Tatra banka rozširuje možnosti manažmentu financií

21.11.2016

K online nástrojom na jednoduchú správu financií – Spending reportuTB a Prehľadu majetku a záväzkov – dopĺňa Tatra banka vo svojom Internet bankinguTB možnosť plánovania finančných cieľov.

Od presúvania peňazí k manažmentu financií

V Tatra banke si pravidelne pýtame spätnú väzbu od našich klientov. Záleží nám na tom, aby boli spokojní so službami, ktoré im poskytujeme. Zároveň zisťujeme, ako môžeme ďalej zlepšovať naše produkty, aby čo najlepšie vyhovovali ich potrebám. „Hlavné bariéry vznikajú najmä v oblasti riadenia peňazí a zvládania neočakávaných, nárazových výdavkov. Výsledky prieskumov nám potvrdili, že má zmysel prinášať klientom riešenia na jednoduchšiu správu ich financií,“ uviedla Pamela Babuščáková, vedúca oddelenia Research & Development.


Spending reportManažment financií v Internet bankinguTB

“Funkcionalitu Spending reportTB sme uviedli ako prví na slovenský bankový trh už v roku 2010. Odvtedy sme prešli kus cesty v snahe priblížiť nástroje finančného manažmentu všetkým našim klientom, ktorí takto majú možnosť v pohodlí domova spravovať a plánovať svoje financie,“ hovorí Júlia Gregáňová, vedúca oddelenia rozvoja a podpory Internet bankingu v Tatra banke.

Kontrolovať svoje minulé výdavky sa klienti naučili veľmi rýchlo, o čom svedčí fakt, že Spending reportTB aktívne používa takmer 200 tisíc Bilancia majetkuklientov. Získať prehľad o aktuálnom stave svojho majetku a záväzkov môžu klienti od novembra 2015 v Prehľade majetku a záväzkovInternet bankinguTB, kde si okrem svojich produktov v Tatra banke vedia pridať aj iný majetok a záväzky a  získať tak lepší prehľad o svojej celkovej finančnej situácii. Prehľad majetku a záväzkov doteraz použilo už viac ako 100 tisíc klientov.

Od 16. novembra rozširuje Tatra banka možnosti správy financií pre klientov. Klienti si tak budú môcť v pohodlí domova Cieleplánovať svoju finančnú budúcnosť vďaka novej funkcionalite Ciele v Internet bankinguTB. Získajú tak možnosť nastaviť si krátkodobé aj dlhodobé ciele, ako sú vytvorenie finančnej rezervy, kúpa auta alebo sporenie na lepší dôchodok, a následne sledovať ich plnenie.


Nastavenie a sledo
vanie cieľov je kľúčom k ich úspešnému splneniu.

Funkcionalita Ciele prináša pre klientov:

  • 9 základných typov cieľov, ako aj možnosť zadefinovať si vlastné ciele
    Klient si môže vybrať z 9 preddefinovaných typov finančných cieľov. Ak si nevyberie z ponuky cieľov, má možnosť zadefinovať si iné, vlastné ciele podľa svojich potrieb.
  • Pomocník pri definovaní finančných cieľov
    Klientovi pomôžeme odhadnúť cieľovú sumu a poskytneme mu údaje a tipy na zamyslenie sa, koľko peňazí bude na splnenie svojho cieľa potrebovať. Po nastavení cieľovej sumy a plánovaného dátumu dosiahnutia cieľa, klientovi pomôžeme určiť výšku mesačného sporenia.
  • Nastavenie plnenia cieľov
    K cieľom je možné pripnúť si produkt z Prehľadu majetku a záväzkov. Klient si tak môže plniť cieľ prostredníctvom produktov v Tatra banke alebo aj iného majetku mimo banky. Rovnako je možné otvoriť si nový i:deposit určený výhradne na daný cieľ, investovať do produktov TAM alebo požiadať DIALOG Live o radu alebo ponuku.
  • Sledovanie plnenia cieľov
    Pokiaľ plnenie cieľa nebude prebiehať podľa plánu, klienta na to graficky upozorníme.  Ciele je možné zobraziť vo forme zoznamu alebo na časovej osi. Zároveň je možné  označiť si tie ciele, ktoré sú pre klienta prioritné, a v zozname budú vždy zobrazené na začiatku. Ciele je tiež možné pridať si medzi widgety v Internet bankinguTB.

Zaujímavé štatistiky o využívaní elektronických kanálov

Rozdelenie používateľov elektronických kanálov:

  • podiel používateľov len Internet bankinguTB 46 %
  • podiel používateľov len mobilnej aplikácie Tatra banka 37 %
  • podiel používateľov Internet bankinguTB aj mobilnej aplikácie Tatra banka 17 %

Do Internet bankinguTB sa aspoň raz za mesiac prihlási cca 200 tisíc unikátnych klientov, do mobilnej aplikácie Tatra banka cca 170 tisíc používateľov. Čo sa týka podielu zrealizovaných platieb cez Internet bankingTB a mobilnú aplikáciu Tatra banka, 75 % platieb je realizovaných cez Internet bankingTB a 25 % cez mobilnú aplikáciu Tatra banka.

Používatelia mobilnej aplikácie Tatra banka sa prihlasujú do online bankovníctva 3-krát častejšie ako užívatelia Internet bankinguTB. Priemerná suma platobného príkazu realizovaného cez Internet bankingTB je 4,6 krát vyššia ako je priemerná suma platobného príkazu realizovaného cez mobilnú aplikáciu Tatra banka.

Najlepšie digitálne bankovníctvo na Slovensku
Tatra banka získala už po 14. raz ocenenie Best Consumer Digital Bank na Slovensku. Medzinárodný mesačník Global Finance ocenil tiež dizajn našej webovej stránky a našu stratégiu na sociálnych sieťach ako najlepšiu v regióne strednej a východnej Európy.
 

Kontakt:

Zuzana Povodová
hovorkyňa
zuzana_povodova@tatrabanka.sk
02/5919 1557

Poradíme vám?


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/tlacove-spravy/tatra-banka-rozsiruje-moznosti-manazmentu-financii/