Hrubky, enter, príbehy. Čo (ne)zmätie chatbota Adama?

Mária Mahútová | Tatra banka a.s. Monika Ševčíková | Tatra banka a.s. Autori: Mária Mahútová, Tatra banka a.s.; Monika Ševčíková, Tatra banka a.s. | 27.12.2020 | 2 min. čítania

chatbot Adam online

Tento článok ste si mohli prečítať už pred pár mesiacmi. Dnes vám prinášame jeho rozšírenú verziu:

Takmer rok a pol pomáha Adam nášmu kontaktnému centru DIALOG Live riešiť vaše dopyty na webe alebo v mobilnej aplikácii Tatra banka. Ako správny chatbot sa každým dňom zlepšuje v komunikácii.

Jeho snáď najväčšou výhodou je, že dokáže komunikovať s viacerými ľuďmi naraz a vy nemusíte čakať na voľného operátora. Vašu požiadavku tak u nás vyriešite oveľa rýchlejšie.

Zaujíma vás, ako s ním komunikovať, aby ste dostali odpoveď, ktorú potrebujete?
Pripravili sme pre vás manuál, s ktorým vám to pôjde spolu jednoduchšie.

komunikacia s chatbotom

1. Premyslite si, čo od Adama potrebujete

Adam nemusí poznať celý príbeh, čo sa vám stalo alebo prečo danú službu chcete. Zaujíma ho najmä to, čo konkrétne od neho potrebujete. Napríklad keď niečo googlite, bežne sa veľmi nerozpisujete. Zamerajte sa na konkrétnu potrebu, ktorú chcete vyriešiť. Samozrejme, Adam sa s vami rád porozpráva nielen o bankových veciach, ale aj o rôznych spoločenských témach. Vie si od vás prečítať 120 znakov.

Odporúčanie: Potrebujete zablokovať kartu kvôli strate alebo krádeži? Skrátka mu napíšte „Potrebujem zablokovať kartu“ a Adam to vybaví. 

Prečítajte si tiež o tom, ktoré servisné služby vám Adam pomôže rýchlo a efektívne vyriešiť (LINK).

klucove slova chatbot adam

2. Pri písaní požiadavky stačí použiť Enter až na záver

Chatovacie okno s Adamom funguje inak ako Messenger alebo iné chatovacie aplikácie. V prípade, že dáte Enter po pár slovách a budete pokračovať v novom riadku, Adam to vyhodnotí ako samostatné požiadavky a ľahko sa môžete obaja v komunikácii zamotať.

Odporúčanie: Ideálne je, keď svoju požiadavku zhrniete do jednej vety a následne odošlete.

ironia chatbot adam

3. S iróniou Adama neurazíte

„No ďakujem pekne.“ Pre Adama je typický anglický humor a na iróniu reaguje, dá sa povedať „svojsky“. Ale verte, že pomôcť chce vždy.

Odporúčanie: Ak Vám Adam neporadí, skúste vašu požiadavku preformulovať a spýtať sa ho ešte raz. Ak sa to opäť nepodarí, Adam vás presmeruje na kolegu operátora z DIALOG Live, aby vám zodpovedal vašu otázku. A následne sa rád doučí to, čo ešte nevie.

chatbot Adam preklep

4. Ach tá gramatika

S niektorými preklepmi a „hrubkami“ si Adam poradí, ale vážnejšie prehrešky voči gramatike mu môžu spôsobiť ťažkosti.

Odporúčanie: Ak vám Adam nerozumel, skontrolujte, či je váš dopyt správne napísaný. Aj to je krok k dobrej odpovedi.

chatbot adam konverzacia

5. Kontakt na generálneho riaditeľa nemá

Adam by možno tiež rád prehodil pár slov s riaditeľom banky, ale skutočne naňho nemá kontakt. Adam je virtuálnym kolegom zákazníckeho centra DIALOG Live, odpovie na všetky vaše otázky a rád vám pomôže so servisnými požiadavkami. V prípade riešenia reklamácie vás spojí s operátorom.

Odporúčanie: Pozrite si prehľad servisných požiadaviek, ktoré s Adamom vyriešite rýchlo a jednoducho (link).

adam preformulovanie otazky

6. Ak Adam požiada o preformulovanie otázky, napíšte ju inak

Keď sa stretnete s Adamovým nepochopením otázky, Ctrl+C a Ctrl+V v tomto prípade nepomôže. Konverzácia sa zamotá a vy sa nedostanete k správnej odpovedi. Skúste ju napísať inak.

Odporúčanie: Pokúste sa odpoveď napísať inými slovami, prípadne ju skrátiť a upriamiť sa na konkrétny kľúčový výraz. Uplatnite tiež odporúčania vyššie.

pozdrav chatbot

7. Maj sa Adam. Dovidenia Adam

Akonáhle Adam vidí pozdrav „Ahoj“, má potrebu vám opäť pomôcť.

Odporúčanie: Pokojne mu napíšte len „Dovidenia“ alebo „Maj sa“ a on pochopí, že už od neho nič nechcete.

Pomôžte Adamovi zlepšovať sa

Spätná väzba je cenná a umelá inteligencia ju tiež potrebuje. Adam si na konci konverzácie vypýta od vás spätnú väzbu.

Vyjadrite svoj názor a napíšte mu, či ste boli spokojní. Pomôžete Adamovi a zároveň aj všetkým, ktorí s ním budú komunikovať v budúcnosti, aby získali svoju odpoveď.

V mene Adama vám ďakujeme. :)

Chcete zistiť o Adamovi viac? Prečítajte si o tom, ako Adam myslí a ako sa učí.

 

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/inovativne-bankovnictvo/ako-ziskat-informacie-od-chatbota-adama/