Stredoškoláci sa ponoria do sveta financií vďaka virtuálnej realite

Zuzana Žiaranová | hovorkyňa Autor: Zuzana Žiaranová, hovorkyňa | 18.12.2020 | 3 min. čítania

hra VR Generation Z

Generácia Z, súčasní študenti stredných škôl, je technicky najbystrejšou generáciou všetkých čias. Aj učitelia si už dávno všimli, že musia voliť úplne iný prístup ako pred rokmi.

Spôsob, ako zaujať túto generáciu, je kombinovať atraktívnu vizuálnu formu a technické prevedenie. Nová hra VR Generation Z má oboje. Navyše, zlepšuje vzťah mladých k financiám.

Hra VR Generation Z a virtuálna realita

  • Hra vo virtuálnej realite (VR) je dizajnovaná vo forme mobilnej aplikácie pre smartfóny – iPhony aj Androidy.
  • Hra funguje aj bez špeciálnych VR okuliarov, ak sa ich však hráč rozhodne použiť, prežije príbeh ešte intenzívnejšie z pohľadu prvej osoby. Zároveň nie je rušený inými vplyvmi a viac si zapamätá.

virtualna realita hra vr generation Z

Som hlboko presvedčený, že technológie majú zmysel len vtedy, ak sú medzi ľuďmi,“ myslí si Ludo Cibulka, Innovation Development Manager Tatra banky. „Preto prinášame virtuálnu realitu ako prostriedok vzdelávania pre všetkých. Už to nie je nedosiahnuteľná technológia za stovky až tisíce eur pre zopár vyvolených. Aplikácia VR Generation Z je dostupná pre všetkých, na platformách iOS aj Android. Je to unikátne spojenie témy a technológie. Nielen na Slovensku, ale ani vo svete neexistuje podobná aplikácia, ktorá by prostredníctvom technológie virtuálnej reality zlepšovala vzťah mladých ľudí k ich financiám a zodpovednému hospodáreniu s nimi. Som hrdý na to, že naše inovácie skutočne menia svet."

Aplikáciu vo virtuálnej realite finančne podporila Nadácia Tatra banky a kreatívne sa na nej podieľali mladé slovenské talenty Tomáš Brngál a youtuber Daniel „GoGo” Štrauch.


Tomáš Brngál 

tomas brngal

Tomáš je držiteľ ocenení Forbes 30 pod 30 a Krištáľové krídlo. Jeho aplikácia Human Anatomy VR (virtuálna realita) je využívaná na výučbu anatómie na stredných a vysokých školách vo viac ako 150 krajinách sveta. Mimochodom, tento úspešný projekt vznikol aj s finančnou podporou Nadácie Tatra banky.

„Pomocou VR technológie dokážu mladí ľudia hravou, zaujímavou formou zažiť dopady ich finančných rozhodnutí v kontrolovanom prostredí, takže si môžu dovoliť robiť chyby bez toho, aby to malo dopad na ich reálny život a zároveň môžu zažiť, ako pozitívne dokážu ich život ovplyvniť správne rozhodnutia, čo pri súčasnej dobe, keď radšej flexia ako rozmýšľajú, dlhodobo považujem za veľmi dôležité,“ uviedol Tomáš.

Daniel „GoGo” Štrauch 

vr generation z influencer gogo

Daniel je úspešný slovenský youtuber, ktorého sledujú takmer 2 milióny mladých ľudí. Zároveň je majiteľom produkčnej firmy Deadline, ktorá pripravovala klipy pre DJ Mairee, Kontrafakt a pod. Danov kanál GoGoManTV nájdete na YouTube.

„Pred rokmi som si povedal, že ako “GoGo” chcem svoj vplyv využívať zodpovedne a púšťať sa do projektov, ktoré majú dlhodobý zmysel. Digitalizácia vzdelania a finančná gramotnosť sú na Slovensku dlhodobo zanedbávané témy, ktoré sú zároveň kľúčové pre budúcnosť našej krajiny,“ hovorí Daniel.

„Som veľmi rád, že sme ako spoločnosť Deadline dostali možnosť tento projekt kreatívne a produkčne zastrešiť. Našim cieľom bolo tieto témy spracovať rečou blízkej mladým a nájsť balans medzi zábavnou a edukatívnou časťou, čo je kľúčové pre udržanie ich pozornosti. Verím, že týmto pilotným projektom otvoríme dvere modernizácii vzdelania na Slovensku!"  dodáva Gogo".

Hra VR Generation Z je určená všetkým stredoškolákom s kompatibilným smartfónom 

Zároveň vybraným stredným školám venuje Tatra banka limitovanú verziu cardboardov – virtuálnych okuliarov. Aplikácia komunikuje jazykom a vizuálom, na aký sú študenti zvyknutí. Vďaka technológii virtuálnej reality sú vedomosti sprostredkované formou zážitku, na ktorý si študent ľahko spomenie.

Pre školu je táto aplikácia možnosťou jednoducho a atraktívne priblížiť tému financií študentom. Zároveň otvára priestor na diskusiu so študentmi na dôležité témy, ako je zodpovedný prístup k financiám alebo cieľavedomý prístup k životu.

Finančná gramotnosť je na Slovensku mizerná,“ povedal Michal Satur, vedúci oddelenia Research & Development Tatra banky. „Úprimne ma trápi, keď vidím finančné rozhodnutia aj v mojom okolí. A preto sa veľmi teším, že sme spolu s GoGom, Tomášom Brngálom a Ľudom Cibulkom vymysleli koncept, ktorý prinesie digitálne finančné vzdelávanie vo virtuálnej realite pre mladých, aby vedeli robiť správne finančné rozhodnutia.

Štúdia PISA si kladie za cieľ byť externou spätnou väzbou pre vzdelávací systém krajiny. Slovenská republika dosiahla pri meraní finančnej gramotnosti v roku 2018 výkon na úrovni 481 bodov, pričom priemer krajín OECD bol 505 bodov. Priemerné skóre slovenských žiakov sa tak nachádza pod priemerom zúčastnených krajín OECD. V rámci krajín OECD dosiahlo signifikantne nižší výkon ako Slovensko už iba Čile.

Tento trend je priamoúmerný množstvu vzdelávacích aktivít v oblasti finančnej gramotnosti na školách. Nízka finančná gramotnosť mladých ľudí je problémom najmä preto, lebo o pár rokov z nich budú dospelí ľudia, ktorí začnú robiť svoje prvé finančné rozhodnutia, ktoré môžu zásadným spôsobom ovplyvniť ich život.

Aplikácia je dostupná zadarmo na stiahnutie

Apple store

Google Play

 

Kontakt pre médiá: Zuzana Žiaranová, hovorkyňa, press@tatrabanka.sk, 0903 641 846

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-spravy/stredoskolaci-hra-vr-generation-z/