálnejšiu verziu aplikácie Tatra banka.

3. Máte povolené PUSH notifikácie? Push notifikáciu si povolíte v Nastaveniach mobilu – Aplikácie a upozornenia – Tatra banka – Upozornenia – Internetová platba. Ak vám Push notifikácia nepríde napriek tomu, že ich máte pre aplikáciu Tatra banka povolené – najdôležitejší pre vás bude bod 6 – odporúčame Vám však skontrolovať si aj body 4  a 5.

4. Zistite, či používate najaktuálnejšiu verziu predvoleného prehliadača. Pomocou neho bude totiž otvorená platobná brána obchodníka.

5. Pozrite sa, či v predvolenom prehliadači nemáte otvorených príliš veľa webových stránok. Tie môžu zahltiť operačnú pamäť vášho mobilu a tá následne nemusí dokázať mať otvorenú platobnú bránu obchodníka a zároveň aplikáciu Tatra banka, v ktorej platbu potvrdzujete. Webové stránky, ktoré nevyužívate zavrite krížikom, prípadne vyčistite Históriu prehliadača.

6. Uistite sa, že nemáte otvorených príliš veľa aplikácií, ktoré zaťažujú operačný systém vášho zariadenia a znemožňujú zabezpečenú komunikáciu s platobnou bránou obchodníka. Ak sa vám nedarí manuálne zavrieť aplikácie, reštartujte zariadenie, prípadne vráťte zariadenie do továrenských nastavení* (*pozor, táto akcia vymaže celý telefón)

7. Skontrolujte si, či vo vašom smart zariadení nemáte neprečítané push notifikácie. Každú jednu notifikáciu je potrebné prečítať alebo vymazať. Len tak zabezpečíte, že váš mobilný telefón bude fungovať optimálne. 

8. Zistite, či pred alebo po potvrdení transakcie v mobilnej aplikácii Tatra banka váš predvolený prehliadač neprerušil komunikáciu s platobnou bránou obchodníka alebo ste ju neprerušili sami pri ovládaní zariadenia:

a) Odporúčame na ‘‘prepínanie‘‘ medzi potvrdzovacou stránkou u obchodníka a aplikáciou Tatra banka používať zásadne tlačidlo Nedávne. Ikona tlačidla Nedávne vyzerá na rôznych smart zariadeniach inak, zvyčajne má však vzhľad Štvorca alebo troch pri sebe zvislých čiar.

b) Po potvrdení platby v mobilnej aplikácii Tatra banka je nevyhnutné sa vrátiť na stránku obchodníka. 

9. Uistite sa, že nemáte na svojom smart zariadení nainštalovanú nevyžiadanú aplikáciu, ktorá bráni korektnému fungovaniu operačného systému zariadenia a bezpečnému prenosu údajov pri platbe (vírus, mallware).

V prípade, že sa vám ani po zrealizovaní týchto krokov nepodarí úspešne dokončiť platbu kartou na internete, kontaktujte naše zákaznícke centrum DIALOG Live na čísle *1100.

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/navody/ako-uspesne-dokoncit-platbu-kartou-internete-cez-android/