1. Novinky a oznamy
  2. /
  3. Zmena obchodných podmienok

Zmena ochodných podmienok

| 04.08.2025

Vážení klienti,

od 9. októbra 2025 majú banky povinnosť overiť, či číslo účtu, ktoré klienti zadávajú do platobného príkazu, patrí správnej osobe alebo firme. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť vašich platieb. Ak uvediete názov príjemcu, banka v spolupráci s bankou príjemcu overí zhodu medzi zadaným IBAN a názvom príjemcu. V tejto súvislosti preto upravujeme s účinnosťou od 5. 10. 2025:

  • Všeobecné obchodné podmienky Tatra banky, a.s. pre klientov – spotrebiteľov,
  • Všeobecné obchodné podmienky Tatra banky, a.s. pre klientov fyzické osoby - podnikateľov a právnické osoby (ďalej spoločne ako „VOP"),
  • Osobitné obchodné podmienky Tatra banky, a.s. k Doplnkovej službe VIAMO,
  • Obchodné podmienky Tatra banky, a. s. k elektronickému bankovníctvu a
  • Obchodné podmienky Tatra banky, a.s. k službe One banking

(ďalej spoločne ako „OP“).

Hlavné zmeny VOP sa dotýkajú nielen novej služby overenie zhody príjemcu, ale ich dopĺňame okrem iného aj o ustanovenia o poskytnutí informácie o stave a pohyboch na účte po úmrtí klienta,  podmienky blokovania služieb z rizikových krajín a AML dôvodov, rozhodného práva a príslušnosti súdov.

S rovnakou účinnosťou tiež meníme:

  • Obchodné podmienky Tatra banky, a.s. pre medzinárodné súkromné debetné platobné karty,

  • Obchodné podmienky Tatra banky, a.s. pre medzinárodné firemné debetné platobné karty,
  • Obchodné podmienky Tatra banky, a.s. pre medzinárodné súkromné kreditné karty a
  • Obchodné podmienky Tatra banky, a.s. pre medzinárodné firemné kreditné karty

(ďalej spoločne ako „OP k PK“).

Nové znenie OP k PK prináša niekoľko menších zmien, napríklad v nich rušíme heslá k platobným kartám. Rovnako od októbra nebude potrebné aktivovať zo strany držiteľa karty novú platobnú kartu, tá mu bude doručená už v aktívnom stave.

Úplné znenie VOP, OP a OP k PK vrátane podrobného prehľadu o jednotlivých zmenách je vám k dispozícii od 4. 8. 2025 v našich obchodných priestoroch a na webovej stránke banky.

Ak ste klient - spotrebiteľ a nebudete so zmenou VOP, PO a OP k PK súhlasiť, máte právo bezodplatne ukončiť zmluvný vzťah ku dňu účinnosti týchto zmien.

Ak ste klient – podnikateľ a nebudete so zmenou VOP, PO a OP k PK súhlasiť, máte právo ukončiť zmluvný vzťah s bankou. Uvedený nesúhlas je potrebné banke písomne oznámiť do dňa účinnosti zmien.

V opačnom prípade pre vás začnú dňom účinnosti zmeny platiť upravené zmluvné podmienky.

Bližšie informácie vám radi poskytneme aj v ktorejkoľvek pobočke alebo prostredníctvom kontaktného centra DIALOG Live (*1100, 0800 00 1100, +421 2 5919 1000).

S úctou

Tatra banka, a.s.

 

 


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/novinky-oznamy/zmena-obchodnych-podmienok-1/