Bezkontaktné mobilné platby dostupné aj pre zákazníkov Orangeu

15.08.2013

Už aj zákazníci Orangeu môžu od dnešného dňa využívať bezkontaktné mobilné platby. Stačí, ak majú účet v Tatra banke a používajú smartfón podporujúci bezkontaktnú technológiu NFC (Near Field Communication).

Bezkontaktné mobilné platbyTB sú opäť dostupnejšie. Ak má zákazník Orangeu využívajúci služby Tatra banky telefón typu Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy SIII Mini, Samsung Galaxy Note II, Samsung Galaxy Mini 2, Sony Xperia S, Sony Xperia P, Sony Xperia Z (verzia OS Android 4. 2. 2, resp. vyššia), stačí, ak si aktivuje NFC SIM kartu a do mobilu nainštaluje bezplatnú aplikáciu Mobile Pay. Vďaka nej sa telefón zmení na peňaženku a klient ho môže využívať na bezkontaktné platby, ktoré sú jednoduché, rýchle a bezpečné. Navyše, každý kto si v čase od 15. augusta až do konca roku 2013 aktivuje NFC SIM kartu, aktivuje službu Bezkontaktné mobilné platby pre Orange k osobnému účtu vedenému v Tatra banke a vykoná minimálne jednu platbu so svojim mobilným telefónom, bude zaradený do žrebovania o 4 tablety Sony Xperia Tablet Z od Orangeu.


„Sme radi, že pre najväčšiu komunitu zákazníkov mobilných služieb na Slovensku prinášame nový spôsob, akým môžu využiť svoj mobil. Našim cieľom je neustále prinášať inovácie, ktoré zvyšujú komfort zákazníkov a platby mobilom k týmto službám jednoznačne patria," hovorí Pavol Lančarič, generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko.

„Bezkontaktné platby mobilom sú nesmierne pohodlným spôsobom platenia. Ich akceptácia medzi obchodníkmi neustále rastie, a preto som rád, že si tento štýlový spôsob platenia môžu vyskúšať už aj zákazníci spoločnosti Orange," vyjadril sa Michal Liday, člen predstavenstva Tatra banky.

„Veľmi ma teší, že Slovensko sa stalo najinovatívnejšou krajinou v mobilných platbách v celom európskom regióne. Pevne verím, že práve spolupráca bánk, mobilných operátorov a spoločnosti Visa prinesie klientom rýchle, pohodlné a bezpečné platenie a naplní sa prognóza spoločnosti Visa, podľa ktorej bude v roku 2020 viac ako polovica kartových transakcií uskutočnená mobilom", povedal Marcel Gajdoš, regionálny manažér Visa Europe pre Českú a Slovenskú republiku.

V súčasnosti už využíva bezkontaktné platby mobilným telefónom niekoľko tisíc klientov Tatra banky. Najčastejšie ich využívajú na platby v DM Drogerie Markt, Carrefour, Kaufl and, Lidl, 101 drogérie, Hypernova, IKEA, ako aj mnohých lekárňach, kaviarňach, či reštauráciách. Vďaka sieti viac ako 9 000 bezkontaktných platobných terminálov Tatra banky po celom Slovensku sa platby mobilom stávajú ľahko dostupné a jednoducho realizovateľné. Priemerná suma jednej transakcie je 16 EUR.

Tatra banka uviedla prvé bezkontaktné platby mobilným telefónom v máji roku 2012 pre telefóny s operačným systémom iOS, čím sa Slovensko stalo prvou krajinou v Európskej únii umožňujúcou takýto typ platieb.

Ako fungujú bezkontaktné mobilné platby

Platby prostredníctvom mobilného telefónu prebiehajú pomocou platobnej karty Tatra banky uloženej v kompatibilnej SIM karte, ktorá pomocou vhodného telefónu (podporujúceho technológiu NFC) umožňuje bezkontaktne zaplatiť na už existujúcich bezkontaktných platobných termináloch.

Zákazníci si môžu zvoliť režim platieb na automatický alebo manuálny. Pri automatickej platbe do výšky 20 EUR prebehne platba po priložení smartfónu k platobnému terminálu automaticky. Pri platbe nad 20 EUR sa na obrazovke telefónu zobrazí výzva na zadanie PIN kódu, po ktorého zadaní zákazník opäť priloží telefón k terminálu. Pri režime manuálnej platby je potrebné, aby zákazník spustil aplikáciu Mobile Pay pre Orange vo svojom mobile a zadal PIN kód pred každou platbou.

Službu Bezkontaktné mobilné platbyTB si môžu aktivovať všetci zákazníci Orangeu a Tatra banky. Jej zriadenie je veľmi jednoduché. K prevádzke služby je potrebná špeciálna NFC SIM karta od Orangeu a mobilný telefón podporujúci technológiu NFC.

Klienti Tatra banky môžu novú NFC SIM kartu podporujúcu Bezkontaktné mobilné platbyTB získať na predajných miestach Orangeu a následne si aktivovať Mobilné platby telefonicky prostredníctvom DIALOG Live alebo v pobočke Tatra banky.

Záujemcovia, ktorí nie sú klientmi Tatra banky, si službu môžu zriadiť v dvoch krokoch - návštevou predajne Orangeu a založením účtu a aktiváciou Mobilných platieb v Tatra banke. Navyše, v rámci uvádzania tejto služby Tatra banka odpúšťa jednorazový aktivačný poplatok.

Výhodou telefónov s technológiou NFC podporujúcou bezkontaktné platby je najmä zvýšenie pohodlia a intuitívnejšie používanie pri platbách. Platby sú jednoduché a zároveň bezpečnejšie, pretože používatelia majú svoje prístroje neustále pod kontrolou a tiež mieru bezpečnosti nastavujú podľa svojich preferencií.


Kontakt pre médiá:
Marína Smolková
hovorkyňa
marina_smolkova@tatrabanka.sk
02/5919 1593 | 0911 328 007

Poradíme vám?


www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/tlacove-spravy/bezkontaktne-mobilne-platby-dostupne-aj-zakaznikov-orangeu/