O Tatra banke O Tatra banke
  1. O banke
  2. /
  3. O Tatra banke

Profil banky

Inovácie, ktoré menia váš svet. Každý deň.

Prvá súkromná banka na Slovensku

Prvá súkromná banka na Slovensku

Líder v oblasti asset manažmentu, firemného a privátneho bankovníctva

Líder v oblasti asset manažmentu, firemného a privátneho bankovníctva

Viac ako 130 ocenení od 30 vyhlasovateľov

Viac ako 130 ocenení od 30 vyhlasovateľov

Súčasť najsilnejšej rakúskej bankovej skupiny RBI Group

Súčasť najsilnejšej rakúskej bankovej skupiny RBI Group

Líder v inováciách

Prísľubom značky Tatra banka je byť lídrom v inováciách a klientom pravidelne prinášať užitočné novinky, ktoré im zjednodušia život.

Top inovácie posledných 10 rokov:

  • Rok 2021: Lite verzia aplikácie Tatra banka
  • Rok 2020: online otvorenie účtu pre živnostníkov
  • Rok 2019: chatbot Adam
  • Rok 2018: tvárová biometria
  • Rok 2016: druhá generácia platenia mobilom

 

  • Rok 2015: online bankovníctvo v inteligentných hodinkách
  • Rok 2014: výber z bankomatu mobilom
  • Rok 2013: hlasová biometria
  • Rok 2012: mobilné platby
  • Rok 2011: digitálny podpis

Banka, ktorá udáva trendy

Pri pohľade do minulosti vidíme, že mnoho produktov a služieb, ktoré dnes už považujeme za samozrejmosť, priniesla na trh práve Tatra banka. Málokto si spomenie, že taký bežný produkt ako kreditnú kartu či službu internet banking predstavila ako prvá na Slovensku práve Tatra banka.

Ocenenia

Tatra banka vznikla v roku 1990 a počas svojej existencie získala viac ako 130 ocenení od 30 vyhlasovateľov.

Najinovatívnejšia digitálna banka na svete

Renomovaný časopis Global Finance vyhlásil najlepšie digitálne banky na svete za rok 2020. Tatra banka sa stala najlepšou digitálnou bankou spomedzi 300 prihlásených bánk z celého sveta.

  • Global Finance – Best Mobile Banking Adaptive Site 2020
  • Global Finance – Best Digital Bank in Slovakia 2020
  • Global Finance – Best Financial Innovation Labs 2020 – Elevator Lab
  • MôjAndroid.sk – Smart Banka 2019

Private banking potvrdil pozíciu lídra

Privátne bankovníctvo Tatra banky opätovne získalo prestížne ocenenie a v roku 2020 potvrdilo pozíciu lídra na slovenskom trhu v rámci privátneho bankovníctva od renomovaného časopisu The Banker.

  • PWM Magazine – Best Private Bank for Portfolio Management Technology in CEE
  • The Banker – Best Private Bank in Slovakia 2020
  • EMEA Finance – Best private bank in the Slovak Republic
  • Euromoney – Private Banking and Wealth Management Survey 2020 
    • Investment Management
    • Next Generation
    • Technology – Data Management and Security in Private Banking and Wealth Management

Víťaz v regióne strednej a východnej Európy

Renomovaný časopis Global Finance oznámil víťazov prvého kola v hodnotení World’s Best Consumer Digital Banks za rok 2019 v strednej a východnej Európe (SVE). Tatra banka získala prestížne ocenenie Najlepšia digitálna banka na Slovensku a Najinovatívnejšia digitálna banka v SVE.

Tatra banka získala tieto prestížne ocenenia:

  • Most Innovative Digital Bank in Central & Eastern Europe
  • Best Consumer Digital Bank in Slovakia
Tatra banka je najlepšou bankou na Slovensku podľa viacerých vyhlasovateľov

Best Bank in Slovakia

  • Global Finance - SME awards 2022
  • Trend - TREND TOP Banka roka 2021
  • Euromoney – Slovakia’s Best Bank
  • The Banker – Bank of the Year 2020
  • EMEA Finance – Best bank in the Slovak Republic
  • Trend – TREND TOP Banka roka 2020

Best Crisis Leader

  • Global Finance – Outstanding Crisis Leader in Healthcare 2020

Best Asset Manager

TOP Fond Slovakia 2019:

  • Private Growth 2: Fond s najlepším výnosom a rizikom v kategórii dynamické zmiešané a štruktúrované fondy
  • Q Fund: Najpredávanejší podielový fond v kategórii dynamické zmiešané a štruktúrované fondy

Misia, vízia a hodnoty Tatra banky

Misia

Meníme inovácie na výnimočnú skúsenosť našich klientov.

Vízia

Sme najviac odporúčanou bankovou skupinou na Slovensku.

Hodnoty

  • Náročnosť
  • Tvorivosť
  • Odvaha
  • Partnerstvo

Stratégia jasne určuje smerovanie našej banky

Pred rokmi sme sa v našej banke zamerali na inovácie a vybudovali sme si tak výraznú konkurenčnú výhodu, ktorá nám vo svete neustálych exponenciálnych zmien a nejednoznačnosti, ktorú to so sebou prináša, pomáha rýchlo sa adaptovať na nové podmienky. Prijímame to zároveň ako výzvu a príležitosť aktívne sa podieľať na formovaní našej budúcnosti.

V našej aktuálnej stratégii sa naďalej zameriavame na inovácie, ale našu pozornosť sústredíme na to, akú hodnotu tým prinášame našim klientom. Pretože v konečnom dôsledku je to klient, ktorý rozhoduje o našom úspechu. Chceme sa preto zamerať na inovácie s jasnou pridanou hodnotou pre klienta a s potenciálom prinášať výnimočnú klientsku skúsenosť, dokonca aj nad rámec tradičného bankového podnikania. Customer experience, komplexný prístup k interakcii klienta s našimi produktami a službami, definujeme pre obe naše značky a dcérske spoločnosti, ktoré tak môžu prinášať výnimočnú skúsenosť špecificky pre svojich klientov.

Pravidelné cykly

V kontexte definície a tvorby stratégie fungujeme v našej banke v pravidelných cykloch. Sú obdobia, kedy sa systematicky zastavíme, zrekapitulujeme to, čo sa nám podarilo, rozhliadneme sa okolo seba a snažíme sa navnímať trendy, ktoré by sme mali zachytiť, aby sme sa hýbali správnym smerom.

Preto, aby sme predišli riziku, že budeme na veci nazerať len našou optikou a neuchádzal nám dôležitý kontext, si prizývame top expertov, ktorí nás procesom formulácie stratégie vedú a takpovediac „dozerajú“ na tvorbu kľúčových elementov.

Expertní konzultanti

Aktuálnu Stratégiu 20.25 sme tvorili v spolupráci s Felixom Oberholzer-Gee, profesorom stratégie na Harvard Business School, ktorý popri svojej akademickej kariére spolupracuje so svetovými firmami a pomáha im definovať ich rastovú stratégiu.
 

Better Simpler Strategy

Veľmi nás teší, že si p. Oberholzer ocenil úroveň našej práce a výsledkov. Sme totiž súčasťou jeho najnovšej knihy s názvom „Better, Simpler Strategy: A Value-Based Guide to Exceptional Performance“. Aj na príklade Tatra banky p. Oberholzer vysvetľuje dôležitosť zmysluplnej stratégie založenej na dobrom porozumení trhu, jej komunikácii a udržiavaní pri živote tak, aby jej každý zamestnanec mohol porozumieť a identifikovať sa s ňou.

The Book of The Bank

Hotovú stratégiu následne zhmotníme do podoby knihy, ktorú voláme The Book of The Bank. Dostane ju každý zamestnanec banky, aj preto je pre nás dôležité formulovať stratégiu tak, by bola jednoduchá, pochopiteľná a zrozumiteľná. Pozostáva z troch knižiek, ktoré predstavujú rovnaký obsah inou formou.

The Book of The Bank

Prispôsobujeme sa tak individuálnym potrebám každého z kolegov, či už preferuje informácie v širšom kontexte (časť I), heslovite (časť II) alebo na úrovni vizuálneho vnemu prostredníctvom fotografií (časť III). Ten istý príbeh inými očami. Takto môžu zamestnanci aj svojim blízkym doma jednoducho vysvetliť, o čom je naša banka a kam smeruje.

Roadmapa

Mať premyslenú stratégiu je samozrejme dôležité. Ale bez dôslednej implementácie by stratégia sama o sebe nemala veľký význam. V našej banke používame rôzne mechanizmy, aby sme dostali našu stratégiu z „papiera“ do života. Základným exekučným nástrojom, ktorý používame ako hlavné kormidlo, je naša strategická roadmapa. Pomáha nám pravidelne sledovať strategické aktivity a kľúčové ukazovatele alebo tzv KPIs (z anglického Key Performance Indicators), ktoré sa zameriavajú na klientov aj zamestnancov.

Roadmapa nám zásadným spôsobom pomáha podporovať spoluprácu medzi tímami a tiež porozumieť tomu, ako každý z nás prispieva k úspechu našej stratégie.

Kvartálny takt

Vyhodnocovanie aktivít na roadmape je súčasťou kvartálnych, alebo 90-dňových cieľov – voláme to kvartálny takt. Jeho súčasťou je aj kvartálne zlaďovanie priorít a plánovanie projektov a požiadaviek, vyžadujúcich si IT dodávky.

Na tomto „magickom“ trojuholníku sú tri kľúčové aktivity, ktoré sa v našej banke odohrávajú každý kvartál.

Kvartálny takt

Demo day je event streamovaný do celej banky, kde kolegovia prezentujú novinky vo forme prototypov alebo finálnych riešení.

Plánovanie spočíva v prioritizácii požiadaviek vyžadujúcich si IT dodávky.

Vyhodnotenie znamená odpočet aktivít, ktoré sú uvedené na strategickej roadmape a mali sa v uplynulom kvartáli zrealizovať a ako sa nám v nich darilo.

20.25

Našou ambíciou v rámci našej aktuálnej stratégie nie je len vytvárať pozitívnu klientsku skúsenosť. Chceme ísť za tieto hranice – stať sa najodporúčanejšou bankovou skupinou na trhu, a to práve vďaka výnimočnej skúsenosti našich klientov. Každý z nás je jedinečný a má svoju špecifickú rolu v tom, ako ovplyvňuje skúsenosť našich klientov. Bez ohľadu na to, kto sme a na akej pozícii v banke pracujeme, sme článkom obrovskej reťaze, na konci ktorej je klient.

Pozrite sa spolu s nami do budúcnosti najviac odporúčanej bankovej skupiny na Slovensku. Budeme radi, ak sa k nám pridáte – pozrite si voľné pozície v našej banke.

Tatra banka Group

Financovanie vozidiel a nehnuteľností cez Tatra Leasing

Tatra Leasing

Financovanie hnuteľných a nehnuteľných predmetov, nákladných vozidiel a nehnuteľností.

TAM je líder na trhu v podielových fondoch

Tatra Asset Management

Líder na trhu podielových fondov na Slovensku.

Dôchodok na úrovni cez DDS Tatra banky

DDS Tatra banky

Konečne dôchodok na úrovni.

Identifikačné údaje

Obchodné meno: Tatra banka, a.s.
Sídlo: Hodžovo námestie 3, 811 06 Bratislava 1
Právna forma: akciová spoločnosť
Register: obchodný register Okresného súdu Bratislava I
Číslo zápisu: oddiel Sa, vložka č. 71/B
IČO: 00 686 930
DIČ: 2020408522
IČ DPH: SK7020000944
Adresa elektronickej pošty: tatrabanka@tatrabanka.sk
Orgán dohľadu a sídlo: Národná banka Slovenska, Imricha Karvaša 1, 813 25 Bratislava
www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/o-tatra-banke/