Aplikácia Tatra banka
Mobilná aplikácia je základom moderného bankovníctva. Tak prečo nemať najoceňovanejšie mobilné bankovníctvo v strednej Európe? Stiahnite si najnovšiu verziu aplikácie.

Výber z bankomatu mobilom

Prehľad príjmov a výdavkov

Prihlásenie cez odtlačok
prsta alebo sken tváre

Zmena údajov na občianskom preukaze
Výhody
Aplikácia Tatra banka vám uľahčí život. Vďaka nej už nemusíte tráviť čas v pobočkách a veľa vecí vybavíte online.
Cez mobilnú aplikáciu Tatra banka viete rýchlo a jednoducho: zobraziť zostatky a pohyby, odoslať platby, nastaviť si trvalý príkaz, povoliť a nastaviť si SEPA inkaso, nastaviť denné limity na debetnej alebo kreditnej karte podľa potreby, možnosť zablokovať kartu, zobraziť PIN kód ku karte, nájsť kontakty na banku, spravovať voliteľné prečerpanie, aktualizovať osobné údaje z občianskeho preukazu.
Taktiež cez aplikáciu môžete požiadať o spotrebný Digitálny úverTB alebo kreditnú kartu.
Založenie účtu do 10 minút
Otvoriť si Digitálny účetTB môžete bez návštevy pobočky, aj keď nie ste našim klientom. Celý proces v aplikácii trvá približne 10 minút a účet môžete používať ihneď.
Výber z bankomatu mobilom
Vyberajte hotovosť z bankomatov Tatra banky jednoducho mobilom. Šetríte čas, vyhnete sa riziku zneužitia svojej karty, a to všetko bez peňaženky. Jednorazový a denný limit na takýto výber je 500 EUR.
Hneď na prihlasovacej obrazovke vľavo dole kliknite na ikonu „Výber z bankomatu mobilom“ a vygenerujte si kód, ktorý zadáte do bankomatu.
Manažment financií MaFin
Získajte prehľad o svojich financiách a naplánujte si finančnú budúcnosť vďaka nástrojom na ich správu.
- Spending reportTB
Sledujte svoje príjmy a výdavky, vytvárajte si prehľadné kategórie a nastavujte si pre každú z nich samostatný prehľad. - Majetok a záväzky
Porovnajte si výšku svojho majetku (úložky/vklady a investície) a záväzkov. Komplexný prehľad môžete získať pridaním vlastného majetku alebo záväzku mimo Tatra banky. - Ciele
Nastavenie a sledovanie cieľov je kľúčom k ich úspešnému splneniu. Nastavte si finančné ciele k svojim produktom v Tatra banke alebo aj ine banke a sledujte ich plnenie.
Otvorenie sporenia
V aplikácií si môžete otvoriť až 15 sporení k účtu alebo Investičné sporenieTB do podielových fondov. Sporiť alebo investovať môžete od akejkoľvek sumy a bezplatne to kedykoľvek zmeniť.
Chatbot AdamTB
S vašimi otázkami vám rád pomôže náš virtuálny bankár AdamTB. Jeho poslaním je poskytovať vám informácie o produktoch a tiež pomáhať pri riešení vašich požiadaviek. V prípade, že nebude poznať odpoveď na vašu otázku, prepojí vás na operátora, ktorý vám ochotne pomôže s vašou požiadavkou.
Stiahnite si aplikáciu a začnite využívať jej výhody už teraz:
Novinky
V novej verzii aplikácie Tatra banka 3.5 nájdete
- Zjednotenie debetných a kreditných kariet, vylepšený widget Karty a detail kariet pre zvýšenie prehľadnosti
- Jednorazové číslo karty pre bezpečné platby na internete
- Možnosť získania digitálnej kreditnej karty pripravenej na okamžité použitie
- Chatbot Adam – nastavenie automatickej splátky ku kreditnej karte, sporenia do Podielových fondovTB
- Zobrazenie reálnej výšky odhadovaného mesačného dôchodku
- Iné drobné úpravy a vylepšenia
Zároveň upozorňujeme na zmenu spôsobu overovania pri online nákupoch kartou
Doteraz bol na overenie platby kartou u obchodníka na internete používaný jednorazový kód, ktorý banka zasielala klientom SMS správou. Od 29. 12. 2020 sa spôsob overenia mení. Prečítajte si viac informácii o platbách na internete na našom blogu.
Výnimočné funkcie aplikácie
Aplikácia Tatra banka predstavuje rýchlu cestu k finančným prostriedkom. Nabitá je nielen inováciami, ale aj funkcionalitami, ktoré sú určené na každodenné využitie.






Ostatné funkcie bankovej aplikácie
S aplikáciou Tatra banka máte vždy poruke informácie o aktuálnom zostatku a pohyboch na účte, ako aj možnosť nastavenia voliteľného prečerpania. Informácie o pohyboch si viete exportovať a poslať aj na e-mail. Možnosť online otvorenia bežného účtu s balíkom služieb Tatra PersonalTB alebo Živnostenského účtuTB.
V aplikácii viete realizovať prevodné príkazy, využívať skener poštových poukazov, faktúr a IBANu. Taktiež môžete vytvárať a spravovať preddefinovaných príjemcov, čakajúce platby a tiež trvalé príkazy a inkasá.
Máte prehľad o zostatku a pohyboch na kreditnej karte, možnosť rýchlej úhrady dlžnej sumy, vidíte aj kalendár najbližších uzávierok a splatností a máte možnosť robiť prevody z kreditnej karty na ľubovoľný účet v SR. V aplikácii si taktiež môžete zobraziť váš aktuálny PIN kód, zmeniť limit, alebo ju pridať do Google Pay.
Dokážete sledovať rôzne informácie, pohyby a správy limitov na svojej debetnej karte. V aplikácii si taktiež môžete zobraziť váš aktuálny PIN kód, zmeniť limit, alebo ju pridať do Google Pay.
Máte poruke základné informácie o bezúčelovom spotrebnom úvere, hypotekárnom úvere alebo americkej hypotéke. Živnostníci nájdu v aplikácii informácie aj o úveroch BusinessÚverTB Expres a BusinessÚverTB Hypo.
Nájdete tu zoznam a mapu pobočiek i bankomatov Tatra banky, vrátane možnosti navigovať alebo získať viac informácií o vybranej pobočke či bankomate.
Všetky funkcionality si môžete vyskúšať aj v DEMO režime bez prihlásenia.
Cez aplikáciu si môžete jednoducho a rýchlo aktivovať aj VIAMO, pomocou ktorého viete posielať peniaze cez telefónne číslo.
V prípade akýchkoľvek otázok sa môžete obrátiť na nášho virtuálneho bankára AdamaTB.
Nájdete tu rôzne možnosti ako sa spojiť s bankou.
Len čo sa pre vás objaví nová ponuka, napríklad na predschválenú kreditnú kartu, bezúčelový úver, povolené prečerpanie atď., v aplikácii vám o tom dáme vedieť.
Prehľad o príspevkoch, celkovej nasporenej sume a ostatných informáciách o dôchodkovom sporení.
Prehľad investícií, možnosť otvorenia Investičného sporenia do Podielových fondovTB.
Neujdú vám ani dôležité správy (napr. o nezrealizovanej platbe) a dokumenty s automaticky zasielanou notifikáciou o ich prijatí.
Prehľad vybranej zmluvnej dokumentácie.
Využiť môžete aj prehľad dôležitých informácií z banky.
Môžete sledovať aktuálne platné kurzy cudzích mien, históriu kurzov a využívať menovú kalkulačku.
Jednorazové platby (do týchto limitov sa započítavajú aj platby zadané cez aplikáciu Tatra banka VIAMO):
- 3 000 EUR za účtovný deň a 30 000 EUR za mesiac bez dodatočnej autorizácie alebo pri autorizácii PINom (pri platbách nad 500 EUR je vyžadovaná dodatočná autorizácia PINom)
- 30 000 EUR za účtovný deň a 300 000 EUR za mesiac v prípade dodatočnej autorizácie aplikáciou ČítačkaTB alebo Kartou a čítačkouTB
- bezlimitné platby pre podnikateľov v prípade dodatočnej autorizácie aplikáciou ČítačkaTB alebo Kartou a čítačkouTB, vyžaduje sa aktivácia v pobočke po kontrole podpisových vzorov na účte
Trvalé príkazy: 3 000 EUR v závislosti od dátumu prvej platby a zároveň zvoleného dátumu úhrady
Bezpečnosť
Základné bezpečnostné pravidlá, vďaka ktorým budú vaše financie aj v mobile vždy v bezpečí
- Neprezrádzajte dôverné informácie. Nikomu nehovorte svoje prihlasovacie údaje do služby Internet bankingTB alebo aplikácie Tatra banka – PID, heslo, PIN kód do aplikácie alebo k platobnej karte vždy udržiavajte v tajnosti.
- Neumožňujte prihlasovanie sa do mobilného zariadenia pomocou biometrických údajov iným osobám. Aplikácia Tatra banka využíva na prihlásenie pomocou odtlačku prsta/Face ID všetky biometrické údaje uložené v danom mobilnom zariadení. V prípade, ak tretia osoba má prístup do vášho zariadenia pomocou biometrie, je potrebné odstrániť jej biometrické údaje z vášho zariadenia alebo si neaktivovať možnosť prihlasovať sa prostredníctvom biometrických údajov v mobilnom zariadení.
- Nepoužívajte jednoduché heslá. Pri PIN kódoch sa vyhnite aj jednoduchej postupnosti čísel (napríklad 1234, 0000). Do mobilného bankovníctva nepoužívajte rovnaké heslo ako napríklad do telefónu.
- Nereagujte na mailové výzvy na zmenu hesla do mobilného alebo internetového bankovníctva. Banka nikdy nežiada o zmenu hesla e-mailom ani telefonicky.
- Vždy sa odhlasujte zo zabezpečenej zóny aplikácie.
- Používajte pripojenie len cez zabezpečené Wi-Fi siete alebo cez dátové služby poskytované mobilnými operátormi.
- Deaktivujte aplikáciu Tatra banka, ak už zariadenie nepoužívate alebo ho stratíte. Urobiť tak môžete cez Internet bankingTB, kontaktné centrum DIALOG Live alebo v pobočke.
- Dbajte o bezpečnosť svojho smartfónu. Nainštalujte si antivírusový a anti-spyware program, pravidelne aktualizujte verziu svojho operačného systému a aplikácie Tatra banka a nastavte si automatické uzamykanie smartfónu. Nepoužívajte mobilné bankovníctvo na zariadení, na ktorom je „jail-break“/„root“.
- Sťahujte a inštalujte si len aplikácie z oficiálneho obchodu s aplikáciami, kde sú dostupné aj aplikácie Tatra banky (Google Play, App Store, Huawei App Gallery).
Zvýšte v aplikácii Tatra banka bezpečnosť svojich peňazí
- Nastavte si limity na platobných kartách podľa potreby. Ak je váš limit zbytočne vysoký, znížte si ho. Ak kartu nepoužívate na nákupy na internete, internetový limit si nastavte na 0 EUR.
- V prípade, ak kartu používate na nákupy na internete, odporúčame vám vygenerovať si jednorazové číslo karty.
- Povoľte si len potrebné kontinenty. Ak cestujete iba po Európe, použitie platobnej karty na ostatných kontinentoch deaktivujte.
- Minimalizujte riziko skimmingu karty vďaka výberu z bankomatu mobilom.
Naše ocenenia
1. miesto
TECHBOX BANKOVÁ APLIKÁCIA roka 2020
1. miesto
SMART BANKA 2019
Najlepšia banková aplikácia
Video návody
Pozrite si nápomocné video návody ako jednoducho si aplikáciu Tatra banka nainštalujete, aktivujete, nastavíte podľa svojich predstáv, či ako pošlete platbu.
Často kladené otázky
Pozrite si jednoduchý video návod k stiahnutiu a inštalácii mobilnej aplikácie Tatra banka:
Pozrite si nápomocné video o aktivácii aplikácie:
Na použitie aplikácie je potrebné mať aktivovanú službu Internet bankingTB od Tatra banky a prístup k internetu.
Pri prvej aktivácii budete potrebovať aj nástroj Karta a čítačkaTB. Pri ďalších prihlasovaniach už stačí zadať len 4-miestny PIN kód, ktorý si vytvoríte pri aktivácii alebo použiť overenie odtlačkom prsta/Touch ID/Face ID. Aplikáciu je potrebné aktivovať aj vtedy, ak ste si ju stiahli a nainštalovali do nového zariadenia.
Pokiaľ ste zabudli svoj PID, môžete ho nájsť vo vašom Profile v mobilnej aplikácii Tatra banka, vo vašej zmluvnej dokumentácii (Zmluva o pridelení a zásadách používania identifikačných, autentifikačných a autorizačných prostriedkov), na prihlasovacej stránke Internet bankinguTB po kliknutí na link „Potrebujete PID alebo heslo?“ alebo zavolať na kontaktné centrum DIALOG Live.
Ak ste zabudli heslo pre prihlásenie do Internet bankinguTB, môžete si ho obnoviť alebo tak môžete spraviť priamo v procese aktivácie v aplikácii Tatra banka. Pre obnovu hesla budete potrebovať Kartu a čítačkuTB alebo aplikáciu ČítačkaTB.
Aplikácia je dostupná pre zariadenia s týmito operačnými systémami:
- iOS od verzie 11.0,
- Android od verzie 5.0
Kód pre výber je generovaný náhodne, to znamená, že ho nemožno predikovať. Je vždy jedinečný a jeho platnosť je časovo ohraničená – od vygenerovania v mobilnej aplikácii až po jeho výber alebo zrušenie, maximálne 20 minút. Bankomaty sú proti náhodnému tipovaniu kódov chránené časovým zámkom.
Ikona pre Výber z bankomatu je dostupná pred prihlásením do aplikácie Tatra banka v spodnom menu, po prihlásení ju nájdete na spodnej lište .
Pre vygenerovanie kódu si zvoľte sumu, ktorú chcete z bankomatu vybrať alebo vpíšte vlastnú. K výberu môžete pridať aj popis, ktorý sa zobrazí v detaile pohybu na účte. Po potvrdení sa v aplikácii zobrazí kód, ktorý zadáte do bankomatu a bankomat vám vydá požadovanú hotovosť.
Kód je generovaný náhodne a je aktívny až do momentu výberu alebo zrušenia, maximálne však 20 minút od jeho vygenerovania v mobilnej aplikácii.
Pozrite si ako jednoducho zadáte platbu v mobilnej aplikácii v našom videu:
Stačí si stiahnuť aplikáciu ČítačkaTB. Jednou z možností je aktivácia cez Internet bankingTB. V záložke Nastavenia/Čítačka kliknite na tlačidlo Aktivovať aplikáciu ČítačkaTB. Aplikáciu aktivujete nasnímaním QR kódu v službe Internet bankingTBalebo prekopírovaním aktivačného textu z Internet bankinguTB do svojho mobilného zariadenia. Presné pokyny nájdete v službe Internet bankingTB, prípadne priamo v aplikácii ČítačkaTB. Aplikáciu možno aktivovať aj telefonicky prostredníctvom kontaktného centra DIALOG Live.
Domovskú obrazovku (dashboard) si po prihlásení do aplikácie Tatra banka môžete upraviť podľa vlastných predstáv v Nastaveniach aplikácie alebo priamo na obrazovke Domov, cez tlačidlo „Upraviť“.
K dispozícii máte viacero rozličných položiek (widgetov), z ktorých si môžete vybrať a vytvoriť vlastný prehľad podľa toho, ktoré informácie a produkty sú pre vás najdôležitejšie (účet, kreditná karta, úver, DDS, Podielové fondy, kurzový lístok, Spending reportTB a iné).
Aplikácia je dostupná pre Apple Watch alebo hodinky s operačným systémom Android Wear. Pre zobrazenie aktuálnej aplikácie na hodinkách je potrebná verzia operačného systému iOS od verzie 11.0 a Android od verzie 5.0.
Po 3 nesprávnych zadaniach PINu sa aplikácia deaktivuje. Pre opätovnú aktiváciu je potrebné zadať PID, heslo a kód z Karty a Čítačky vygenerovaný funkciou PODPIS.
Push notifikácie si môžete nastaviť v Nastaveniach aplikácie v časti B-mail. Zároveň je potrebné skontrolovať, či máte v telefóne povolené posielanie push notifikácií pre aplikáciu Tatra banka.
Pozrite si nápomocné video k nastaveniu push notifikácií:
V Nastaveniach aplikácie si môžete aktivovať beh aplikácie na pozadí na maximálne 2 minúty.
Pozrite si prehľadný video návod k nastaveniam:
Prihlasovanie odtlačkom prsta do aplikácie je podmienené výrobcom, modelom a verziou operačného systému. Ak máte nastavený odtlačok prsta v systéme a napriek tomu vám aplikácia Tatra banka neponúka túto možnosť pri prihlásení alebo v nastaveniach, napíšte nám prosím verziu operačného systému a model vášho zariadenia na android@tatrabanka.sk alebo iphone@tatrabanka.sk, aby sme danú situáciu mohli preveriť.
Stiahnite si aplikáciu a začnite využívať jej výhody už teraz:
https://www.tatrabanka.sk/sk/personal/ucet-platby/mobilne-aplikacie/aplikacia-tatra-banka/