1. Blog
  2. /
  3. Banka
  4. /
  5. Dve prvenstvá od Euromoney pre Tatra banku

Dve prvenstvá od Euromoney pre Tatra banku

Simona Miklošovičová | hovorkyňa Autor: Simona Miklošovičová, hovorkyňa | 18.07.2025 | 2. min čítania

Dve prvenstvá od Euromoney pre Tatra banku

Magazín Euromoney oznámil 17. júla najlepšie finančné inštitúcie v predošlom roku. Tatra banka si odniesla dve ocenenia – Najlepšia slovenská banka pre spotrebiteľov (Slovakia's Best Bank for Consumers) a Najlepšia slovenská banka pre ESG (Slovakia's Best Bank for ESG).

Ocenenia Euromoney sa udeľujú už viac ako 30 rokov a sú v bankovom sektore považované za jedny z najprestížnejších. Každoročne sa do súťaže zapája viac ako 600 bánk z viac ako 100 krajín, pričom ocenenia pokrývajú rôzne oblasti bankovníctva, vrátane najlepšej banky, investičnej banky a bankára roka. Proces hodnotenia je založený na predkladaní prihlášok, kde každá banka prezentuje svoje úspechy a inovatívne prístupy za posledných 12 mesiacov.

Hodnotiaci tím preskúma všetky prihlášky na základe stanovených kritérií a výsledky sú doplnené nezávislým prieskumom trhu. Okrem posúdenia ziskovosti sa hodnotí aj schopnosť bánk preukázať rast, výkonnosť v porovnaní s konkurenciou a prispôsobenie sa meniacim sa podmienkam na trhu a potrebám klientov.

Aplikácia pre deti aj vylepšenia pri platení

Tatra banka prezentovala okrem výborných finančných výsledkov aj mnohé inovácie, ktoré v predošlom období priniesla svojim klientom. Hodnotiteľov tak mohla zaujať napríklad aplikácia TABI, ktorá je na slovenskom trhu výnimočná. Aplikácia pozostáva z dvoch častí: vzdelávacej hernej časti, ktorá sa zameriava na finančné vzdelávanie detí a je prístupná všetkým, a časti s bankovými funkciami, kde sa deti naučia spravovať svoje vlastné peniaze.

V predošlom roku sa banka sústredila aj na spokojnosť svojich klientov, s dôrazom na prémiový segment. Uskutočnilo sa množstvo zmien, vrátane nových investičných príležitostí a zlepšení v modeloch služieb.

Rovnako tak banka priniesla nové vylepšenia do svojej mobilnej aplikácie. Klienti aj neklienti banky tak môžu otvoriť bežný účet pre seba a zároveň detský účet pre svoje deti úplne digitálne. Rozšírila tiež platobné funkcie o zasielanie platieb do zahraničia.

V predošlom roku banka pokračovala v zlepšovaní klientskeho zážitku aj prostredníctvom digitalizácie hypoték.

Hodnotitelia sa tiež mohli detailne dočítať, ako Tatra banka pristupuje k inováciám a ako podporuje svoju inovačnú kultúru.

Tatra banka ukazuje firmám cestu udržateľnosti

Tatra banka získala druhé ocenenie za svoj prístup k udržateľnosti, ktorú vníma ako prirodzenú súčasť svojich hodnôt a obchodnej stratégie. Banka si uvedomuje svoju zodpovednosť voči životnému prostrediu aj celej spoločnosti (ESG) a stanovuje si merateľné, relevantné a ambiciózne ciele v tejto oblasti.

Banka systematicky pracuje s firemnými klientmi, pričom im približuje dopady ESG na ich podnikanie s ambíciou znižovať financované emisie. V ponuke pre firmy sú zahrnuté udržateľné produkty, vrátane unikátneho ESG DepozituTB, ktorý pri uvedení na trh nemal v regióne CEE konkurenciu. Tatra banka tiež organizuje podujatia v spolupráci s rôznymi asociáciami a podnikateľskými združeniami na podporu udržateľnosti.

V retailovom bankovníctve banka rozvíja ESG prístup prostredníctvom špecializovaných úverových produktov, ako sú Hypotéka pre modrú planétuTB, Úver pre modrú planétuTB a úver NaSplátkyTB, ktoré podporujú environmentálne propešné riešenia pre fyzické osoby.

Banka sa aktívne angažuje aj v oblasti vlastnej udržateľnosti, pričom aktívne znižuje emisie z vlastnej prevádzky. Od roku 2021 je Tatra banka certifikovaná podľa štandardu ISO 14001:2015, ktorý potvrdzuje riadenie banky v súlade so systémom environmentálneho manažmentu. V oblasti spoločenskej zodpovednosti podporila Nadácia Tatra banky v roku 2024 viac ako 304 organizácií a jednotlivcov v oblastiach vzdelávania, umenia a digitálnych technológií s celkovou podporou cez 1 910 000 EUR. Od svojho vzniku v roku 2004 prerozdelila 13 054 000 EUR.

Tatra banka zapája do dobrovoľníckych a charitatívnych aktivít aj svojich zamestnancov, pričom vytvára prostredie posilňujúce firemnú kultúru a angažovanosť. Najznámejšie projekty sú Naše Mesto a Viac pre regióny.

Kontakt pre médiá: 
Simona Miklošovičová, hovorkyňa Tatra banky, [email protected], 0903 641 846

 


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-spravy/dve-prvenstva-od-euromoney-tatra-banku/