Overenie príjemcu Overenie príjemcu
  1. Personal
  2. /
  3. Účet a platby
  4. /
  5. Overenie príjemcu

Overenie príjemcu 

Majte istotu, že peniaze posielate správnemu príjemcovi. Overte si správnosť platobných údajov ešte pred odoslaním platby.

Rýchlo

Rýchlo

Bezpečne

Bezpečne

Bez dodatočných poplatkov

Bez dodatočných poplatkov

Služba Overenie príjemcu

Ešte pred autorizáciou platby si môžete jednoducho overiť, či meno/názov príjemcu zodpovedá zadanému číslu účtu (IBAN). Overenie prebieha okamžite v systéme banky príjemcu, takže spracovanie platby sa nepredĺži.

Nová služba je bezplatne dostupná pre všetkých klientov – fyzické osoby, živnostníkov aj právnické osoby – pri realizácii SEPA štandardných aj SEPA okamžitých platieb.

Ako funguje služba?

  1. Zadávanie platobných údajov: Pri zadávaní platby okrem IBAN-u uvediete aj meno/názov príjemcu. 

  2. Overenie v banke príjemcu: Systém porovná zadané údaje s informáciami, ktoré má v databáze banka príjemcu. 

  3. Výsledok: Ešte pred potvrdením platby získate informáciu s výsledkom overenia v mobilnej aplikácii Tatra banka, Internet bankinguTB a Business bankinguTB: zhoda, čiastočná zhoda, žiadna zhoda, nepodporovaná služba, overenie nie je možné alebo nedostupná služba.

Odporúčania pre klientov podľa výsledku overenia

Výsledky overenia príjemcu Notifikácia po overení príjemcu Odporúčanie pre platiteľa
Zhoda Overenie názvu príjemcu a IBANu bolo úspešné. Môžete pokračovať v platbe. Zadané informácie sú zhodné s údajmi v banke príjemcu.
Čiastočná zhoda Zadali ste pôvodný názov. Názov príjemcu bol upravený na základe informácií od banky príjemcu. Môžete pokračovať v platbe. Názov príjemcu sme za vás automaticky opravili.
Žiadna zhoda Názov príjemcu sa nezhoduje s údajom v banke príjemcu. Platba môže byť pripísaná nesprávnemu príjemcovi. Odporúčame skontrolovať zadané údaje, pripadne kontaktovať príjemcu a požiadať ho o upresnenie platobných údajov. Napriek nezhode je možné pokračovať v platbe.
Nepodporovaná služba Banka príjemcu nepodporuje overenie názvu príjemcu. Platba môže byť pripísaná nesprávnemu príjemcovi. Banka príjemcu nepodporuje overenie názvu príjemcu. Odporúčame skontrolovať zadané údaje. Ak si želáte platbu napriek tomu zrealizovať, môžete pokračovať bez overenia.
Overenie nie je možné Pre uvedený IBAN nebolo možné overiť názov. Platba môže byť pripísaná nesprávnemu príjemcovi. Odporúčame skontrolovať zadané údaje, prípadne kontaktovať príjemcu a požiadať ho o upresnenie platobných údajov. Ak si želáte platbu napriek tomu zrealizovať, môžete pokračovať bez overenia.
Nedostupná služba Overenie príjemcu je dočasne nedostupné. Odporúčame overenie zopakovať. Ak si želáte platbu napriek tomu zrealizovať, môžete pokračovať bez overenia, avšak finančné prostriedky môžu byť pripísané nesprávnemu príjemcovi.

Často kladené otázky 

--- WJdocId-101708 ---
--- WJdocId-101709 ---
--- WJdocId-101710 ---
--- WJdocId-101711 ---
--- WJdocId-101712 ---
--- WJdocId-101713 ---

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/personal/ucet-platby/overenie-prijemcu/