Hrubky, enter, príbehy. Čo (ne)zmätie chatbota Adama?

Mária Mahútová | Tatra banka a.s. Monika Ševčíková | Tatra banka a.s. Autori: Mária Mahútová, Tatra banka a.s.; Monika Ševčíková, Tatra banka a.s. | 29.10.2020 | 2 min. čítania

chatbot Adam online

Už viac ako rok pomáha Adam nášmu kontaktnému centru DIALOG Live riešiť vaše dopyty na webe alebo v mobilnej aplikácii Tatra banka. Ako správny chatbot sa každým dňom zlepšuje v komunikácii. Jeho snáď najväčšou výhodou je, že dokáže komunikovať s viacerými ľuďmi naraz a vy nemusíte čakať na voľného operátora. Vašu požiadavku tak u nás vyriešite oveľa rýchlejšie.

Zaujíma vás, ako s ním komunikovať, aby ste dostali presne tú odpoveď, ktorú potrebujete?
Pripravili sme pre vás manuál, s ktorým vám to spolu pôjde jednoduchšie. Prečítajte si jeho prvú časť:

komunikacia s chatbotom

1. Premyslite si, čo od Adama potrebujete

Adam nemusí poznať celý príbeh, čo sa vám stalo alebo prečo danú službu chcete. Zaujíma ho najmä to, čo konkrétne od neho potrebujete. Napríklad keď niečo googlite, veľmi sa nerozpisujete. Zamerajte sa na konkrétnu potrebu, ktorú chcete vyriešiť. Samozrejme, Adam sa s vami rád porozpráva nielen o bankových veciach, ale aj o rôznych spoločenských témach. Vie si od vás prečítať 120 znakov.

Odporúčanie: Potrebujete zablokovať kartu, lebo ste ju stratili alebo vám ju ukradli? Skrátka mu napíšte „Potrebujem zablokovať kartu“ a Adam to vybaví.

 

klucove slova chatbot adam

2. Pri písaní požiadavky stačí použiť Enter až na záver

Chatovacie okno s Adamom funguje inak ako Messenger alebo iné chatovacie aplikácie. V prípade, že dáte Enter po pár slovách a budete pokračovať v novom riadku, Adam to vyhodnotí ako samostatné požiadavky a ľahko sa môžete obaja v komunikácii zamotať.

Odporúčanie: Ideálne je, keď svoju požiadavku zhrniete do jednej vety a následne odošlete.

ironia chatbot adam

3. S iróniou Adama neurazíte

„No ďakujem pekne.“ Pre Adama je typický anglický humor a na iróniu reaguje, dá sa povedať „svojsky“. Ale verte, že pomôcť chce vždy.
 

Odporúčanie: Ak Vám Adam neporadí, skúste vašu požiadavku preformulovať a spýtať sa ho ešte raz. Ak sa to opäť nepodarí, Adam vás presmeruje na kolegu operátora z DIALOG Live, aby vám zodpovedal vašu otázku. A následne sa rád doučí to, čo ešte nevie.

chatbot Adam preklep

4. Ach tá gramatika

S niektorými preklepmi a „hrubkami“ si Adam poradí, ale vážnejšie prehrešky voči gramatike mu môžu spôsobiť ťažkosti.

Odporúčanie: Ak vám Adam nerozumel, skontrolujte, či je váš dopyt správne napísaný. Aj to je krok k dobrej odpovedi.

pozdrav chatbot

5. Maj sa Adam. Dovidenia Adam

Akonáhle Adam vidí pozdrav „Ahoj“, má potrebu vám opäť pomôcť.

Odporúčanie: Pokojne mu napíšte len „Dovidenia“ alebo „Maj sa“ a on pochopí, že už od neho nič nechcete.

 

Chcete zistiť o Adamovi viac? Prečítajte si o tom, ako Adam myslí a ako sa učí.

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/inovativne-bankovnictvo/ako-ziskat-informacie-od-chatbota-adama/