Koronavírus: odporúčania pre klientov Tatra banky

| 19.03.2020

Koronavírus: odporúčania pre klientov Tatra banky

Aktuálna situácia nám nie je ľahostajná. Pripravili sme pre vás tipy, ktoré môžu pomôcť k zníženiu šírenia koronavírusu. Prosím, venujte im svoju pozornosť:

tieto informácie priebežne aktualizujeme. Posledná aktualizácia: štvrtok 19.3.2020, 14:30 hod.

Dôležitý oznam: úprava otváracích hodín pobočiek Tatra banky 

Nákupné centrá:

Otváracie hodiny
Pondelok – Piatok: otvorené od 13:00 - 17:00 hod. 
Sobota – Nedeľa: zatvorené

Pobočka Nám. A. Hlinku 7/B, Žilina (Mirage)
Pondelok – Piatok: otvorené od 9:00 - 13:00 hod. 
Sobota – Nedeľa: zatvorené

Ostatné pobočky:

Otváracie hodiny
Pondelok – Piatok: otvorené od 9:00 - 13:00 hod. 
Sobota – Nedeľa: zatvorené

Pobočka Teplická 5255/3A, Poprad
Pondelok – Piatok: otvorené od 13:00 - 17:00 hod. 
Sobota – Nedeľa: zatvorené

  • Vstup do pobočky bude umožnený len klientom s rúškom na tvári.
  • Priestory privátneho bankovníctva na Gorkého ulici v Bratislave sú od pondelka 16. 3. 2020 do odvolania zatvorené.

 

Pre komunikáciu s bankou využite digitálne kanály
Neodporúčame navštevovať pobočky

  • Bežné bankové operácie vykonajte prostredníctvom Internet bankinguTB alebo jednoducho cez mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo MobilePayTB.
  • Potrebujete poradiť s bankovými produktmi či službami? Volajte na zákaznícke centrum DIALOG Live na mobilné číslo *1100 alebo vášmu osobnému bankárovi.
  • V prípade všeobecných informácií vaše otázky rád zodpovie náš ChatBot AdamTB. Nájdete ho na webe Tatra banky vpravo dole alebo v aplikácii Tatra banka pod touto ikonou: 
  • Spotrebný úver či kreditnú kartu si môžete vybaviť jednoducho z pohodlia vášho domova cez mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo zavolaním na zákaznícke centrum DIALOG Live na číslo *1100.


Pozrite si prehľad bankových služieb, ktoré viete vybaviť online, kdekoľvek sa nachádzate.

TIP: Potrebujete aktualizovať údaje z vášho občianskeho preukazu? Nemusíte ísť do pobočky, stačí vám na to mobilná aplikácia Tatra banka.

 

Vymeňte hotovosť za bezkontaktné platby mobilom alebo hodinkami

  • Vyhnite sa kontaktu s bankovkami ako aj s bankomatmi. Plaťte bezkontaktne, či už kartou, mobilom cez Google PayApple Pay alebo hodinkami Apple Watch.
  • So známymi sa vyrovnajte jednoducho cez telefónne číslo vďaka aplikácii VIAMO.
  • Potrebujete vložiť na účet peniaze? Využite sieť našich bankomatov s možnosťou vkladu hotovosti, vložte peniaze cez ne. V prípade potreby môžete v bankomate zadať aj variabilný symbol a poznámku.
  • V prípade styku s hotovosťou, terminálom, bankomatom dodržiavajte hygienické odporúčania - umývanie rúk, použitie antibakteriálneho gélu na báze alkoholu. Taktiež odporúčame čistenie mobilného telefónu prostriedkom na báze etanolu (60 % a viac). 

Dôležitý oznam: odklad splátok úverových produktov

1. V súvislosti s aktuálnou situáciou pristupuje Tatra banka k možnosti úplného alebo polovičného odkladu splátok úroku a istiny úverových produktov (spotrebné úvery a hypotéky) na obdobie 3-6 mesiacov, a to bez poplatku.

  • O odklad splátok môžete požiadať prostredníctvom služby DIALOG Live na čísle *1100.
  • Zmluvnú dokumentáciu následne akceptujete pohodlne cez mobilnú aplikáciu Tatra banka alebo Internet bankingTB.

2. Ak vlastníte kreditnú kartu a požiadate o odklad splátok vašich ďalších úverov (napríklad spotrebný úver alebo hypotéka) spolu s kreditnou kartou - v tomto mimoriadnom prípade kreditná karta nebude blokovaná a budete ju môcť používať aj naďalej.

3. Ak vlastníte kreditnú kartu a nemáte žiaden ďalší úverový produkt, odklad splátok v tomto prípade nebude možný.

4. V prípade podnikateľského BusinessÚveruTB Expres máte možnosť požiadať o odklad splátok na obdobie 3 alebo 6 mesiacov, 

  • O odklad splátok podnikateľského BusinessÚveruTB Expres môžete požiadať prostredníctvom služby DIALOG Live na čísle *1100.
  • Počas doby odkladu splátok podnikateľského BusinessÚveruTB Expres neplatíte poplatok za správu úveru.

Každá žiadosť je posudzovaná individuálne, na základe preukázania zníženia príjmov domácnosti alebo ich úplnému výpadku. 

 

Pozor na PHISHING a podvodné webové stránky

Atmosféra strachu vyvolaná koronavírusom znižuje pozornosť rozoznať škodlivý obsah. Mnohí útočníci aktuálnu situáciu využívajú vo svoj prospech - cez šírenie podozrivých ponúk, poplašných správ, v ktorých chcú od vás vylákať citlivé údaje.

  • Buďte obzvlášť opatrní, ak vám príde e-mail alebo SMS, v ktorých vás žiadajú o príspevok v súvislosti s koronavírusom (zbierka, charita, prieskumy,...) a zároveň vyzývajú na zadanie platobných údajov, údajov o platobnej karte alebo citlivých údajov ako meno a heslo do internet bankingu. Overte si, o akú organizáciu ide. 
  • Neotvárajte emailové správy, ich prílohy a webové stránky, ktoré sa vám zdajú podozrivé
  • V prípade podozrivých telefonátov, nezadávajte svoje citlivé údaje, ani interné informácie o banke telefonujúcej osobe
  •  Prečítajte si aj ako odhaliť phishing

Upozorňujeme na podvodné webové stránky a eshopy

  • Napätú situáciu okolo Covid-19 tiež využívajú falošné e-shopy predávajúce rúška alebo dezinfekčné prostriedky.
  • "Po uskutočnení objednávky a jej následnom zaplatení tovar nie je spotrebiteľovi doručený,"  upozorňuje na situáciu aj Slovenská obchodná inšpekcia.

Odporúčame držať sa pravidla:
Ak obchodníka alebo e-shop nepoznám, nenakupujem u neho

  • Zvýšte najmä opatrnosť pri mimoriadnych zľavách, limitovanom počte tovaru a časovej obmedzenosti.
  • Prečítajte si recenzie mimo stránky daného internetového obchodu. Sú len pozitívne alebo aj negatívne? Je ich dostatočný počet na vytvorenie obrazu o dôveryhodnosti e-shopu?  
  • Nezadávajte svoje kartové údaje do vám neznámych a neoverených e-shopov na internete.
  • Pozrite si príklad podvodného internetového obchodu na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie.

 

Obráťte sa na službu My Doctor – lekári na telefóne sú pripravení na otázky ohľadom koronavírusu

  • Držitelia kreditnej karty VISA štandardná, zlatá a Platinum môžu využiť bezplatnú službu My Doctor a skonzultovať svoj zdravotný stav s lekárom po telefóne. „Operátori-zdravotníci sú vyškolení poskytovať informácie nielen ohľadom príznakov a prevencie, ale aj mýtov, ktoré momentálne kolujú v spoločnosti a vytvárajú paniku. Takisto vedia odporučiť ako konkrétne postupovať v prípade podozrenia na nakazenie. Vedia tiež ponúknuť aktuálne prehľady a štatistiky a všetky potrebné kontakty,“ uviedol Boris Fojtík, hovorca Tatra banky.
  • Odborníci na linke sú pre vás k dispozícii 7 dní v týždni od 7:00 do 19:00 hod. Pri komunikácii uveďte číselný identifikátor, ktorý nájdete v aplikácii MobilePayTB.

Zoznam najčastejších otázok

--- WJdocId-40834 ---
--- WJdocId-42587 ---
--- WJdocId-40832 ---
--- WJdocId-40835 ---
--- WJdocId-42586 ---
--- WJdocId-40833 ---
--- WJdocId-40827 ---
--- WJdocId-40831 ---
--- WJdocId-40836 ---
--- WJdocId-40926 ---
--- WJdocId-41526 ---
--- WJdocId-41527 ---
--- WJdocId-40828 ---
--- WJdocId-40830 ---
--- WJdocId-40829 ---
--- WJdocId-41326 ---
www.tatrabanka.sk | Dialog: *1100 | Tatra banka a.s.
https://www.tatrabanka.sk/sk/business/mohlo-vas-zaujimat/business-banking/koronavirus-odporucania-klientov-tatra-banky/