1. Novinky a oznamy
  2. /
  3. Phishingový útok

Phishingový útok

| 13.02.2023

Vážení klienti,

Upozorňujeme na podvodné e-maily a sms správy pri predajoch a nákupoch cez inzertné portály.

Zaznamenali sme nárast podvodného konania nazývaného phishing pri nakupoch a predajoch cez inzertné portály. Ide o podozrivú e-mailovú a telefonickú komunikáciu, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov. Podvodné e-maily alebo sms správy obsahujú odkaz na podvodnú stránku a požadujú od klientov zadanie osobných a identifikačných údajov (meno, priezvisko, telefónne číslo, PID a heslo do Internet bankinguTB, číslo platobnej karty a CVV kód atď.).

Klientom preto odporúčame, aby zvýšili pozornosť pri poskytovaní osobných a identifikačných údajov.

Ako rozpoznáte podvodnú stránku:

  • text e-mailu je v inom než slovenskom jazyku, obsahuje gramatické chyby alebo preklepy
  • názov podvodného webu je odlišný od oficiálneho názvu spoločnosti 
  • pri predaji tovaru zo strany klienta je od neho požadované prihlásenie do Internet bankingu alebo zadanie údajov o jeho karte.

Na e-mail alebo sms správu neodpovedajte ani neklikajte na prílohy alebo linky. V prípade, že ste údaje zadali, bezodkladne kontaktujte DIALOG Live na telefónnom čísle 0800 001 100.

S úctou
Tatra banka

www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/o-banke/novinky-oznamy/phishingovy-utok-internet-banking/