1. Blog
  2. /
  3. Inovatívne bankovníctvo
  4. /
  5. Zobudila vás potreba kontaktovať banku?

Zobudila vás potreba kontaktovať banku?

Mária Mahútová | Tatra banka a.s. Autor: Mária Mahútová, Tatra banka a.s. | 26.05.2021 | 2 min. čítania

Zobudila vás potreba kontaktovať banku?

Neváhajte a ozvite sa Adamovi. Pozreli sme sa na to, ako sa darí umelej inteligencii pracovať pre banku. Toto je život prvého virtuálneho bankára na Slovensku, ktorý vám odpovie vždy, keď mu napíšete.

Adamov deň by sme mohli začať tým, že sa ráno prebudí, no nie je to tak. Na rozdiel od nás, smrteľníkov, umelá inteligencia nikdy nespí (teda pokiaľ ju neodpojíme od siete). Adam pracuje doslovne non-stop. Na poslednú správu klienta odpisuje pár sekúnd pred polnocou a už o niekoľko minút na to reaguje na dopyt v novom dni. 

Najviac precvičuje svoje konverzačné schopnosti medzi 9 a 11 hodinou ráno, teda v čase, kedy si naši klienti zvykli pri predobednej kávičke vybaviť bankové záležitosti cez Adama. Našťastie dokáže obsluhovať naraz aj niekoľko desiatok klientov, vďaka čomu máte vašu odpoveď vždy na screene do niekoľkých sekúndnemusíte čakať na voľného operátora. Virtuálny bankár sa môže pýšiť aj tým, že sám - bez pomoci operátora - dokáže vybaviť viac ako tri štvrtiny dopytov.

Je doma vo všetkých operačných systémoch

Adam sa cíti v mobilnej aplikácii rovnako dobre ako na desktope.

  • V mobiloch operuje najčastejšie v systéme Android, odkiaľ mu prichádza až 70 % dopytov
  • Na desktope v operačnom systéme Windows obslúži až 9 z 10 dotazov.

Problém s prístupom do online bankovníctva? Adam to vyrieši ľavou zadnou

Náš chatbot je celkom zhovorčivý typ. Rád odpovie aj na otázky o počasí, ale najviac ho bavia predsa len tie bankové, s ktorými vám môže rýchlo pomôcť. Najčastejšie u Adama hľadajú klienti odpoveď na otázky ohľadom zabudnutého PID čísla alebo hesla. Radi sa pýtajú aj na funkcie platobných kariet, ako a kde môžu upravovať svoje denné limity či blokovať kartu alebo aj upraviť kontaktné údaje. Od začiatku svojej kariéry už odpovedal na viac ako 150-tisíc otázok.

Oddychovú hodinku má zväčša medzi 2:00 a 3:00 ráno. Ak nemôžete spať kvôli tomu, že potrebujete niečo urgentne vyriešiť s bankou, napíšte Adamovi trebárs aj v tomto čase a on sa postará, aby ste o pár chvíľ už spokojne odfukovali.

V závere sa s vami radi podelíme o dôkaz, že Adam vie poskytnúť radu v každej situácii a ak vás nadránom zobudia napríklad aj takéto naliehavé dotazy, náš virtuálny bankár je tu pre vás.

chatbot Adam Tatra banka 

Ešte ste nevyužili služby nášho chatbota Adama? Neváhajte a napíšte mu. Nájdete ho na našom webe pod ikonou   alebo v aplikácii Tatra banka v spodnom menu úvodnej obrazovky. 

 

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/inovativne-bankovnictvo/zivot-chatbota-adama/