

Overenie príjemcu
Majte istotu, že peniaze posielate správnemu príjemcovi. Overte si správnosť platobných údajov ešte pred odoslaním platby.

Rýchlo

Bezpečne

Bez dodatočných poplatkov
Služba Overenie príjemcu
Ešte pred autorizáciou platby si môžete jednoducho overiť, či meno/názov príjemcu zodpovedá zadanému číslu účtu (IBAN). Overenie prebieha okamžite v systéme banky príjemcu, takže spracovanie platby sa nepredĺži.
Nová služba je bezplatne dostupná pre všetkých klientov – fyzické osoby, živnostníkov aj právnické osoby – pri realizácii SEPA štandardných aj SEPA okamžitých platieb.
Ako funguje služba?
-
Zadávanie platobných údajov: Pri zadávaní platby okrem IBAN-u uvediete aj meno/názov príjemcu.
-
Overenie v banke príjemcu: Systém porovná zadané údaje s informáciami, ktoré má v databáze banka príjemcu.
-
Výsledok: Ešte pred potvrdením platby získate informáciu s výsledkom overenia v mobilnej aplikácii Tatra banka, Internet bankinguTB a Business bankinguTB: zhoda, čiastočná zhoda, žiadna zhoda, nepodporovaná služba, overenie nie je možné alebo nedostupná služba.
Odporúčania pre klientov podľa výsledku overenia
Výsledky overenia príjemcu | Notifikácia po overení príjemcu | Odporúčanie pre platiteľa |
---|---|---|
Zhoda | Overenie názvu príjemcu a IBANu bolo úspešné. | Môžete pokračovať v platbe. Zadané informácie sú zhodné s údajmi v banke príjemcu. |
Čiastočná zhoda | Zadali ste pôvodný názov. Názov príjemcu bol upravený na základe informácií od banky príjemcu. | Môžete pokračovať v platbe. Názov príjemcu sme za vás automaticky opravili. |
Žiadna zhoda | Názov príjemcu sa nezhoduje s údajom v banke príjemcu. Platba môže byť pripísaná nesprávnemu príjemcovi. | Odporúčame skontrolovať zadané údaje, pripadne kontaktovať príjemcu a požiadať ho o upresnenie platobných údajov. Napriek nezhode je možné pokračovať v platbe. |
Nepodporovaná služba | Banka príjemcu nepodporuje overenie názvu príjemcu. Platba môže byť pripísaná nesprávnemu príjemcovi. | Banka príjemcu nepodporuje overenie názvu príjemcu. Odporúčame skontrolovať zadané údaje. Ak si želáte platbu napriek tomu zrealizovať, môžete pokračovať bez overenia. |
Overenie nie je možné | Pre uvedený IBAN nebolo možné overiť názov. Platba môže byť pripísaná nesprávnemu príjemcovi. | Odporúčame skontrolovať zadané údaje, prípadne kontaktovať príjemcu a požiadať ho o upresnenie platobných údajov. Ak si želáte platbu napriek tomu zrealizovať, môžete pokračovať bez overenia. |
Nedostupná služba | Overenie príjemcu je dočasne nedostupné. | Odporúčame overenie zopakovať. Ak si želáte platbu napriek tomu zrealizovať, môžete pokračovať bez overenia, avšak finančné prostriedky môžu byť pripísané nesprávnemu príjemcovi. |
Často kladené otázky
V zmysle nariadenia Európskeho parlamentu a Rady Európy 2024/886 z 13. marca 2024 majú všetky banky v eurozóne povinnosť najneskôr od 9. októbra 2025 bezplatne poskytovať službu Overenie príjemcu pre SEPA štandardné platby a SEPA okamžité platby. Banky mimo eurozóny majú povinnosť zaviesť službu overenie príjemcu najneskôr do 9. júla 2027.
Služba je dostupná aj pri vytváraní alebo zmene trvalého príkazu, existujúce trvalé príkazy budú spracovávané tak, ako boli zadané.
- V aplikácii Tatra banka nájdete názov príjemcu v Detaile účtu. Ak chcete údaj zdieľať, kliknite na tlačidlo „Zdieľať IBAN“ a zvoľte možnosť „Názov príjemcu“.
- V Internet bankinguTB je názov príjemcu dostupný v Detaile účtu, časť „Vizitka účtu”.
- V aplikácii Business bankingTB nájdete názov príjemcu na obrazovke Detail účtu, pole „Majiteľ účtu“.
Funkcionality budú dostupné od 5.októbra 2025.
V prípade prevodov na účet pre Extra splátku pri službe Zrýchlené splácanie k Bezúčelovému úveruTB, HypotékeTB alebo Americkej hypotékeTB je potrebné uviesť názov príjemcu "Tatra banka, a.s.".
V prípade prevodov určených na úhradu splátok Bezúčelového úveruTB, HypotékyTB alebo Americkej hypotékyTB na účet, ktorého číslo začína číselným radom 625, je potrebné v názve príjemcu uviesť meno a priezvisko dlžníka.
Odporúčame vám priamo kontaktovať príjemcu platby a požiadať ho, aby vám poskytol správny názov príjemcu. Následne viete pri zadávaní platieb použiť službu Overenie príjemcu.
Názov príjemcu je štandardne uvedený aj na faktúrach, QR kódoch alebo v oficiálnych dokumentoch k platbám.
Použitie diakritiky a uvádzanie veľkých a malých písmen nemajú vplyv na výsledok kontroly.
https://www.tatrabanka.sk/sk/personal/ucet-platby/overenie-prijemcu/