Nakupujete online? Údaje z karty a SMS kód vám už nemusia stačiť

Zuzana Žiaranová | hovorkyňa Autor: Zuzana Žiaranová, hovorkyňa | 11.12.2020

3d secure autentifikacia

Európska smernica o platobných službách (PSD2) zavádza tzv. silné overovanie pri nákupoch na internete. Naši klienti však zo zmeny nemusia mať žiadne obavy.

Práve naopak, už od dnešného dňa môžu potvrdzovať platby bezpečnejšie a komfortnejšie cez klientsky obľúbené nástroje – aplikáciu Tatra bankaInternet bankingTB.

overenie platby na internete 3d secure

Výhody nového riešenia:

  • Bezpečnejšie nákupy na internete, keďže každá platba je overená dvomi na sebe nezávislými autentifikačnými faktormi
  • Rýchlosť, lebo už netreba čakať na esemesku
  • Jednoduchosť, pretože do telefónu sa neinštaluje žiadna nová aplikácia
  • Dostupnosť pre každého, aj pre klientov, ktorí nemajú smart zariadenia s podporou biometrickej autentifikácie

Ako to bude fungovať v praxi? Klient si vyberie tovar na internetovej stránke obchodníka a ako spôsob platby zvolí platobnú kartu. Po zadaní údajov z platobnej karty (čísla karty, dátumu exspirácie a CVV kódu) stlačí tlačidlo zaplatiť. Následne sa mu zobrazí obrazovka, na ktorej ho vyzveme, aby platbu autorizoval v mobilnej aplikácii Tatra banka alebo Internet bankinguTB.

Klient si zvolí mobilnú aplikáciu

Ak má klient nainštalovanú najnovšiu verziu mobilnej aplikácie Tatra banka, automaticky mu príde PUSH notifikácia. Klient tak má možnosť otvoriť si aplikáciu cez ikonku v mobile alebo priamo kliknutím na PUSH notifikáciu. Po prihlásení sa do aplikácie už na neho čaká platba s voľbou: Potvrdiť/Zamietnuť‘. Po potvrdení platby je klient vyzvaný na overenie cez PIN. Po úspešnom overení je transakcia na stránke obchodníka sprocesovaná.

Klient chce pokračovať v Internet bankinguTB

V novom okne prehliadača sa klient prihlási do Internet bankinguTB, pričom ihneď uvidí čakajúcu platbu s voľbou: Potvrdiť/Zamietnuť. Po potvrdení platby je klient vyzvaný na overenie cez Kartu a čítačkuTB. Po úspešnom overení je transakcia na stránke obchodníka sprocesovaná.

Zamietnutie platby

Postup je rovnaký v mobilnej aplikácii Tatra banka aj Internet bankinguTB. Klient zvolí pri úvodnom výbere namiesto tlačidla Potvrdiť voľbu Zamietnuť. Na stránke obchodníka už len potvrdí zamietnutie transakcie tlačidlom OK‘.

Iné možnosti autorizácie

V prípade niektorých obchodníkov sa môžu klienti stále stretnúť s pôvodným spôsobom autorizácie platieb cez SMS správu. U obchodníkov, ktorí nepodporujú 3D Secure, klienti zadajú iba údaje z platobnej karty alebo jednorazové číslo karty, ktoré si vygenerujú v mobilnej aplikácii Tatra banka alebo MobilePayTB.

Pri nedostupnosti mobilnej aplikácie Tatra banka alebo Internet bankinguTB sa klientovi zobrazí možnosť autorizovať platbu cez nástroj Karta a ČítačkaTB.

Kontakt pre médiá: 
Zuzana Žiaranová, hovorkyňa Tatra banky, zuzana_ziaranova@tatrabanka.sk, 0903 641 846

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-spravy/nakupujete-online-udaje-z-karty-sms-kod-vam-nemusia-stacit/