Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača.

Tatra banka

20.11.2017 07:00

Chráňte si svoje financie

Venujte zvýšenú pozornosť ochrane
vašich citlivých udajov:

  • pri výbere z bankomatu
  • pri e-mailovej komunikácii
  • pri telefonických rozhovoroch

 

Phising

Phising

Čo je phishing?

Phishing je podvodný e-mail. Pomocou neho sa neznámy útočník snaží vylákať od prijímateľa e-mailu citlivé údaje na prihlásenie sa do Internet bankingTB.

V prípade prijatia takéhoto e-mailu vás prosíme o jeho preposlanie na adresu: ISSecurity@tatrabanka.sk.

Podvodný e-mail sa javí, akoby bol zaslaný Tatra bankou, no môže obsahovať určité podozrivé znaky:

  • Adresa odosielateľa nie je štandardná

 Neštandardná adresa email Tatra banky

  • Štandardná webová adresa Tatra banky vyzerá nasledovne

 Štandardná adresa email Tatra banky

  • Obsahuje neznáme meno odosielateľa

Phising

  • Oficiálny e-mail od Tatra banky je od konkrétneho odosielateľa

 Štandardná adresa email Tatra banky

  • E-mail je napísaný krkolomným jazykom a obsahuje gramatické chyby

 E-mail phising
Kliknutím na odkaz v texte mailu sa klient dostáva na podvodnú webovú stránku, kde má zadať svoje citlivé údaje.

Webová stránka sa podobá na originálnu stránku Tatra banky, avšak po načítaní neobsahuje všetky bezpečnostné znaky:

  • Zelený zámoček

Bezpečnostný znak - zelený zámoček

  • Označenie https

Bezpečnostný znak - https

  • Stránka je umiestnená na podvodnej doméne 

Bezpečnostný znak - doména

  • Stránka je graficky nedokonalá a pôsobí ako zle načítaná 

Bezpečnostný znak - grafika

 

Ako postupovať pri hrozbe phishingu


Klientom odporúčame zvýšenú obozretnosť. Na podvodné e-maily za žiadnych okolností nereagujte, neklikajte na odkazy v texte emailu, ani na jeho prílohy.

Ako postupovat

V prípade, že ste údaje na podvodnej stránke vyplnili, odporúčame vám okamžite nás kontaktovať prostredníctvom DIALOG Live *1100.

Dialog Live

Skimming

Skimming

Čo je skimming ?

Skimming platobných kariet je typ podvodu, pri ktorom sa páchatelia snažia získať údaje z platobnej karty a PIN kód.  Následne vytvoria duplikát karty, s ktorým najčastejšie vyberajú hotovosť z bankomatov v zahraničí.

Údaje z platobnej karty  zväčša získavajú páchatelia inštaláciou špeciálnych zariadení najmä na bankomaty.

Ukážka podvodného bankomatu

Ukážka podvodného bankomatu

  • skrytá čítačka magnetického prúžku platobnej karty
  • skrytá kamera alebo falošná klávesnica zaznamenáva PIN

Zaznamenávanie dát z platobných kariet


Alternatívou skimmingu na bankomatoch je zaznamenávanie dát z platobných kariet pri platení
u obchodníka alebo v reštaurácii. Takto získané údaje (bez PINu) slúžia na nákupy cez internet.

Zaznámenávanie dát z platobných kariet


Odporúčania Tatra banky

  • Zakryte druhou rukou klávesnicu. Pri zadávaní PIN kódu si zakryte druhou rukou klávesnicu tak, aby  ju nedokázala snímať skrytá kamera.
















  • Bankomat Tatra Banky
  • Ak je to možné, využívajte bankomaty Tatra banky


















  • Hlásenie na DIALOG Live
  • Ak máte podozrenie, že
    s bankomatom bolo manipulované, transakciu nerealizujte a Vaše
    podozrenie nahláste na DIALOG Live *1100.














  • Služba B-mailMajte aktívnu službu b-mail.



















  • Obrat účtu
  • Pravidelne si kontrolujte
    obraty na bankovom alebo kartovom účte. 

















  • Platobná karta Tatra Banky
  • V prípade, ak kartu podávate inej osobe (napr. pri platení), majte ju vždy „na očiach“.
Technológie

Technológie

Aj pri zavádzaní moderných technológií robíme maximum pre to, aby vaše peniaze boli u nás chránené. Aby sme zvýšili bezpečnosť prístupu k peniazom prostredníctvom platobných kariet, zaviedli sme viaceré opatrenia, týkajúce sa kariet, bankomatov či prihlásenia sa do Internet bankinguTB.

1. Technológia Chip & PIN

Chip & PIN predstavuje bezpečnejšiu formu platenia a bol vyvinutý tak, aby chránil držiteľov kariet, ako aj účastníkov v platobnom reťazci. Základný rozdiel predstavuje tzv. smart čip (inteligentný čip), ktorý zabezpečuje vyspelejšiu formu uchovania informácií ako magnetický prúžok.

2. Monitoring transakcií

Vaše transakcie realizované kartou neustále monitorujeme a tým vás chránime. V rámci našich aktivít sa môžete stretnúť s telefonátom od bankového odborníka, ktorý si u vás v záujme ochrany vašich peňazí preverí niektorú platbu kartou.

3. Bezpečnejšie bankomaty

Vďaka mechanickým zábranám sú bankomaty Tatra banky bezpečnejšie. Novinkou je aj riadený pohyb karty počas zasúvania a vydávania karty, ktorý znemožní načítanie údajov z magnetického prúžku platobnej karty neautorizovaným zariadením.

4. Karta a čítačka

Karta a čítačkaTB je unikátny nástroj, určený na bezpečnejšie prihlasovanie sa a potvrdzovanie platieb v Internet bankinguTB. Skladá sa z bežnej platobnej karty s čipom a čítačky čipových platobných kariet.

Ak máte záujem o zmenšený typ čítačky, môžete požiadať o miničítačku. Jej použitie v Internet bankinguTB ostáva rovnaké ako pri štandardnom type čítačky. Cena miničítačky je 8 eur.

Všetko o Karte a čítačkeTB

5. Prehľad o transakciách

Držiteľ karty má možnosť nepretržite kontrolovať transakcie realizované platobnou kartou prostredníctvom:

  • Internet bankinguTB - prehľad o transakciách a aktuálnom zostatku na účte
  • b-mailu - informácie o každej transakcii formou SMS do vášho mobilu alebo e-mailu do vašej schránky
  • kontaktného centra DIALOG - 24-hodinový informačný a proaktívny servis