Koronavírus: odporúčania pre klientov Tatra banky Koronavírus: odporúčania pre klientov Tatra banky

Koronavírus: odporúčania pre klientov Tatra banky

Tatra banka Autor: Tatra banka | 19.06.2020 | 4 min. čítania

Koronavírus: odporúčania pre klientov Tatra banky

Aktuálna situácia nám nie je ľahostajná. Pripravili sme pre vás tipy, ktoré môžu pomôcť k zníženiu šírenia koronavírusu. Prosím, venujte im svoju pozornosť:

* tieto informácie priebežne aktualizujeme. Posledná aktualizácia: piatok 19.06. 2020, 13:30 hod.

Dôležitý oznam: úprava otváracích hodín pobočiek Tatra banky

Všetky pobočky Tatra banky sú otvorené vo svojich štandardných otváracích hodinách z obdobia pred 13. 3. 2020.

Pobočky zatvorené z dôvodu rekonštrukcie:

  • Galéria MLYNY - Nitra
  • Kaštielska - Bratislava
  • Nám. Sv. Egídia – Poprad

Zoznam všetkých pobočiek

  • Vstup a pobyt v pobočke bude umožnený len klientom s prekrytými hornými dýchacími cestami (napríklad rúško, šál, šatka, atď.).

Bankomaty Tatra banky:

  • Posilnili sme dotovanie a čistenie bankomatov. Verejne dostupné bankomaty (okrem tých, ktoré sú umiestnené v nákupných centrách) sú k dispozícii 24/7.
  • Bankomat môžete využiť nielen na výber hotovosti, ale aj na vklad hotovosti na účet. Pri vklade na účet môžete v bankomate zadať aj variabilný symbol a poznámku.
  • Denný hotovostný limit na karte si môžete zvýšiť aj tesne pred výberom z bankomatu, cez mobilnú aplikáciu Tatra banka v časti „Viac – Karty – Nastavenie karty“. Po výbere z bankomatu si denný hotovostný limit môžete opäť znížiť.
  • Fyzický kontakt s bankomatom viete znížiť aj vďaka výberu z bankomatu mobilom. Opäť využijete aplikáciu Tatra banka – hneď na prihlasovacej obrazovke vľavo dole kliknite na ikonu „Výber z bankomatu mobilom“.
  • Po použití bankomatu dodržiavajte hygienické opatrenia - použitie rukavíc, antibakteriálneho gélu na báze alkoholu, umývanie rúk.

Pre komunikáciu s bankou využite digitálne kanály

  • Bežné bankové operácie vykonajte prostredníctvom Internet bankinguTB alebo jednoducho cez mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo MobilePayTB.
  • Potrebujete poradiť s bankovými produktmi či službami? Volajte na zákaznícke centrum DIALOG Live na mobilné číslo *1100 alebo vášmu osobnému bankárovi.
  • V prípade všeobecných informácií vaše otázky rád zodpovie náš ChatBot AdamTB. Nájdete ho na webe Tatra banky vpravo dole alebo v aplikácii Tatra banka pod touto ikonou: 
  • Spotrebný úver či kreditnú kartu si môžete vybaviť jednoducho z pohodlia vášho domova zavolaním na zákaznícke centrum DIALOG Live na číslo *1100.

Pozrite si prehľad bankových služieb, ktoré viete vybaviť online, kdekoľvek sa nachádzate.

TIP: Potrebujete aktualizovať údaje z vášho občianskeho preukazu? Nemusíte ísť do pobočky, stačí vám na to mobilná aplikácia Tatra banka.

Vymeňte hotovosť za bezkontaktné platby mobilom alebo hodinkami

  • Vyhnite sa kontaktu s bankovkami ako aj s bankomatmi. Plaťte bezkontaktne, či už kartou, mobilom cez Google PayApple Pay alebo hodinkami Apple Watch. Využite naplno zvýšený limit pre bezkontatné platby, bez potreby zadávania PIN kódu, vo výške 50 EUR.
  • So známymi sa vyrovnajte jednoducho cez telefónne číslo vďaka aplikácii VIAMO.
  • Potrebujete vložiť na účet peniaze? Využite sieť našich bankomatov s možnosťou vkladu hotovosti, vložte peniaze cez ne. V prípade potreby môžete v bankomate zadať aj variabilný symbol a poznámku.
  • V prípade styku s hotovosťou, terminálom, bankomatom dodržiavajte hygienické odporúčania - umývanie rúk, použitie antibakteriálneho gélu na báze alkoholu. Taktiež odporúčame čistenie mobilného telefónu prostriedkom na báze etanolu (60 % a viac). 

Odklad splátok úverových produktov

Zákon č. 67/2020 Z. z. o odklade splátok z dôvodu zmiernenia negatívnych následkov pandémie je platný od dňa 09. 04. 2020.
Prečítajte si všetky dôležité informácie na webovej stránke o odklade splátok.

Investovanie a sporenie

Spravovanie vašich nových aj existujúcich investícií do Podielových fondovTB môžete realizovať z pohodlia vášho domova cez Internet bankingTB alebo telefonicky cez zákaznícke centrum DIALOG Live na čísle *1100.

  • Pri turbulentných pohyboch na finančných trhoch, ktorých sme aktuálne svedkami, je dôležitá trpezlivosť a neodporúča sa vyberanie investovaných prostriedkov len preto, že zaznamenávame priebežný pokles ich hodnoty.
  • Stále vlastníte rovnaký počet podielov, len z dôvodu nervozity ohľadom koronavírusu, ich finančné trhy oceňujú nižšie. Keď sa situácia upokojí trhy budú opäť rásť. Navyše, súčasný stav je príležitosť na investovanie.

Danej téme sa detailnejšie venujeme v článku Mám peniaze vo fondoch. Čo mám aktuálne robiť? Prečítajte si viac informácii o aktuálnej situácii a dianí v oblasti investovania a sporenia aj v ďalších našich článkoch.

Pozor na PHISHING a podvodné webové stránky

Atmosféra strachu vyvolaná koronavírusom znižuje pozornosť rozoznať škodlivý obsah. Mnohí útočníci aktuálnu situáciu využívajú vo svoj prospech - cez šírenie podozrivých ponúk, poplašných správ, v ktorých chcú od vás vylákať citlivé údaje.

  • Buďte obzvlášť opatrní, ak vám príde e-mail alebo SMS, v ktorých vás žiadajú o príspevok v súvislosti s koronavírusom (zbierka, charita, prieskumy,...) a zároveň vyzývajú na zadanie platobných údajov, údajov o platobnej karte alebo citlivých údajov ako meno a heslo do internet bankingu. Overte si, o akú organizáciu ide. 
  • Neotvárajte emailové správy, ich prílohy a webové stránky, ktoré sa vám zdajú podozrivé
  • V prípade podozrivých telefonátov, nezadávajte svoje citlivé údaje, ani interné informácie o banke telefonujúcej osobe
  •  Prečítajte si aj ako odhaliť phishing

Upozorňujeme na podvodné webové stránky a eshopy

  • Napätú situáciu okolo Covid-19 tiež využívajú falošné e-shopy predávajúce rúška alebo dezinfekčné prostriedky.
  • "Po uskutočnení objednávky a jej následnom zaplatení tovar nie je spotrebiteľovi doručený,"  upozorňuje na situáciu aj Slovenská obchodná inšpekcia.

Odporúčame držať sa pravidla:
Ak obchodníka alebo e-shop nepoznám, nenakupujem u neho

  • Zvýšte najmä opatrnosť pri mimoriadnych zľavách, limitovanom počte tovaru a časovej obmedzenosti.
  • Prečítajte si recenzie mimo stránky daného internetového obchodu. Sú len pozitívne alebo aj negatívne? Je ich dostatočný počet na vytvorenie obrazu o dôveryhodnosti e-shopu?  
  • Nezadávajte svoje kartové údaje do vám neznámych a neoverených e-shopov na internete.
  • Pozrite si príklad podvodného internetového obchodu na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie.

Skonzultujte svoj zdravotný stav s odborníkmi

Prijmite našu pomoc so spomalením šírenia pandémie COVID-19 a zvládnutím jej následkov. Jedinečnú službu My Doctor sme mimoriadne sprístupnili všetkým našim klientom.

Vďaka službe My Doctor máte ako klient Tatra banky bezplatne k dispozícii:

  • Online konzultáciu na koronavírus.
  • Telefonickú konzultáciu so zdravotným personálom. 
  • Individuálne terapie s psychológom alebo koučom na zvládnutie stresu a obáv spôsobených aktuálnou situáciou.

Zistite viac na My Doctor.

Zoznam najčastejších otázok

--- WJdocId-40834 ---
--- WJdocId-42587 ---
--- WJdocId-42586 ---
--- WJdocId-40827 ---
--- WJdocId-40926 ---
--- WJdocId-40927 ---
--- WJdocId-41526 ---
--- WJdocId-40828 ---
--- WJdocId-40829 ---
--- WJdocId-40830 ---
--- WJdocId-40831 ---
--- WJdocId-40832 ---
--- WJdocId-40833 ---
--- WJdocId-41527 ---
--- WJdocId-40835 ---
--- WJdocId-40836 ---
--- WJdocId-41326 ---
www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-spravy/koronavirus-odporucania-klienti/