Mobilný web Tatra banky je najlepší v strednej a východnej Európe

Zuzana Žiaranová | hovorkyňa Autor: Zuzana Žiaranová, hovorkyňa | 10.09.2020 | 3 min. čítania

Mobilný web Tatra banky je najlepší v strednej a východnej Európe

Keď sa povie mobilný, väčšina z nás si v súvislosti s bankou predstaví mobilné bankovníctvo, teda aplikáciu banky, kde si občas kontrolujeme zostatok na účte či zadávame platby. Už menej sa hovorí o mobilnom webe. Pritom rozvoj jeho možností a funkcionalít je za posledné roky veľmi dynamický aj v sfére bankovníctva.

Pred pár dňami získala Tatra banka ocenenie Najlepší mobilný web v strednej a východnej Európe od renomovaného magazínu Global Finance. Peter Truchan, vedúci oddelenia digitálneho marketingu Tatra banky, hovorí, čo sa podarilo jeho tímu implementovať za posledné obdobie: „Priniesli sme používateľom množstvo noviniek. Máme pokročilé AI-vyhľadávanie, Chatbota Adama, ktorý konverzačným rozhraním návštevníkovi zodpovie otázky, ako aj nový portál Životné momenty, ktorý pomáha nájsť kvalitné odborné odpovede na otázky našich návštevníkov ohľadom rôznych životných udalostí.“

Tatra banka taktiež priniesla unikátnu funkcionalitu na slovenskom trhu, a to je možnosť objednania sa do pobočky cez webovú stránku na konkrétny dátum a čas.

Okrem týchto viditeľných zmien je desktopový aj mobilný web Tatra banky personalizovaný. Keď na základe správania sa návštevníka zistí, o čo má záujem a čo na webe hľadá, prispôsobí tomu obsah webovej aj domovskej stránky.

najlepsi mobilny web tatra banka

Ak napríklad na domovskú stránku Tatra banky zavíta študent alebo používateľ, ktorý reagoval na reklamu na študentský účet, stránka to rozpozná a ponúkne mu relevantné informácie v aktuálnom kampaňovom dizajne.

V budúcnosti sa bude webová stránka Tatra banky meniť aj podľa digitálnych zručností návštevníka a to tak, aby sa na webe nestratil a získal dokonalý digitálny zážitok.

Mobil vs. desktop

Počet návštevníkov mobilných webov každý rok narastá, čo súvisí s penetráciou mobilných zariadení a sietí. Kým na desktope je častým cieľom používateľov len preklik do internet bankingu, od mobilného webu banky majú úplne iné očakávania.

Návštevníci mobilných webov potrebujú inak štruktúrovaný obsah. Je nepravdepodobné, že by čítali text zalomený do viacerých stĺpcov vedľa seba. Používatelia pristupujúci z mobilných zariadení očakávajú najmä rýchle nájdenie informácií. Na webe trávia menej času ako desktopoví používatelia, ale zároveň rýchlejšie dospejú k rozhodnutiu zakúpiť si produkt. Mobilní návštevníci vo väčšej miere využívajú vyhľadávače na nájdenie odpovedí na svoje otázky.

V roku 2020 až 53 % používateľov navštívilo web Tatra banky cez mobil. Najviac zastúpeným mobilným zriadením je síce iPhone (takmer 30 %), avšak z operačných systémov suverénne vedie Android s vyše 67 %. Mobil obľubujú najmä mladšie generácie. Ľudia vo veku 25-34 rokov tvoria až 36,5 % zo všetkých používateľov mobilného webu Tatra banky.

Na mobile hľadajú používatelia informácie o bankových produktoch, ktoré je možné zakúpiť priamo cez mobilné zariadenie. Naopak na desktope vyhľadávajú používatelia najmä produkty a služby, ktoré sú sofistikovanejšie, napríklad hypotéka.

Ako si „uloviť“ používateľa

Vytváranie a zdieľanie hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu je jedným z najefektívnejších spôsobov, ako sa môžu značky prezentovať na trhu. Cez kvalitný obsah dokáže firma vytvoriť so zákazníkom oveľa hlbší a dôvernejší vzťah.

„S tým súvisí aj personalizácia, zaujímavá je napríklad možnosť získať polohu zariadenia a prispôsobiť na základe nej obsah webu, napríklad vám ponúkne najbližší bankomat alebo pobočku v okolí,“ vysvetľuje Peter Truchan. Už teraz však vidí potenciál na ďalší rozvoj, pričom sa inšpiruje aj aktuálnymi svetovými trendami: „Významným fenoménom sa stáva rýchlosť načítania, dokonca až za cenu straty autonómie a presunov do cloudov. Z pohľadu dizajnu sú preferované najmä jednoduché a čisté weby.“

Mýliť sa je ľudské, ale nie lacné

Úspešnému webu by nemalo chýbať testovanie, keďže len vďaka testom vie tvorca jednoznačne zlepšovať zákaznícku skúsenosť. Je to základný kameň budovania kvalitného mobilného webu.

Proces A/B testovania, inými slovami výberu vhodnej varianty, je jednoduchý a finančne nenáročný, vyžaduje si však čas. Je totiž dôležité uvedomiť si, že nejde o jednorazové riešenie. S každým absolvovaným testom sú výsledky lepšie a web sa posúva vpred. Testovať možno navigáciu, rozloženie stránky, texty, obrázky, textové odkazy, formuláre atď. Svoje využitie nájde A/B testovanie tak pri menších vylepšeniach, ako aj pri nasadzovaní strategických inovácií.

Ako príklad môžeme uviesť test denného a nočného režimu na portáli Životné momenty. Merali sme, aký vplyv majú dané režimy na dočítanie článku. Výsledok testu ukázal, že pri dennom režime bolo dočítanie článku vyššie. Možnosť výberu denného a nočného režimu ponechávame na stránke aj naďalej a je na čitateľovi, ako si stránku bude personalizovať,“ vysvetľuje vedúci digitálneho marketingu Tatra banky.

 Barack Obama využíval A/B testovanie už v roku 2007 vo svojej prezidentskej kampani. Keby tak neurobil, prišiel by až o 60 miliónov dolárov, ktoré takto získal na dobrovoľných príspevkoch.

Mobilný web v skratke

Požiadavky používateľov

  • štruktúrovaný obsah
  • rýchle nájdenie informácií
  • vyhľadávače

Aktuálne trendy

  • content marketing
  • personalizácia obsahu
  • geolokácia
  • rýchlosť načítania
  • presun do cloudov
  • jednoduchý a čistý dizajn
  • testovanie

Novinky Tatra banky

  • pokročilé AI vyhľadávanie
  • Chatbot Adam
  • objednanie sa do pobočky
  • personalizovaný obsah
  • portál Životné momenty
  • blogy

Najlepší mobilný web v CEE

Tím Tatra banky získal titul Najlepší mobilný web v strednej a východnej Európe za rok 2020 od renomovaného magazínu Global Finance.

Tatra banka bola zároveň vyhlásená za najlepšiu digitálnu banku na Slovensku za rok 2020.

Víťazné banky boli vybrané na základe nasledujúcich kritérií:

  • sila stratégie na získanie a obsluhu digitálnych používateľov
  • úspešnosť využívania digitálnych ponúk
  • rast digitálnych používateľov
  • šírka ponuky produktov
  • dôkaz o hmatateľných výhodách získaných z digitálnych iniciatív
  • webový/mobilný dizajn a jeho funkčnosť.

 

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-spravy/mobilny-web-tatra-banky-je-najlepsi-strednej-vychodnej-europe/