Ako na založenie alebo presun účtu

Mária Mahútová | Tatra banka a.s. Autor: Mária Mahútová, Tatra banka a.s. | 27.11.2020 | 3 min. čítania

zalozenie uctu presun uctu

Prinášame vám prehľad, ako si založiť účet u nás v Tatra banke a ako si k nám presunúť účet z inej banky.

Osobný kontakt alebo nové technológie? Stačí si vybrať spôsob, ktorý vám pri otvorení účtu najviac vyhovuje:

Možnosti otvorenia účtu v Tatra banke

1. Založenie účtu cez mobilnú aplikáciu Tatra banka

Výhodou založenia účtu cez aplikáciu je fakt, že si účet môžete založiť v podstate kedykoľvek a kdekoľvek. Vo dne aj v noci, doma alebo v práci či na dovolenke. Potrebujete len smartfón a pripojenie na internet.

Nachystajte si občiansky preukaz a aplikáciu Tatra banka si bezplatne stiahnite v Google Play, App Store alebo HUAWEI AppGallery.

 

 

Pozrite si video návod, čo robiť po stiahnutí a otvorení aplikácie Tatra banka:

 

Platobnú kartu spolu s ČítačkouTB a zmluvnou dokumentáciou vám doručí kuriér, prípadne sa po ne môžete zastaviť v pobočke.

Založenie účtu cez aplikáciu trvá približne 10 minút a účet je aktívny automaticky.

2. Návšteva pobočky

Preferujete osobné stretnutie, viac si pri tom zapamätáte alebo sa jednoducho chcete pýtať?

Vyberte si pobočku, v ktorej si chcete otvoriť účet. Nemusíte sa obávať, že v nej strávite veľa času čakaním. Na našom webe si môžete dohodnúť stretnutie v pobočke na konkrétny deň a hodinu cez online formulár.

 

Na stretnutie vám postačí občiansky preukaz.

Pohodlne sa usaďte, pracovník pobočky vyplní všetky potrebné údaje a oboznámi vás, ako používať váš nový účet, pomôže s inštaláciou mobilnej aplikácie, nastavením trvalých príkazov a podobne.

Počas stretnutia dostanete platobnú kartu, ktorú môžete používať v podstate ihneď spolu s aktívnym účtom.

V pobočke tiež nahráte vašu hlasovú vzorku, ktorá bude slúžiť na vašu identifikáciu pri volaní na zákaznícke centrum DIALOG Live.

Na návštevu pobočky si vyhraďte približne 30 minút.

Prenos účtu

Rozhodli ste sa tiež preniesť si svoj účet zo starej banky k nám? Stačí vyplniť jediný formulár v ktorejkoľvek našej pobočke a ostatné vybavíme za vás. Napríklad aj to, ak chcete zrušiť účet v starej banke alebo presmerovať zasielanie príjmu/dôchodku či inkasá. Ušetríme vám tak hodiny vybavovania na úradoch a nemuste tak riešiť zmenu účtu u mobilných operátorov, dodávateľov energií a podobne .

Čo budete k žiadosti potrebovať:

  1. Občiansky preukaz
  2. IBAN v starej banke
  3. Aktuálne kontaktné údaje (mailová adresa, tel. číslo)
  4. Premyslite si tiež, čo všetko budeme zo starej banky presúvať k nám – prevod finančných prostriedkov alebo aj presun príjmu či dôchodku

Presun účtu krok za krokom:

  1. Navštívte pobočku Tatra banky. V prípade záujmu si môžete dohodnúť stretnutie v pobočke na konkrétny čas a miesto cez online formulár
  2. Spolu s pobočkovým pracovníkom vyplníte a následne podpíšete žiadosť o presun účtu.
  3. O 20 pracovných dní môžete mať všetko, čo chcete, presunuté na účte v TB

Vyplnenie formulára na presun účtu netrvá dlhšie ako 10 minút.

Prečo presun trvá najmenej 20 pracovných dní a nie kratšie?

Tento proces zahŕňa komunikáciu medzi viacerými subjektmi (stará banka, nová banka, inkasanti, zamestnávatelia). Preto je stanovený minimálny čas na presun účtu, aby sa u všetkých zainteresovaných stihli vykonať zmeny tak, aby ste po dokončení nemali žiadne nepríjemnosti.

Čo s úvermi v starej banke?

V prípade že na účet v starej banke sú naviazané záväzky (úvery), pre ktoré si myslíte, že nie je možné účet v starej banke zrušiť, opýtajte sa nás, ako ich preniesť tiež k nám.

Ak nemáte záväzky voči starej banke, je na vás, či si účet ponecháte alebo zrušíte. Zrušenie účtu môžeme tiež vyriešiť za vás.

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/navody/ako-zalozenie-alebo-presun-uctu/