Koronavírus: odporúčania pre klientov Koronavírus: odporúčania pre klientov
  1. Blog
  2. /
  3. Banka
  4. /
  5. Koronavírus: odporúčania pre klientov

Koronavírus: odporúčania pre klientov

Tatra banka Autor: Tatra banka | 07.01.2021 | 4 min. čítania

Koronavírus: odporúčania pre klientov

Aktuálna situácia nám nie je ľahostajná. Pripravili sme pre vás tipy, ktoré môžu pomôcť k zníženiu šírenia koronavírusu. Prosím, venujte im svoju pozornosť:

* tieto informácie priebežne aktualizujeme. Posledná aktualizácia: pondelok 26. 04. 2021, 11:15 hod.

Pobočky:

Z dôvodu nových opatrení upravujeme otváracie hodiny pobočiek Tatra banky 

  • Pobočky v obchodných centrách sú otvorené od pondelka do nedele.
    - otvárajú v čase svojich štandardných otváracích hodín,
    - zatvárajú najneskôr o 19.00 hod. a pobočky, ktoré končia skôr, zatvárajú v čase svojich štandardných otváracích hodín.
  • Pobočky mimo obchodných centier sú pre vás otvorené v štandardných časoch.

Priestory privátneho bankovníctva na Gorkého ulici 7/B v Bratislave sú otvorené pondelok – piatok od 8:00 do 16:00.

Zoznam všetkých pobočiek

  • Vstup a pobyt v pobočke bude umožnený len klientom s prekrytými hornými dýchacími cestami (napríklad rúško, šál, šatka, atď.).

Bankomaty Tatra banky:

  • Posilnili sme dotovanie a čistenie bankomatov. Verejne dostupné bankomaty (okrem tých, ktoré sú umiestnené v nákupných centrách) sú k dispozícii 24/7.
  • Bankomat VKLAD/VÝBER môžete využiť nielen na výber hotovosti, ale aj na vklad hotovosti na účet. Pri vklade na účet môžete v bankomate zadať aj variabilný symbol a poznámku.
  • Denný hotovostný limit na karte si môžete zvýšiť aj tesne pred výberom z bankomatu, cez mobilnú aplikáciu Tatra banka v časti „Viac – Karty – Nastavenie karty“. Po výbere z bankomatu si denný hotovostný limit môžete opäť znížiť.
  • Fyzický kontakt s bankomatom viete znížiť aj vďaka výberu z bankomatu mobilom. Opäť využijete aplikáciu Tatra banka – hneď na prihlasovacej obrazovke vľavo dole kliknite na ikonu „Výber z bankomatu mobilom“.
  • Po použití bankomatu odporúčame dodržiavať hygienické opatrenia - použitie antibakteriálneho gélu na báze alkoholu, umývanie rúk.

Pre komunikáciu s bankou využite digitálne kanály

  • Bežné bankové operácie vykonajte prostredníctvom Internet bankinguTB alebo jednoducho cez mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo MobilePayTB.
  • Potrebujete poradiť s bankovými produktmi či službami? Volajte na zákaznícke centrum DIALOG Live na mobilné číslo *1100 alebo vášmu osobnému bankárovi.
  • V prípade všeobecných informácií vaše otázky rád zodpovie náš Chatbot AdamTB. Nájdete ho na webe Tatra banky vpravo dole alebo v aplikácii Tatra banka pod touto ikonou: 
  • Spotrebný úver či kreditnú kartu si môžete vybaviť jednoducho z pohodlia vášho domova zavolaním na zákaznícke centrum DIALOG Live na číslo *1100.

Pozrite si prehľad bankových služieb, ktoré viete vybaviť online, kdekoľvek sa nachádzate.

TIP: Potrebujete aktualizovať údaje z vášho občianskeho preukazu? Nemusíte ísť do pobočky, stačí vám na to mobilná aplikácia Tatra banka.

Vymeňte hotovosť za bezkontaktné platby mobilom alebo hodinkami

  • Vyhnite sa kontaktu s bankovkami. Plaťte bezkontaktne, či už kartou, mobilom cez Google PayApple Pay alebo hodinkami Apple Watch. Využite naplno zvýšený limit pre bezkontatné platby, bez potreby zadávania PIN kódu, vo výške 50 EUR.
  • So známymi sa vyrovnajte jednoducho cez telefónne číslo vďaka aplikácii VIAMO alebo prostredníctvom vyžiadania platby cez payme alebo PAY by square, ktoré nájdete v menu mobilnej aplikácie Tatra banka.
  • Potrebujete vložiť na účet peniaze? Využite sieť našich bankomatov s možnosťou vkladu hotovosti, vložte peniaze cez ne. V prípade potreby môžete v bankomate zadať aj variabilný symbol a poznámku.
  • V prípade styku s hotovosťou, terminálom, bankomatom dodržiavajte hygienické odporúčania - umývanie rúk, použitie antibakteriálneho gélu na báze alkoholu. Taktiež odporúčame čistenie mobilného telefónu prostriedkom na báze etanolu (60 % a viac). 

Odklad splátok úverových produktov

Zákon č. 67/2020 Z. z. o odklade splátok z dôvodu zmiernenia negatívnych následkov pandémie je platný od dňa 09. 04. 2020.
Prečítajte si všetky dôležité informácie na webovej stránke o odklade splátok.

Investovanie a sporenie

  • Spravovanie vašich nových aj existujúcich investícií do Podielových fondovTB môžete realizovať z pohodlia vášho domova cez Internet bankingTB alebo telefonicky cez zákaznícke centrum DIALOG Live na čísle *1100.
  • Investičné sporenieTB si môžete jednoducho zriadiť aj cez mobilnú aplikáciu Tatra banka. Práve vďaka Investičnému sporeniuTB môžete zvládnuť aj neočakávané situácie. Nasporená suma vám poslúži vo chvíľach, keď prídu horšie časy alebo vám umožní realizovať vaše plány.

Pozor na PHISHING a podvodné webové stránky

Atmosféra strachu vyvolaná koronavírusom znižuje pozornosť rozoznať škodlivý obsah. Mnohí útočníci aktuálnu situáciu využívajú vo svoj prospech - cez šírenie podozrivých ponúk, poplašných správ, v ktorých chcú od vás vylákať citlivé údaje.

  • Buďte obzvlášť opatrní, ak vám príde e-mail alebo SMS, v ktorých vás žiadajú o príspevok v súvislosti s koronavírusom (zbierka, charita, prieskumy,...) a zároveň vyzývajú na zadanie platobných údajov, údajov o platobnej karte alebo citlivých údajov ako meno a heslo do internet bankingu. Overte si, o akú organizáciu ide. 
  • Neotvárajte emailové správy, ich prílohy a webové stránky, ktoré sa vám zdajú podozrivé.
  • V prípade podozrivých telefonátov, nezadávajte svoje citlivé údaje, ani interné informácie o banke telefonujúcej osobe.
  • Prečítajte si aj ako odhaliť phishing

Upozorňujeme na podvodné webové stránky a eshopy

  • Napätú situáciu okolo Covid-19 tiež využívajú falošné e-shopy predávajúce rúška alebo dezinfekčné prostriedky.
  • "Po uskutočnení objednávky a jej následnom zaplatení tovar nie je spotrebiteľovi doručený,"  upozorňuje na situáciu aj Slovenská obchodná inšpekcia.

Odporúčame držať sa pravidla:
Ak obchodníka alebo e-shop nepoznám, nenakupujem u neho

  • Zvýšte najmä opatrnosť pri mimoriadnych zľavách, limitovanom počte tovaru a časovej obmedzenosti.
  • Prečítajte si recenzie mimo stránky daného internetového obchodu. Sú len pozitívne alebo aj negatívne? Je ich dostatočný počet na vytvorenie obrazu o dôveryhodnosti e-shopu?  
  • Nezadávajte svoje kartové údaje do vám neznámych a neoverených e-shopov na internete.
  • Pozrite si príklad podvodného internetového obchodu na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie.

Skonzultujte svoj zdravotný stav s odborníkmi cez My Doctor

Prijmite našu pomoc so spomalením šírenia pandémie COVID-19 a zvládnutím jej následkov. Jedinečnú službu My Doctor sme mimoriadne sprístupnili všetkým našim klientom.

Vďaka službe My Doctor máte ako klient Tatra banky bezplatne k dispozícii:

  • Online konzultáciu na koronavírus.
  • Telefonickú konzultáciu so zdravotným personálom. 
  • Individuálne terapie s psychológom alebo koučom na zvládnutie stresu a obáv spôsobených aktuálnou situáciou.
  • Objednanie sa na diagnostický test ochorenia COVID-19 (PCR metóda) so zľavou 11 %.

Zistite viac na My Doctor.

Zoznam najčastejších otázok

--- WJdocId-40834 ---
--- WJdocId-42587 ---
--- WJdocId-40832 ---
--- WJdocId-40835 ---
--- WJdocId-42586 ---
--- WJdocId-40833 ---
--- WJdocId-40827 ---
--- WJdocId-40831 ---
--- WJdocId-40836 ---
--- WJdocId-40926 ---
--- WJdocId-41526 ---
--- WJdocId-41527 ---
--- WJdocId-40828 ---
--- WJdocId-40830 ---
--- WJdocId-40829 ---
--- WJdocId-41326 ---
www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/blog/tlacove-spravy/koronavirus-odporucania-klienti/