Mobilné aplikácie
Aplikácia Tatra banka
Pozrite si jednoduchý video návod k stiahnutiu a inštalácii mobilnej aplikácie Tatra banka:
Pozrite si nápomocné video o aktivácii aplikácie:
Na použitie aplikácie je potrebné mať aktivovanú službu Internet bankingTB od Tatra banky a prístup k internetu.
Pri prvej aktivácii budete potrebovať aj nástroj Karta a čítačkaTB. Pri ďalších prihlasovaniach už stačí zadať len 4-miestny PIN kód, ktorý si vytvoríte pri aktivácii alebo použiť overenie odtlačkom prsta/Touch ID/Face ID. Aplikáciu je potrebné aktivovať aj vtedy, ak ste si ju stiahli a nainštalovali do nového zariadenia.
Pokiaľ ste zabudli svoj PID, môžete ho nájsť vo vašom Profile v mobilnej aplikácii Tatra banka, vo vašej zmluvnej dokumentácii (Zmluva o pridelení a zásadách používania identifikačných, autentifikačných a autorizačných prostriedkov), na prihlasovacej stránke Internet bankinguTB po kliknutí na link „Potrebujete PID alebo heslo?“ alebo zavolať na kontaktné centrum DIALOG Live.
Ak ste zabudli heslo pre prihlásenie do Internet bankinguTB, môžete si ho obnoviť alebo tak môžete spraviť priamo v procese aktivácie v aplikácii Tatra banka. Pre obnovu hesla budete potrebovať Kartu a čítačkuTB alebo aplikáciu ČítačkaTB.
Aplikácia je dostupná pre zariadenia s týmito operačnými systémami:
- iOS od verzie 11.0,
- Android od verzie 5.0
Kód pre výber je generovaný náhodne, to znamená, že ho nemožno predikovať. Je vždy jedinečný a jeho platnosť je časovo ohraničená – od vygenerovania v mobilnej aplikácii až po jeho výber alebo zrušenie, maximálne 20 minút. Bankomaty sú proti náhodnému tipovaniu kódov chránené časovým zámkom.
Ikona pre Výber z bankomatu je dostupná pred prihlásením do aplikácie Tatra banka v spodnom menu, po prihlásení ju nájdete na spodnej lište .
Pre vygenerovanie kódu si zvoľte sumu, ktorú chcete z bankomatu vybrať alebo vpíšte vlastnú. K výberu môžete pridať aj popis, ktorý sa zobrazí v detaile pohybu na účte. Po potvrdení sa v aplikácii zobrazí kód, ktorý zadáte do bankomatu a bankomat vám vydá požadovanú hotovosť.
Kód je generovaný náhodne a je aktívny až do momentu výberu alebo zrušenia, maximálne však 20 minút od jeho vygenerovania v mobilnej aplikácii.
Pozrite si ako jednoducho zadáte platbu v mobilnej aplikácii v našom videu:
Stačí si stiahnuť aplikáciu ČítačkaTB. Jednou z možností je aktivácia cez Internet bankingTB. V záložke Nastavenia/Čítačka kliknite na tlačidlo Aktivovať aplikáciu ČítačkaTB. Aplikáciu aktivujete nasnímaním QR kódu v službe Internet bankingTBalebo prekopírovaním aktivačného textu z Internet bankinguTB do svojho mobilného zariadenia. Presné pokyny nájdete v službe Internet bankingTB, prípadne priamo v aplikácii ČítačkaTB. Aplikáciu možno aktivovať aj telefonicky prostredníctvom kontaktného centra DIALOG Live.
Domovskú obrazovku (dashboard) si po prihlásení do aplikácie Tatra banka môžete upraviť podľa vlastných predstáv v Nastaveniach aplikácie alebo priamo na obrazovke Domov, cez tlačidlo „Upraviť“.
K dispozícii máte viacero rozličných položiek (widgetov), z ktorých si môžete vybrať a vytvoriť vlastný prehľad podľa toho, ktoré informácie a produkty sú pre vás najdôležitejšie (účet, kreditná karta, úver, DDS, Podielové fondy, kurzový lístok, Spending reportTB a iné).
Aplikácia je dostupná pre Apple Watch alebo hodinky s operačným systémom Android Wear. Pre zobrazenie aktuálnej aplikácie na hodinkách je potrebná verzia operačného systému iOS od verzie 11.0 a Android od verzie 5.0.
Po 3 nesprávnych zadaniach PINu sa aplikácia deaktivuje. Pre opätovnú aktiváciu je potrebné zadať PID, heslo a kód z Karty a Čítačky vygenerovaný funkciou PODPIS.
Push notifikácie si môžete nastaviť v Nastaveniach aplikácie v časti B-mail. Zároveň je potrebné skontrolovať, či máte v telefóne povolené posielanie push notifikácií pre aplikáciu Tatra banka.
Pozrite si nápomocné video k nastaveniu push notifikácií:
V Nastaveniach aplikácie si môžete aktivovať beh aplikácie na pozadí na maximálne 2 minúty.
Pozrite si prehľadný video návod k nastaveniam:
Prihlasovanie odtlačkom prsta do aplikácie je podmienené výrobcom, modelom a verziou operačného systému. Ak máte nastavený odtlačok prsta v systéme a napriek tomu vám aplikácia Tatra banka neponúka túto možnosť pri prihlásení alebo v nastaveniach, napíšte nám prosím verziu operačného systému a model vášho zariadenia na android@tatrabanka.sk alebo iphone@tatrabanka.sk, aby sme danú situáciu mohli preveriť.
ČítačkaTB
Využitie entropie pri tvorbe hesla zjednodušene znamená, že sa vyhodnocuje náhodnosť, respektíve rôznorodosť znakov (malé písmená, veľké písmená, číslice,...). Jednoduché, ale zároveň silné heslo by teda malo obsahovať kombináciu veľkých a malých písmen, aspoň jednu číslicu a prípadne aj iné znaky. Jednoduchý postup, ako si vyrobiť takéto heslo, je použiť, napríklad, vaše priezvisko, niektoré písmená zadať veľkými písmenami a doplniť číslami, prípadne inými znakmi. Ďalší postup je, napríklad, použiť prvé písmená z nejakej frázy, vety alebo porekadla, ktoré si pamätáte, napríklad „Heslo do mojej čítačky“, čiže „Hdmc“, a doplniť ho číslami, prípadne inými znakmi.
Klienti so smartfónom s operačným systémom Android, iOS, Windows Phone/Windows 10 si aplikáciu ČítačkaTB môžu stiahnuť zo svojho obchodu s aplikáciami.
Jednou z možností je aktivácia cez Internet bankingTB. V záložke Nastavenia/Čítačka kliknite na tlačidlo Aktivovať aplikáciu ČítačkaTB.
Aplikáciu aktivujete:
nasnímaním QR kódu cez Internet bankingTB alebo prekopírovaním aktivačného textu v službe Internet bankingTB do svojho mobilného zariadenia. Presné pokyny nájdete v službe Internet bankingTB, prípadne priamo v aplikácii ČítačkaTB.
Aplikáciu ČítačkaTB si môžete najjednoduchšie aktivovať telefonicky prostredníctvom kontaktného centra DIALOG Live na čísle *1100. Pre bližšie info zavolajte priamo na DIALOG Live.
ČítačkaTB je tzv. offlineová aplikácia. Klient po jej stiahnutí nepotrebuje prístup na internet, hlasové ani dátové služby. Prístup na internet je potrebný v podobe dátového paušálu alebo krátkodobého pripojenia cez wifi len pri stiahnutí aplikácie z obchodu.
Nasnímanie QR kódu vám uľahčuje potvrdenie platby bez nutnosti prepisovania účtov a sumy do aplikácie ČítačkaTB.
Nastaveniach aplikácie si môžete aktivovať beh aplikácie na pozadí na maximálne 2 minúty.
Tatra banka VIAMO
Áno. Aplikáciu Tatra banka VIAMO môžete používať na viacerých smartfónoch. Bližšie detaily nájdete v časti Aktivácia aplikácie.
Ak máte viacero telefónnych čísel, ďalšie telefónne číslo si môžete jednoducho zaevidovať priamo v aplikácii TB VIAMO, v záložke Môj Profil.
Každá realizovaná platba sa okrem aplikácie Tatra banka VIAMO a portálu VIAMO zobrazí aj na bankovom výpise z účtu alebo v prehľade platieb v službe Internet bankingTB. Ak používate mobilnú aplikáciu Tatra banka, platba bude zobrazená aj v nej.
V okamihu, keď vám niekto odošle peniaze, príde vám notifikácia. V prípade, že máte aplikáciu Tatra banka VIAMO, dozviete sa o tom cez notifikačnú správu. Pokiaľ nemáte aplikáciu Tatra banka VIAMO, príde vám informácia cez SMS. Prevod peňazí je následne závislý od toho, z ktorej banky odosielateľ posiela peniaze a v ktorej banke máte účet na príjem VIAMO platby. Pokiaľ má odosielateľ účet na príjem VIAMO platieb v Tatra banke, prevod nastane obyčajne v ten istý deň. Ak ide o medzibankový prevod, čas závisí od pravidiel medzibankových prevodov, zvyčajne však dôjde k prevodu na druhý deň.
Pokiaľ nie ste zaregistrovaný, peniaze na vás počkajú až týždeň (sedem kalendárnych dní). To znamená, že transakcia vo VIAMO čaká, kým zadáte číslo účtu, na ktoré majú byť doručené peniaze. Po zadaní čísla účtu sa vykoná prevod podľa pravidiel ako pri zaregistrovaných príjemcoch.
Pokiaľ peniaze neprevezmete (nezadáte číslo účtu na portáli www.viamo.sk), transakcia sa nezrealizuje, to znamená, že z účtu odosielateľa peniaze neodídu.
Na prijatie platby nie je potrebné, aby ste museli mať nainštalovanú aplikáciu VIAMO. Na príjem postačuje registrácia príjemcu na www.viamo.sk, kde zadáte telefónne číslo a bankový účet, na ktorý majú chodiť platby. Tento účet môže byť vedený v ktorejkoľvek banke alebo pobočke zahraničnej banky na Slovensku.
Po treťom nesprávnom zadaní PIN kódu sa vaša aplikácia Tatra banka VIAMO zablokuje. Po zablokovaní aplikácie je potrebné ju opätovne aktivovať.
Pri strate telefónu treba okamžite odobrať zariadenie na portáli www.viamo.sk alebo zablokovať službu zavolaním na DIALOG Live.
Z bezpečnostných dôvodov nie je možné meniť PIN v aplikácii Tatra banka VIAMO. Najprv je potrebné deaktivovať aplikáciu priamo z aplikácie Tatra banka VIAMO alebo odobratím zariadenia na portáli VIAMO. Následne stačí aktivovať aplikáciu, kde si zvolíte nový PIN. Pri tejto zmene sa nestratia žiadne informácie o transakciách, takže sa prakticky dostanete do toho istého stavu ako pred deaktiváciou.
Pokiaľ ste pri odosielaní platby zadali nesprávne telefónne číslo, prípadne príjemca platby nemá v profile priradené správne číslo bankového účtu, kontaktujte svoju banku. Tatra banka v rámci reklamačného konania zistí príjemcu mylnej platby a zabezpečí riešenie situácie v súlade so zákonom o bankách.
V prípade problémov s posielaním peňazí kontaktujte Tatra banku cez DIALOG Live.
Pre realizáciu platby je nevyhnutné, aby bol dostatok finančných prostriedkov na bankovom účte. Tatra banka limituje výšku transakcie realizovanej prostredníctvom aplikácie Tatra banka VIAMO. Obmedzenie objemu za obdobie a počtu transakcií je predmetom obchodných podmienok.
Aplikáciu Tatra banka VIAMO je možné deaktivovať z aplikácie Tatra banka VIAMO v menu, prípadne sa dá deaktivovať z portálu v časti BANKOVÉ ÚČTY A APLIKÁCIE, kde vyberiete voľbu ODOBRAŤ ZARIADENIE. Pokiaľ používate aplikáciu Tatra banka VIAMO na viacerých smartfónoch, z menu na portáli www.viamo.sk vyberiete, na ktorom zariadení chcete deaktivovať aplikáciu.
Máte dve možnosti – platba prejde po skončení technickej prestávky alebo ju zrušíte a vykonáte ju znova po jej ukončení.
Aplikáciou Tatra banka VIAMO môžete, napríklad, jednoducho dobiť kredit Easy, prispieť na dobročinnosť (Nadácia Tatra banky, Liga proti rakovine), zaplatiť za donáškové a kuriérske služby (GLS, DPD), na zľavových portáloch (Zľava dňa) či na iných e-shopoch (Martinus, EXIsport).
MobilePayTB
Ak vám obchodník z nejakého dôvodu (napr. vrátený alebo nedodaný tovar) potrebuje vrátiť peniaze z transakcie, môže ich vrátiť na jednorazové číslo karty. Jednorazovosť čísla karty, vygenerovaného v MobilePay, sa týka iba debetných transakcií, t. j. platieb/nákupov. V prípade, ak obchodník spracuje storno alebo návrat, transakcia bude korektne spracovaná a peniaze vám budú pripísané na účet (bežný, alebo ku kreditnej karte).
Nie. Služba nie je podporovaná na upravovaných zariadeniach (to platí aj pre tzv. „rootnuté“ Android zariadenia).
Do detailu karty sa dostanete po kliknutí na obrázok karty, v zozname kariet. Nezabudnite, že je potrebné mať aktívny prístup k internetu cez Wi-Fi alebo dátové služby poskytované mobilným operátorom.
Práve naopak. Jednorazové údaje o karte sú použiteľné iba na jednu transakciu (jeden nákup). Nie je ich možné použiť na dlhodobé zaregistrovanie karty u obchodníka. Tiež ich nie je možné použiť ako garanciu, napríklad, v prípade rezervácie hotela, auta v požičovni a pod.
Ak ste zabudli svoj PID, môžete ho nájsť vo vašej zmluvnej dokumentácii (Zmluva o pridelení a zásadách používania identifikačných, autentifikačných a autorizačných prostriedkov) alebo zavolať na kontaktné centrum DIALOG Live.
Ak ste zabudli heslo pre prihlásenie do Internet bankinguTB, viete si ho obnoviť.
Pozrite si nápomocný video návod:
https://www.tatrabanka.sk/sk/pomoc-podpora/casto-kladene-otazky/mobilne-aplikacie/