1. Blog
  2. /
  3. Banka
  4. /
  5. Od októbra si overíte príjemcu platby: čo je dobré vedieť

Od októbra si overíte príjemcu platby: čo je dobré vedieť

Simona Miklošovičová | hovorkyňa Autor: Simona Miklošovičová, hovorkyňa | 18.09.2025 | 3 min. čítania

Od októbra si overíte príjemcu platby: čo je dobré vedieť

Od októbra sú všetky banky v eurozóne povinné sprístupniť svojim klientom službu overenia príjemcu. Odosielatelia platieb si tak budú môcť potvrdiť, či číslo účtu (IBAN), ktoré zadávajú, patrí správnej osobe alebo firme. Pripravili sme pre vás praktický prehľad informácií, ktoré sa oplatí vedieť pred spustením tejto služby, a tiež ďalších noviniek v platbách od októbra.

Overenie príjemcu predstavuje bezplatnú službu, ktorá kontroluje zadané číslo účtu príjemcu (IBAN) a zadaný názov príjemcu voči údajom v banke príjemcu. Služba je dostupná pre štandardné aj okamžité SEPA platby. Klienti ju môžu využiť pre jednotlivé platby, ako aj dávkové platby.

Výsledkom overenia v mobilnej aplikácii Tatra banka a Internet bankinguTB bude jedna z týchto situácií:

Výsledky overenia príjemcu

Notifikácia po overení príjemcu

Odporúčanie pre platiteľa

Zhoda

Overenie názvu príjemcu a IBANu bolo úspešné.

Môžete pokračovať v platbe. Zadané informácie sú zhodné s údajmi v banke príjemcu.

Čiastočná zhoda

Zadali ste <pôvodný názov>. Názov príjemcu bol upravený na základe informácií od banky príjemcu.

Môžete pokračovať v platbe. Názov príjemcu sme za vás automaticky opravili.

Žiadna zhoda

Názov príjemcu sa nezhoduje s údajom v banke príjemcu. Platba môže byť pripísaná nesprávnemu príjemcovi.

Odporúčame skontrolovať zadané údaje, pripadne kontaktovať príjemcu a požiadať ho o upresnenie platobných údajov. Napriek nezhode je možné pokračovať v platbe.

Nepodporovaná služba

Banka príjemcu nepodporuje overenie názvu príjemcu. Platba môže byť pripísaná nesprávnemu príjemcovi.

Banka príjemcu nepodporuje overenie názvu príjemcu. Odporúčame skontrolovať zadané údaje. Ak si želáte platbu napriek tomu zrealizovať, môžete pokračovať bez overenia.

Overenie nie je možné

Pre uvedený IBAN nebolo možné overiť názov. Platba môže byť pripísaná nesprávnemu príjemcovi.

Odporúčame skontrolovať zadané údaje, prípadne kontaktovať príjemcu a požiadať ho o upresnenie platobných údajov. Ak si želáte platbu napriek tomu zrealizovať, môžete pokračovať bez overenia.

Nedostupná služba

Overenie príjemcu je dočasne nedostupné.

Odporúčame overenie zopakovať. Ak si želáte platbu napriek tomu zrealizovať, môžete pokračovať bez overenia, avšak finančné prostriedky môžu byť pripísané nesprávnemu príjemcovi.

Overenie príjemcu prebieha pred odoslaním platby a výsledok sa zobrazí okamžite. Výsledok overenia je informatívny, to znamená, že nebráni ďalšiemu spracovaniu platby.

Viac informácií o službe Overenie príjemcu nájdete na webovej stránke.

Praktické tipy pri použití služby Overenie príjemcu:

Na výsledok overenia NEMÁ vplyv:

  • poradie mena a priezviska
  • (ne)použitie titulov
  • (ne)použitie diakritiky
  • použitie len jedného priezviska pri zložených priezviskách
  • známe obmeny krstných mien, napríklad Zuzana, Zuzka.

Pre väčší komfort našich klientov sme v mobilnej aplikácii Tatra banka sprístupnili možnosť zdieľať číslo účtu (IBAN) alebo názov príjemcu, prípadne obe tieto informácie.

V prípade prevodov v pobočke si navyše môžu klienti overiť názov príjemcu vo webovom rozhraní po vyplnení čísla účtu v tvare IBAN a názvu majiteľa.

Ďalšie novinky vo svete platieb

Legislatíva umožňujúca overenie príjemcu prináša aj ďalšie zmeny do platobných služieb. Od októbra si budú môcť klienti nastavovať výšku limitov pre okamžité platby sami až do maximálneho limitu. Sami sa tak rozhodnú, do akej výšky majú ich platby odisť do niekoľkých sekúnd. Ďalšou zmenou je voľba klienta, či platby odídu ako okamžité, alebo štandardné SEPA platby. Klienti sa navyše môžu rozhodnúť, či ak platbu nie je možné poslať ako okamžitú, má sa jej odoslanie zrušiť. Urobiť tak vedia v mobilnej aplikácii Tatra banka v časti Nastavenie produktov alebo v Internet bankinguTB.

Od októbra tiež upravujeme výšky limitu okamžitých platieb. Platby do niekoľko sekúnd sa budú môcť v mobilnej aplikácii Tatra banka a Internet bankinguTB posielať až do 30 000 EUR.


Kontakt pre médiá: 
Simona Miklošovičová, hovorkyňa Tatra banky, [email protected], 0903 641 846

 


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-spravy/od-oktobra-si-overite-prijemcu-platby-co-je-dobre-vediet/