Upozorňujeme na podvodné e-maily

| 20.01.2020

Klientom odporúčame, aby zvýšili pozornosť pri poskytovaní osobných a identifikačných údajov. Tatra banka nikdy od klientov nežiada overenie ich citlivých údajov prostredníctvom e-mailovej alebo telefonickej komunikácie.

Zaznamenali sme nárast podvodného konania nazývaného phishing. Ide o podozrivú e-mailovú komunikáciu, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov. Podvodný e-mail vzbudzuje dojem, že odosielateľom je Tatra banka. Obsahuje odkaz na podvodnú stránku a pod rôznymi zámienkami požaduje od klientov zadanie osobných a identifikačných údajov (meno, priezvisko, telefónne číslo, PID a heslo do Internet bankinguTB, číslo platobnej karty a CVV kód atď.).

Ako rozpoznáte podvodnú stránku:

  • text e-mailu obsahuje gramatické chyby alebo preklepy, alebo je v inom než slovenskom jazyku,
  • názov podvodného webu je odlišný od oficiálneho názvu banky,
  • v adresnom poli prehliadača chýba označenie https,
  • nezobrazuje sa zelený alebo žltý zámoček,
  • stránka je graficky nedokonalá.

Na e-mail neodpovedajte ani neklikajte na jeho prílohy alebo linky. V podobných prípadoch čo najskôr kontaktujte banku cez DIALOG Live na telefónnom čísle 0800 001 100.

S úctou
Tatra banka

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/novinky-oznamy/upozornujeme-podvodne-maily-3/